امروز : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 22
۱۷:۵۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 102337
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 27
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت آموزش و پرورش که امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در سخنانی اظهارداشت: ضرورت آموزش‌های هدفمند و پرورش استعدادهای خدادادی جوانان بر همگان روشن است.

وی ادامه داد: هرچقدر آموزش‌ها را با کیفیت‌تر کنیم و منطبق بر تقاضا محوری باشد، منافع بیشتری خواهیم برد.

نعمت‌زاده افزود: فکر کردیم اگر در این خصوص بتوانیم نقشی را ایفا کنیم با کمال میل آن را انجام می‌دهیم و نظاماتی که در کشورهایی مثل آلمان و سوئیس در خصوص آموزش است و آنها آموزش را با کار چه در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و یا در دانشگاه همراه کرده‌اند نتایج خوبی در بر داشته است نظیر روش پزشکان که هم در دانشگاه درس می‌خوانند و هم کار بالینی انجام می‌دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: تنها بحث صنعت، کشاورزی و تولید نیست؛ حتی در علوم انسانی نیز مشکل مهارت داریم، برای اینکه فارغ‌التحصیلان در رشته خود کار نکرده‌اند و مهارت نیاموخته‌اند تا پخته‌تر شوند.

وی بیان داشت: وقتی خواستیم پتروشیمی را توسعه بدهیم دیدیم نیروی متخصص در این خصوص نداریم و گفتیم باید نیروهای دیپلمه را جذب و آموزش دهیم؛ با بیش از 200 نفر در ماهشهر شروع کردیم و 90 هزار نفر در کشور طی دوره‌های 3 تا 6 ماهه با هزینه‌ای برابر یک میلیون تومان در آن زمان آموزش دیدند و آنها با پیمانکاران خصوصی کار می‌کردند.

نعمت‌زاده اضافه کرد: بعد از آن خواستیم این روند را در رشته مهندسی انجام دهیم و با دادن آگهی تعدادی آمدند و چند شرکت را مأمور آموزش 450 نفر در دوره آزمایشی کردیم؛ اما  این روند متأسفانه بعدها ادامه پیدا نکرد و با این حال همه اینها استخدام شدند و این تجربه خوبی بود که خود دیده‌ام و بسیار علاقه‌مند هستم تا در این شرایط کار کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به تفاهم‌نامه خود با وزارت علوم اشاره کرد و گفت: باید با یک دیدگاه‌های نوآورانه حتی از کلاس اول ابتدایی شروع کرد و دانش‌آموزان از واحدهای تولیدی دیدن کنند و در دوره‌های مختلف گروه‌هایی مانند صنعتگران، دانشجویان، دانش‌آموزان و حتی گروه‌های مختلف از این واحدها دیدن کنند که این بازدیدها بسیار موثر است و بنده دو نفر از مجموعه خود را نیز به دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌دهم.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار