امروز : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 23
۰۱:۳۷
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 100133
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۱۵:۴۲
تعداد بازدید: 125
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از ...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به سکوت و همکاری سران عرب با رژیم صهیونیست

در انجام جنایت‌های این رژیم، گفت:اگر قدرت حاکمان فاسد و دست نشانده در کشورهای عربی نبود جنایات صهیونیستی‌ها دوام نمی‌یافت.

وی افزود: صهیونیست‌ها به صراحت اعتراف کرده‌اند که این جنگ با حمایت همه رژیم‌های عربی به جز سوریه و عراق همراه بوده است و این حرکت نتیجه ائتلاف واقعی غرب در کشورهای عربی علیه مقاومت و در راستای انتقال قدرت به محمود عباس با هدف تسلیم فلسطینی‌ها است.

وی با بیان اینکه براساس اخبار عربستان و امارات، هزینه‌های این جنگ را پرداخت می‌کنند، عنوان کرد: این دو کشور و ترکیه همواره خواهان شعله‌ور شدن جنگ در سوریه و عراق در راستای تضعیف جبهه مقاومت هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به آمادگی حزب الله لبنان برای کمک به غزه و همچنین لزوم تسلیح کرانه باختری اشاره کرد و افزود: امروز همه مسلمانان آزاده آمادگی حضور در جبهه مقاومت را دارند.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران جنگ فعلی را ‌جنگ اسلام وهابی و صهیونیستی انگلیسی با اسلام مقاومت دانست و گفت: آرام آرام جهان در حال شناخت اسلام واقعی از مدل غیرواقعی آن است.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها برای جایگزینی جهاد و مقاومت علیه صهیونیست‌ها و کفر با حمله به مقدسات اسلامی تلاش می‌کنند و امروز همه این دو جریان تکفیری صهیونیستی را به خوبی شناخته‌اند و جوانان ما نیز آماده جانفشانی در فلسطین هستند.

وی همچنین گفت: به رغم تلاش و جنایات رژیم صهیونیستی در چند هفته اخیر برای نفوذ در غزه، تاکنون نظامیان صهیونیست در مقابل مقاومت اسلامی درمانده شده‌اند و حتی 300 متر نیز در غزه نفوذ نکرده‌اند که این از عزم جهادی مقاومت و زبونی دشمن حکایت دارد. 

رحیم‌پور ازغدی گفت: همه می‌دانند اگر کمک‌های جمهوری اسلامی و حزب الله نبود حماس و جهاد اسلامی نمی‌توانستند در جنگ‌های گذشته و این جنگ این مقدار مقاومت کنند و این موردی است که توسط فرماندهان و مسئولان حماس و جهان اسلامی نیز به آن اذعان شده است.‬

وی با بیان اینکه ‫پیام فرمانده سپاه قدس که گفتند شهادت در راه قدس آرزوی ماست، اسرائیلی ها را ترسانده است، اظهار داشت: جواب به صهیونیستی‌ها این است که باید کرانه باختری نیز مسلح شود و هر کس بایک سطل آب جرثومه فساد اسرائیل را پاک کند.
 
وی اضافه کرد: مقاومت‌ها نشان داد که اسرائیلی‌ها به راحتی نابود شدنی هستند و اگر اذن داده شود با یک حمله اسرائیل نابود خواهد شد.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت وجود اخلاق اقتصادی در بازار گفت: قرار نیست اخلاق و موعظه جای رقابت در بازار اسلامی را بگیرد.

وی با بیان اینکه کسی نگفته در بازار اسلامی سود و رقابت منتفی است، گفت: ‫بازار اسلامی در اقتصاد اسلامی عقلانی و تجربی است و حتی عنصر رقابت و سود سالم در آن وجود دارد.‬

وی افزود: بازار اسلامی اولا عقلانی است که صدها روایت درباره آن وجود دارد و ثانیاً تجربی است اما به عقلانی و تجربی بودن اکتفا نمی‌کند و اخلاق و حقوق محوری و خدامحوری در آن وجود دارد‬.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: ‫هرجایی که گذاره‌ای توسط یک نظریه‌پرداز نامسلمان داده شود که این نظریه مطابق اسلام باشد این گذاره اسلامی است هرچند نظریه پرداز آن نامسلمان باشد؛ البته می‌شود گذاره‌ای توسط مسلمانی داده شود در بازار اسلامی که اسلامی نباشد همانگونه که اکنون نیز در بانک‌ها شاهد هستیم‬.

وی اضافه کرد: گفته شده برخی از این اتفاقات غیراسلامی که در نظام بانکی و غیره روی می‌دهد از سر اضطرار است که البته من خیلی از آنها را قبول ندارم‬.

به گفته وی، هر هفته در نماز جمعه‌ باید کسانی بیایند در مورد تئوری‌های بازار اسلامی به سوالات مردم پاسخ دهند‬.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: ‫20 سال پیش رهبری بحث انضباط کاری را مطرح کردند، کجاست بازخورد و قوانین آن؟‬ تا وقتی که اقتصاد عقلانی و علمی و اعداد و ریاضی است اسلامی به شمار می‌رود هرچند که توسط یک نامسلمان گفته شود اما از جایی که درباره مکتب مادی بحث می‌شود و درباره روش‌های مشروع و غیرمشروع بحث می‌شود اختلاف بازار اسلامی و غیراسلامی شروع می‌شود‬.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه عنوان کرد: ما می گوئیم در تعریف انسان اقتصادی فرد می‌تواند اسلامی و غیراسلامی باشد، اقتصاد اسلامی همان اقتصاد علمی و تجربی به علاوه اخلاق و عدالت‬ است.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) فرمودند هر نوع تجارتی که کمک کند فاصله تولید کننده و مصرف کننده را پر کند که کالا با قیمت عادلانه به دست مصرف کنند برسد عین عبادت است.

وی با بیان اینکه فقه برای حل مشکلات عملی جامعه است، گفت: ما اکنون نیاز داریم فقه مالیات و واردات و صادرات داشته باشیم همانگونه که این کرسی‌ها در حقوق و اقتصاد ما باید ایجاد شده باشد.

رحیم‌پور ازغدی بازار اسلامی را به معنی کل سبک زندگی ما در جامعه برشمرد و گفت: به همین دلیل باید مدیران و طلاب ما درباره بازار اسلامی پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: تجارتی که از نظر ائمه اسلامی است، تجارتی است که هم تولید کننده را رشد دهد و هم مصرف کننده را بی‌نیاز کند؛ خصلت دیگر در بازار اسلامی این است که کار فقط برای رفع نیاز اقتصادی نیست، بازار و مردمی که از کار فرار می‌کنند از نظر اهل بیت مسلمانانه زندگی نمی‌کنند.

وی افزود: کسی که کار نکند از نظر امام صادق(ع) دیگر قدرت انجام آن کار و همچنین اعتبار خود را از دست می‌دهد و همچنین دیگر کاری به آن فرد سپرده نمی‌شود پس تا توانایی وجود دارد نباید از گردنه کار خود را حذف کرد، روایاتی هست که می گویند اگر شرع و پیامبر نبود و بشر از عقل درست استفاده می کرد بشر می‌فهمید آن چیزی که شرع حرام کرده است واقعا به ضرر انسان است.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امام رضا(ع) فرمودند تصور نکنید آن چیزی که در بازار اسلامی برای شما حرام شده به نفع شما بوده است، هرجایی که حرام شده مانند سیم خارداری است که کنار پرتگاه کشیده است آن طرف دیگر منافعی نیست که از شما گرفته شده باشد.

به گفته وی، وقتی مفت خوری و مال مردم خوری رایج شد دیگر صنعت و کار سالم ترک می‌شود و مردم وقتی که می‌بینند سود مبتنی برکار نیست روش صحیح را ترک می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آخرین اخبار