امروز : سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 21
۱۹:۲۲
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 10058
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: 120
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مازیار حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در مراسم بهره‌برداری از بزرگراه امام علی (ع) که صبح امروز با حضور علی ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مازیار حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در مراسم بهره‌برداری از بزرگراه امام علی (ع) که صبح امروز با حضور علی لاریجانی رئیس شورای اسلامی، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، طلایی و دبیر اعضای شورای شهر تهران و عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و همچنین ایازی سخنگوی شهرداری تهران برگزار شد اظهار داشت: خدا را شاکریم که کار بزرگی با فرهنگ دفاع مقدس روحیه جهادی و کاری بی‌منت برای شهروندان تهران به پایان رسید.

وی تصریح کرد: در این پروژه بیش از سایر پروژه‌ها لطف و عنایت خداوند را دیدیم و این نکته مهمی است که اگر برای کسب رضای الهی کار شود و روحیه جهادی نیز وجود داشته باشد خداوند راهها را برای او باز می‌کند.

حسینی افزود: اگر بخواهیم مقایسه‌ای از اجرای پروژه بزرگراه امام علی داشته باشیم باید به این نکته اشاره کرد که تنها دو کیلومتر از بزرگراه امام علی از خیابان کرمان تا شهید محلاتی در سالهای گذشته 5 سال طول کشید اما شهرداری تهران توانست با مدیریت قالیباف 26 کیلومتر از بزرگراه را در 2 سال اجرا کند.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران افزود: پروژه بزرگراه امام علی چند بُعد دارد به طوری که در بسیاری از مقاطع ما خیابانی نداشتیم که تعریف کنیم و باید وارد بافت مسکونی می‌شدیم که همین کار مشکلاتی را در سر راه برای شهرداری داشت.

وی تصریح کرد: در راه احداث بزرگترین بزرگراه ما توانستیم 7 هزار واحد مسکونی را در قالب 4 هزار پلاک کمتر از یک سال تملک کنیم که البته این موضوع کار آسانی نبود.

وی اضافه کرد: در پروژه بزرگراه امام علی 6 منطقه 7، 8، 13، 14، 15 و 20 در مسیر قرار داشتند و مناطق  1، 2، 3، 4، 5، 6، 12 و 22 معین بودند.

حسینی گفت: قبل از اجرای پروژه بزرگراه امام علی برخی از افراد عنوان می‌کردند که این پروژه قابلیت اجرایی ندارد چرا که کسی جرأت نداشت به این پروژه ورود پیدا کند ولی با توکل به خدا و با روحیه جهادی و دستور شهردار تهران این کار شروع و در زمان معین به اتمام رسید.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در طرح اولیه قرار بود بزرگراه امام تا بزرگراه آزادگان ادامه داشته باشد که بعد از آن و بر اساس نیازسنجی این بزرگراه در ادامه در دولت‌آباد به کمربندی شهر ری و در نهایت به صالح‌آباد رسید و در واقع با افتتاح این بزرگراه ارتباط مستقیمی بین تهران و شهر ری ایجاد شد و طرح حرم تا حرم نیز عملیاتی شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران افزود: شهروندان از دارآباد با ورود به بزرگراه امام علی 38 کیلومتر مسیر بزرگراه را بدون توقف طی خواهد کرد و این در حالی است که با اجرای این پروژه شهروندان تهرانی نیز در مراتب بافت فرسوده از بلاتکلیفی در آمدند.

حسینی در ادامه با اشاره به کارهای عمرانی بدون دردسر نیست گفت: قطعاً در اجرای این پروژه دلخوری‌هایی برای شهروندان ایجاد شده است که بنده از همه آنها حلالیت می‌طلبم.

وی افزود: کار عمرانی در بزرگراه امام علی در سه شیفت انجام شد که مشکلاتی را برای مردم فراهم کرد اما باید به این نکته توجه شود که هدف اصلی ما در این پروژه کسب رضای الهی بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: در بزرگراه امام علی با رپ و لوپ 40 کیلومتر است 56 دستگاه پل در مسیر بزرگراه نصب شده است ضمن اینکه 25 تقاطع (11 تقاطع اصلی - 14 تقاطع فرعی) در نظر گرفته شده است.

وی به حجم خاکبرداری‌های صورت گرفته در این پروژه اشاره کرد و گفت: حجم خاکبرداری‌ها 7 میلیون مترمکعب بوده است ضمن اینکه در اجرای این پروژه سعی شده کیفیت فدای سرعت نشود.

حسینی بیان داشت: 8 هزار و 173 شمع در طول مسیر بزرگراه جایگزین شده است که با اعتصاب ارتفاع 25 متری، 189 کیلومتر شمع در مسیر بزرگراه انجام شده است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: 75 هزار قطعه‌بندی نیز برای دیوارسازی صورت گرفته است و این در حالی است که ما در این پروژه با مشکل اساسی به نام معارضات ملکی و تأسیساتی روبرو بوده‌ایم به طوری که ناچار شدیم برخی از انشعابات جدیدی را بسازیم.

وی تصریح کرد: طول معارضات رفع شده در این پروژه به فاصله تهران تا اصفهان و در واقع 420 کیلومتر است و این در حالی بود که ما 44 پست برق و گاز را در مسیر بزرگراه ساختیم.

حسینی ادامه داد: یکی از معضلات در شهر تهران این است که ما کانون تأسیسات شهری نداریم که باید این مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه مراسم، به نبود شبکه زیرسطحی تهران اشاره کرد و گفت: متأسفانه شبکه زیرسطحی تهران ساماندهی نیست و شورای شهر باید در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در ادامه به عملیات آسفالت‌ریزی در این پروژه اشاره کرد و گفت: 320 هزار تن عملیات پخش آسفالت در سه لایه در این پروژه انجام شده است و این در حالی است که کل آسفالت تهران در سال 84، 240 هزار تن بوده است.

حسینی به خطوط روشنایی در مسیر بزرگراه اشاره کرد و گفت: حدود 40 کیلومتر خط روشنایی احداث کرده‌ایم و این در حالی است که یکی از معضلات شهر تهران بحث روشنایی است که البته این موضوع به عهده شهرداری نیست اما ما به خاطر آسایش بیشتر این اقدامات را نیز انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: 16 دستگاه پل عابر پیاده نیز در مسیر بزرگراه پیش‌بینی شده است که 14 عدد آن امروز به بهره‌برداری می‌رسد و 2 دستگاه باقی‌مانده ظرف هفته‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها