امروز : جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶ - 2017 June 23
۱۴:۱۲
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 100956
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۲۲:۵۵
تعداد بازدید: 137
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، حبیب اسماعیلی بازیگر و تهیه کننده سینما در آستانه برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، حبیب اسماعیلی بازیگر و تهیه کننده سینما در آستانه برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: جشنواره بین المللی فیلم مقاومت یکی از جشنواره های مهم کشور است اما تنها، درزمان برگزاری مطرح می شود و با برگزاری اختتامیه تا سال بعد به پایان می رسد درحالیکه دبیرخانه این جشنواره باید در طول سال هم فعال باشد.

وی افزود: در این جشنواره هدف اصلی ما که دفاع مقدس و مقاومت است باید پررنگ تر شود در غیر این صورت خروجی خوبی از آن نخواهیم گرفت.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: با توجه به 8 سال جنگ تحمیلی موضوع این جشنواره می تواند موضوع بسیار خوبی برای جشنواره باشد ضمن اینکه می توانیم فیلم های قوی در ارتباط با این موضوع داشته باشیم.

اسماعیلی، با بیان اینکه قرار نیست دراین جشنواره ده ها فیلم بلند سینمایی داشته باشیم خاطرنشان کرد: می توانیم حتی فیلم های کوتاه و ویدئویی هم داشته باشیم که تنها به موضوع مورد نظر این جشنواره بپردازند اما از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت باید استعدادها را کشف کند گفت: در این زمینه فیلمنامه نویس های خوبی داریم که می توانند به جریان جشنواره فیلم مقاومت کمک کنند و جشنواره باید آنها را جذب کند.

اسماعیلی معتقد است جشنواره فیلم مقاومت باید در طول سال فعال باشد و با برگزاری مراسم اختتامیه تا سال بعد تعطیل نشود ضمن اینکه این جشنواره باید هر سال بهتر از سال بعد برگزار شود و کیفیت آثار بالاتر باشد.

وی پیشنهاد داد: می توان سالن های سینمایی به نام دفاع مقدس و یا مقاومت بسازیم تا به یادگار بمانند ضمن اینکه این امر موجب می شود تا ما هیچ وقت جشنواره مقاومت را فراموش نکنیم.

اسماعیلی ادامه داد: این جشنواره می تواند کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس های قوی را جذب کند تا مختص برای جشنواره فیلم بسازند البته در این امر سازمان ها و نهادهای ذی ربط باید به جشنواره کمک کنند.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگی کشور باید بیشتر شود، گفت: متاسفانه بودجه بخش فرهنگ کم است و همین مقدار ناچیز هم صرف امور خیر در سینما نمی شود. فیلم های دفاع مقدس مانند فیلم های فاخر هزینه بر هستند البته این نکته را هم باید یادآور شد که حتما نباید برای ساخت فیلم هزینه های زیادی انجام داد بلکه دیده شده فیلم هایی حتی با هزینه های کم هم ماندگار شده اند.

تهیه کننده فیلم های راننده تاکسی و پاتو زمین نذار و ... با بیان اینکه هزینه های بالا سینما را نمی سازد، گفت: در سال های اخیر فیلم هایی به نام فیلم فاخر ساخته شده است اما تاثیر آن چنانی نداشته اند و متاسفانه در اکران هم مورد استقبال قرار نگرفته اند.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری فرهنگی ما اشکال دارد، گفت: اگر همه واحدهای فرهنگی از یک جا نشات گرفته باشند قطعا مشکلات کمتری خواهیم داشت زیرا باید توجه داشت که تصمیم گیری ها نباید مجزا باشد بلکه باید از تجربه های دیگران در روند بهتر شدن در سینما و جشنواره ها بهره برد.

اسماعیلی در ادامه گفت: سینما در همه دنیا کاربرد دارد بنابراین با فیلم های خوب می توانیم شاهد اتفاق های خوبی باشیم ضمن اینکه با فیلم هایی با پشتوانه قوی در حوزه دفاع مقدس می توانیم در دنیا وجهه فرهنگی مان را بالا ببریم.

وی ادامه داد: با توجه به بین المللی بودن جشنواره فیلم مقاومت می توانیم صداقتی که در سینمای ایران وجود دارد را به رخ جهانیان بکشیم.

تهیه کننده فیلم‌های عاشق، غزل و بازیگر همچنین، با بیان اینکه مقاومت توسط مردم کشور خودمان صورت گرفته است گفت: می توانیم دلاوری ها و رشادت فرزندگان این خاک را به نصویر بکشیم و به کشورهای دیگر ثابت کنیم که ایران کشوری صلح آمیز است و بدین طریق خود را در منطقه ثابت کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه دبیر جشنواره فیلم مقاومت باید برای سال ها ثابت باشد گفت: بیشترین اشکال در جشنواره های ما مربوط به تغییر مدیرت ها می شود باید توجه داشت جشنواره حکومتی نیست که مدیر آن عوض شود. دبیر جشنواره باید ثابت باشد تا تداوم داشته باشد زیرا در این صورت می توانیم برنامه ریزی درستی حتی برای سال های بعد جشنواره مقاومت هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر می بینیم مدیری در جشنواره حاصل کارش خوب بوده و به  درستی عمل کرده است باید آن را نگه داریم.
انتهای پیام/
منبع : خبرگذاری فارس نیوز
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها