امروز : سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 January 23
۰۳:۲۰
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 10057
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: 92
به گزارش خبرنگار فارس، حجت‌الله بهروز مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری خود در هفته گذشته به خبرنگاران گفت: طی 5 تا 6 سال گذشته ...

به گزارش خبرنگار فارس، حجت‌الله بهروز مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری خود در هفته گذشته به خبرنگاران گفت: طی 5 تا 6 سال گذشته یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری تهران گسترش کمی و کیفی خدمات بخش حمل‌ونقل عمومی بوده است که در این زمینه تلاش بسیاری در بخش‌های مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی صورت گرفته است.

وی گفت: با ارائه کارت‌های الکترونیکی که از آنها در خدمات مختلف شهری اعم از مترو، اتوبوسرانی، پارکومتر و دیگر خدمات شهری استفاده می‌شود گامی مهم در جهت خدمات یکپارچه شهری در شهر تهران اتفاق افتاد.

بهروز گفت: ما در جای دیگر از نمونه این کارت‌ها به صورت کارت شهروندی استفاده کرده‌ایم که به صورت خدمات کارت‌های منزلت برای افراد مسن‌تر در سطح شهر تهران در حدود 200 هزار نفر خدمات شهری ارائه می‌شود.

وی افزود: همین‌طور تجربه‌ای مثل کارت‌های مدت‌دار که توسط آن کارت افراد به صورت دوره‌ای از خدمات شهری استفاده می‌کنند و با گسترش نقاط شارژ به صورت اتوماتیک و برقراری ارتباط با بانک‌های عامل کشور مانند بانک شهر برای گسترش کارت شهروندی انجام شده است این کارت تبدیل به کارت مشترک خدمات بانکی و خدمات شهری خواهد شد و در حال حاضر 8 میلیون قطعه کارت شهروندی در اختیار مردم تهران است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک گفت: ما قصد داریم خدمات این کارت‌ها در سطح کشور گسترش یابد و مردم در شهرهای مختلف بتوانند از این خدمات به صورت یکپارچه استفاده کنند ولی با توجه به پیچیدگی هماهنگی‌ها و زیرساخت‌های جغرافیایی پهناور و مسائل مالی در حال حاضر از یک فرم مشخص در تمام شهرها برای ایجاد این ساختار استفاده می‌شود.

وی در ادامه گفت: در آینده نه چندان دور این نیز مسیر خواهد بود اما با توجه به نیازهایی که شهرهای کوچک اطراف تهران داشتند با هماهنگی و تعامل با علاقه‌مندی وارد سیستم شهر تهران شده‌اند و شهرستان اسلامشهر از 3 هفته پیش به جمع‌پذیرنده‌های کارت شهروندی شهر تهران پیوست و اتوبوس‌های شهر اسلامشهر از همان امکانات کارت‌های الکترونیک شهر تهران استفاده می‌کنند.

بهروز افزود: البته 3 شهر دیگر از شهرهای اقماری تهران تقاضا دارند که به سیستم شهر تهران متصل شوند و چیزی مورد تقاضای شهروندان قرار گیرد خود به خود گسترش پیدا می‌کند و گسترش خدمت و تجربه از شهری به شهر دیگر کار جالب و پسندیده‌ای است و باعث پیشرفت می‌شود و تا پایان تابستان بقیه شهرهای اقماری که علاقه‌مند بودند به همین سیستم اضافه شوند.

وی همچنین افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مدیریت‌های کلانشهرهای مختلف کشور ان‌شاءالله تا پایان سال یک کارت مشترک خدمات شهری در همه شهرها خواهیم داشت و مقدمات آن در اجلاس کلانشهرها به تصویب رسیده است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران همچنین در بخش دیگر نشست خود اعلام کرد: در بحث خدمات حمل‌و نقل یکپارچه بحث اطلاع رسانی مسافر بود و در قبل هم گفته شده بود که از طریق تابلوهای داخل ایستگاه و کیوسک‌های اطلاع رسانی اطلاعات مربوط به برنامه حرکت اتوبوس‌ها و مسیرها در اختیار مسافران قرار گیرد.

مهندس بهروز گفت: اما مشکلاتی مانند ترافیک و عدم وجود سامانه مشترک بین اتوبوس‌ها نمی‌گذاشت که این اطلاع رسانی بطور صحیح انجام گیرد.

وی گفت: در حال حاضر تمامی اتوبوس‌های شبکه حمل‌ونقل عمومی اتوبوسرانی تهران اعم از دولتی و خصوصی به سیستم موقعیت‌یاب جهانی مجهز شده‌اند و  بیش از 200 تابلو برای اطلاع رسانی در ایستگاه‌های مهم شبکه اتوبوسرانی نصب شده است.

بهروز افزود: البته ما سیاست اطلاع‌رسانی را به جلو برده و ارتباط با مردم را از طریق تلفن همراهشان بر قرار کردیم هم‌اکنون مردم می‌توانند با ارسال کد ایستگاه از طریق پیامک به سامانه 2000111 از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه اطلاع کسب کنند و همچنین برای گوشی‌های هوشمند نیز برنامه‌ای طراحی شده که از طریق آن به‌صورت آنلاین از برنامه حرکت اتوبوس‌ها اطلاع کسب کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار