امروز : پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 23
۱۱:۳۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 101646
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 19
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، شاید اگر در آستانه روز خبرنگار نبودیم، از ماجرای این خبر و تکذیب عجیب آن ...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، شاید اگر در آستانه روز خبرنگار نبودیم، از ماجرای این خبر و تکذیب عجیب آن می‌گذشتیم اما این موضوع بهانه‌ای شد تا در این روز، به یکی از مشکلات خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش اشاره کنیم.

اینکه خبرنگاران با بخش‌های مختلف دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و از آنها خبر‌هایی را اخذ و منتشر می‌کنند، روال طبیعی هر رسانه‌ای است اما اینکه وزارتخانه یا سازمانی، خبر بخشی از مجموعه خود را تکذیب کند، موضوع دیگری است.

یکی از این موارد در آستانه اعلام نتایج کنکور به وقوع پیوست که برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها نیز به نقل از یکی از بخش‌های آموزش و پرورش به انتشار خبری درباره سایت انتخاب رشته آموزش و پرورش اقدام کردند.

اما چند روز بعد، با واکنش مرکز اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش و تکذیب این خبر مواجه شدند و حتی در خبر تکذیبیه اعلام شد که «موضوع استفاده از نشان رسمی وزارت آموزش و پرورش در این سایت توسط گردانندگان آن، نیز از سوی مراجع ذیصلاح در حال پیگیری است».

اگر از بحث خبر یعنی درستی و نادرستی خبر مربوطه بگذریم، در شرایطی که وزارت آموزش و پرورش خبر رسمی یک بخش دیگر خود را اینگونه تکذیب می‌کند، تکلیف خبرنگاران هنگام مصاحبه و خبرگیری برای جامعه، چگونه است؟

آیا برای تهیه هر خبر باید نامه‌نگاری شود و هر موضوع توسط مرکز اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش تأیید شود؟

در عصر اینترنت و در شرایطی که در لحظه باید خبرها، مخابره شود، خبرنگاران آموزش و پرورش به عنوان مهمترین وزارتخانه کشور، چه جایگاهی دارند و چگونه می‌توانند به رسالت خود به طور واقعی عمل کنند؟

 









انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار