امروز : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - 2017 September 21
۱۳:۲۱
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 100597
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۱۲:۰۶
تعداد بازدید: 17
داود کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس درباره آمادگی سازمان راهداری در دور دوم سفر‌های تابستانی ...

داود کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس درباره آمادگی سازمان راهداری در دور دوم سفر‌های تابستانی اظهار داشت: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با تابستان امسال، اغلب سفر‌های تابستانی مردم، به بعد از ماه مبارک موکول شد.

وی ادامه داد: همان طور که شاهد بودیم، در تعطیلات عید فطر امسال، تعداد زیادی از مردم از طریق جاده به سفر رفتند و یکی از بیشترین رکورد‌های جابه‌جایی از طریق سیستم جاده‌ای، در این مدت کوتاه رقم خورد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه دور دوم سفرهای تابستانی امسال از 7 مردادماه امسال آغاز شده و تا ابتدای مهر‌ماه ادامه می‌یابد، گفت: در جلسه‌ای که در ایام ماه مبارک رمضان بین ارگان‌های مسئول در سفرهای تابستانی برگزار شد، آخرین هماهنگی‌های لازم برای ایجاد زمینه مناسب در دور دوم سفرهای تابستانی فراهم شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در قالب بخشنامه‌ای به تمامی مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها، اعلام کرده است امکانات خود را برای دور دوم سفرها آماده کنند.

* آمادگی 10هزار و 500 راهدار در 650 راهدارخانه/ فعالیت 8هزار دستگاه ناوگان راهداری‌

کشاورزیان اظهار داشت: در سفرهای تابستانی امسال‌ نظیر سال‌های گذشته اکیپ‌های راهداری متناسب با میزان تقاضا، در جاده‌ها و کنار راهدارخانه‌ها مستقر

هستند تا بتوانند نسبت به برطرف کردن مشکلات و مقابله با حادثه به سرعت عمل کنند.رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: سازمان راهداری در حال حاضر 10 هزار و 500 راهدار فعال در جاده‌ها دارد که در قالب 1400 اکیپ راهداری و 8 هزار دستگاه ناوگان راهداری، فعالیت دارند و همگی زمانی که شرایط جاده‌ها نامساعد بوده و یا ترافیک محورها بالا است، به افزایش ایمنی ‌سیر کمک می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همچنین با تجهیز 2 هزار و 399 دستگاه از ماشین‌آلات راهداری به دستگاه GPS، این سیستم‌ برای هر وسیله نقلیه‌ای که به یک ترمینال ردیابی یا جایاب مجهز می‌شود و با فراخوانی خودرو از مرکز شناسه و موقعیت خودرو از طریق GSM و مودم، اطلاعات به مرکز کنترل، منتقل می‌شود.

کشاورزیان بیان کرد: در مسیرهای ورودی و خروجی تهران به عنوان پایتخت، راهداران مستقر بوده و در راهدارخانه‌ها، اکیپ‌های راهداری در کنار کمیته‌های امداد و نجات جاده‌ای تلاش می‌کنند بار ترافیکی مسیرها در طول ایام سفر، در کل مسیرها توزیع شده و ترافیک کاهش یابد.

* رصد ترافیک جاده‌ها با بیش از 600 دستگاه دوربین و 1026 دستگاه تردد شمار

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استفاده از سیستم‌های هوشمند جاده‌ای در سال‌های اخیر نقطه قوت ایمنی راه‌ها است، بیان کرد:‌ بیش از 600 دوربین نظارت تصویری و 1026 دستگاه ترددشمار بر خط‌، اطلاعات را به مراکز مدیریت راه‌ها ارسال می‌کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بیش از 1026 دستگاه فعال سامانه ترافیک شمار بر خط راه‌ها، 187 دستگاه تابلوهای پیام متغیر (VMS) و تعداد 496 تابلو پیام سرعت متغیر (VSL) به عنوان راهنمای استفاده‌کنندگان از راه‌ها، در جاده‌های کشور فعال بوده و همگی از طریق مرکز مدیریت راه‌ها کنترل می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در حال حاضر 45 مرکز مدیریت راه‌ها در ادارات کل راه و شهرسازی و ادارات کل حمل و نقل پایانه‌های سراسر کشور و یک مرکز در ستاد به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به هموطنان و مسافران تابستانی هستند.

کشاورزیان اظهار داشت: امید است بتوان در دور دوم سفرهای تابستانی خدمات مطلوبی را برای مسافران داشته باشیم، ضمن آنکه ایمنی سفر و کاهش سوانح رانندگی از اولویت‌های ارگان‌ها و متولیان دست‌اندرکار جاده‌ای است، مردم باید با صبر و حوصله به علائم رانندگی توجه کنند تا در پایان سفرها شاهد کاهش هر چه بیشتر سوانح رانندگی در کنار افزایش سفرها باشیم.
 

*‌ فعالیت 92هزار دستگاه انواع ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای در سفرهای تابستانی‌

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:  از ابتدای شروع طرح سفرهای تابستانی ‌20 هزار دستگاه اتوبوس‌ اغلب از نوع VIP و ویژه، 36 هزار دستگاه مینی‌بوس و 36 هزار دستگاه سواری کرایه در خدمت هموطنان است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:‌ ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های سراسر کشور با هماهنگی و همکاری فعالان و دست‌اندرکاران تشکل‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل مسافری امر نظارت بر جابه‌جایی هموطنان انجام می‌دهند.
 

* ابلاغ سازمان راهداری به 134 مرکز معاینه فنی برای فعالیت در ایام سفر‌

کشاورزیان اظهار داشت: از شروع طرح سفرهای تابستانی به تعداد 134 مرکز معاینه فنی با 138 خط جهت معاینه فنی خودروهای سنگین، از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای ابلاغ شده است تا با آمادگی کامل نسبت به ارائه خدمات به ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر اقدامات لازم انجام دهند.
 

* آمادگی 495 مجتمع خدماتی-رفاهی بین‌راهی

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همچنین 495 مجتمع خدماتی - رفاهی بین راهی با تجهیز امکانات برای رفع نیازهای مسافران با نظارت کامل عوامل استانی، آماده ارائه خدمات به مسافران جاده‌ای خواهند بود.
 

* نحوه ارتباط مردم با متولیان جاده‌ها و آگاهی از میزان ترافیک راه‌ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در دور دوم سفرهای تابستانی‌ به دلیل متراکم و کوتاه بودن سفرها، کاربران جاده‌ای باید صبر و حوصله داشته و به علائم راهنمایی و رانندگی توجه خاص ‌کنند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند پیش از سفر از طریق سامانه‌های راهداری نظیر تلفن گویای 141 و سامانه 1000141 و یا پایگاه اطلاع‌رسانی www.iran141.ir از وضعیت راه‌ها و ترافیک جاده‌ها باخبر شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلفن گویای 141 با 240 خط پاسخگوی مردم است، با ارسال نام شهر مبدأ - نام شهر مقصد به سامانه پیامکی 1000141 فاصله بین این دو شهر اعلام می‌شود، همچنین مسافران می‌توانند پیشنهاد خود را به سامانه 2000141 ارسال کنند، ضمن آنکه پایگاه اینترنتی www.iran141.ir  وضعیت راه‌ها را به مسافران اعلام می‌کنند.

* مردم در فصل تابستان سفرهای طولانی را مد نظر قرار دهند

کشاورزیان اظهار داشت: در سفرهای کوتاه، ترافیک محورها افزایش می‌یابد در واقع حجم تقاضای سفر بسیار رشد می‌کند بنابراین از مسافران تابستانی درخواست می‌کنیم سفر خود را به درستی توزیع کنند و با توجه به اینکه در تابستان برخی تعطیلات پشت سر هم قرار دارد، بیشتر سفرهای طولانی را مد نظر قرار دهند تا عبور از جاده‌ نیز جزئی از سفر آنها باشد و بتوانند با آرامش و صبر بیشتری سفر کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: تمهیدات و تدابیر لازم برای افزایش رضایت‌مندی مسافران جاده‌ای پیش‌بینی شده است؛ امیدواریم با ارایه این خدمات،‌ رضایت‌مندی مردم نیز افزایش یابد، از مردم نیز تقاضا داریم کماکان با رعایت قوانین و مقررات و برنامه‌ریزی مناسب برای سفرها خود،‌سفر ایمن و خوشی را تجربه کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها