امروز : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
۰۰:۴۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 101890
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 32
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از مشهد، محمود مهرمحمدی صبح امروز در مراسم اختتامیه اردوی معرفتی- فرهنگی حیات طیبه دانشگاه فرهنگیان که در

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از مشهد، محمود مهرمحمدی صبح امروز در مراسم اختتامیه اردوی معرفتی- فرهنگی حیات طیبه دانشگاه فرهنگیان که در پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در ذیل اردوی معرفتی- فرهنگی حیات طیبه که برای نخستین بار در کشور در دانشگاه فرهنگیان برگزار شده است، امیدواریم خیرات و برکات آن همچنان جاری و ساری باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تعطیل می‌شود اما تربیت معلم هرگز تعطیل نخواهد شد، افزود: فصل تابستان باید به عنوان ظرف و محمل زمانی مناسب برای کسب شایستگی‌های اختیاری در برنامه‌های تربیت معلم مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: اگر دو دسته صلاحیت برای دریافت از تحول بنیادین در حوزه تربیت معلم مدنظر باشد می‌توان به شایستگی‌های الزامی و شایستگی‌های اختیاری اشاره کرد و اذعان کرد متأسفانه بخش شایستگی‌های الزامی تمامی مرکز‌های سال تحصیلی را پر می‌کند، لذا برای شایستگی‌های اختیاری زمانی مناسب‌تر از تعطیلات تابستان وجود ندارد که باید از این بازه زمانی نهایت بهره‌برداری را کرد.

مهرمحمدی خاطرنشان کرد: در رابطه با شایستگی‌های اختیاری الزاماً باید برنامه‌هایی که برای فصل تابستان در نظر گرفته می‌شود همراه با ویژگی تنوع بوده تا بتواند پاسخ‌گوی طیف مختلف دانشجو معلمان باشد و بخش وسیعی از دانشجو معلمان را تحت پوشش قرار دهد لذا برنامه‌ها باید کمی و کیفی باشد.

وی افزود: در این راستا نمونه خوبی را در اردوی حیات طیبه تجربه کردیم و آنچه در این اردو منعکس شد شکل جُنگی برنامه بود که محدودیت‌های ذاتی خود را نیز به همراه داشت لذا باید متوجه تنوع و پوشش سراسری برنامه‌ها باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: باید برای آینده در فعالیت‌های تابستانی دانشگاه فرهنگیان ساعت‌های 6گانه مندرج در سند تحول را مدنظر قرار دهیم و از برنامه‌های تخصصی تابستانی مرتبط با این ساعت‌ها برخوردار شویم.

وی خاطرنشان کرد: طراحی فعالیت‌های تابستانی به تنهایی کار دانشگاه نیست و باید از مجموعه ظرفیت‌های اجتماعی مانند ظرفیت حوزه، مراجع و مجامع تخصصی دینی استفاده کنیم.

مهرمحمدی با اشاره به اینکه در حوزه سیاسی، اجتماعی نیز باید به مسئله ایرانگردی و ایران‌شناسی در فعالیت‌های تابستان دانشگاه فرهنگیان توجه کرد، گفت: باید به مسئله تربیت معلم در جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسئله فرادستگاهی و ملی نگریسته شود که این مسئله نیازمند تقسیم کار ملی به صورت هوشمندانه است.
انتهای پیام/70005/الف30

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار