امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 9
۱۳:۳۱
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 100809
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 44
علی‌اصغر زحمتکش، مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری پیروان موعود به نقل ...

علی‌اصغر زحمتکش، مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس درباره استفاده برخی از تولیدکنندگان ایرانی و خارجی از برندهای غربی در این نمایشگاه، بیان داشت: معتقدم نمی‌توان سلیقه خود را به دیگران تحمیل کنیم.

وی اضافه کرد: ما برای اولین بار در کشور تصمیم گرفتیم که همه نمادها و برندهای خارجی و ایرانی را گردهم آوریم تا مخاطب از نزدیک نوع کیفیت آثار را بسنجد که خوشبختانه تولیدکنندگان نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی در این نمایشگاه خوش درخشیده و غرفه‌هایشان پرمخاطب‌تر از سایر برندهای غربی و خارجی است.
 


 

* تصاویر غربی دفاتر تحریر برگرفته از انیمیشن‌های پخش شده از رسانه ملی است

زحمتکش ادامه داد: از تولیدکنندگان ایرانی و خارجی درخواست داشتیم که برای حضور در این نمایشگاه همه محصولات خود را ارائه کنند چراکه نمی‌خواستیم آنها در نخستین نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار یک محصول اسلامی و در بیرون از نمایشگاه یک محصول غربی را ارائه کنند، به همین منظور همه محصولات را گردهم آوردیم تا مخاطب به ارزیابی آن بپردازد.

به گفته وی،  در نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار هم از نماد اسلامی و هم کلاسیک و سنتی بسیار استفاده شده است، شاید هم به گفته شما یک شرکت در بین 100 محصول خود یک تصویر از برند غربی نظیر باربی را داشته باشد که در آن بسیار اندک (تنها یک تولیدکننده کاغذ کادو این کار را انجام داده است) است، اما متأسفانه باید متذکر شوم همین تصاویری که در جلد دفاتر نظیر باب‌ اسفنجی، اسکار و توت‌فرنگی کوچولو را می‌بینید،‌ انیمیشن آن نیز از صدا و سیما پخش می‌شود پس در وهله نخست باید از رسانه ملی انتقاد کرد.
 


 

* سربلندی تولیدکنندگان ایرانی در مقابل تولیدکنندگان نوشت‌افزار خارجی

این تولیدکننده نوشت‌افزار گفت: همه کسانی که در نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی «نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر» شرکت کرده‌اند، دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند به همین منظور ما نمی‌توانیم بیش از اندازه آنها را مورد نقد قرار دهیم.

وی درباره وجود برند غربی در این نمایشگاه، متذکر شد:  متأسفانه این نمادها و برندها وارد فرهنگ ما شده است به همین منظور نمی‌توان آن را با زور از فرهنگ‌مان دور کنیم یعنی باید در کنار این نوع برندها، برندهای اسلامی _ ایرانی نظیر «روشنا»، «آزاده» و «عرش» را نیز قرار داد تا مخاطب خود به انتخاب آن بپردازد که خوشبختانه این نمایشگاه گویای آن بود که استقبال مردم از برند اسلامی _ ایرانی بسیار بیشتر از برند غربی است.
 


 

* توجه به تغییر ذائقه مخاطب از انتخاب برند غربی به برگزیدن برند اسلامی _ ایرانی

زحمتکش بیان کرد: اگر در نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار یک جلد دفتر با تصویر باب‌اسفنجی وجود دارد،  قطعاً هزاران دفتر دیگر اسلامی _ ایرانی نیز که مروج فرهنگ ایثار و شهادت و حجاب است، وجود دارد به گونه‌ای دیگر باید گفت که ما نمی‌توانیم در 4 روز برپایی نمایشگاه نگرش کل جامعه را تغییر دهیم اما توانسته‌ایم ذائقه کودکان و نوجوانان را ارتقا داده و برندهای خوب ایرانی را به آنها معرفی کنیم.

وی با ابراز نگرانی از این مطلب که تاکنون هیچ سازمان و نهادی برای برپایی این نمایشگاه کمکی به دست‌اندرکاران نمایشگاه نوشت‌افزار نکرده‌اند، عنوان کرد: شهدا سنبل ایثار و مقاومت هستند که باید آنها را به کودکان و نوجوانان معرفی کرد که خوشبختانه در این نمایشگاه این کار را انجام دادیم یعنی در مقابل کارهایی نظیر باب‌اسفنجی، پو، اسکار و غیره مخاطبان تمایل بیشتری به خرید و سفارش از غرفه‌های ایرانی نظیر آزاده و روشنا را داشتند که این موارد نیز قابل تأمل است. 

انتهای پیام/و
برچسب ها:
آخرین اخبار