امروز : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 18
۰۰:۴۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 102582
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 26
احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در تشریح آخرین جزئیات سانحه امروز آنتونف سپاهان‌ایر مسیر تهران-طبس که در

احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در تشریح آخرین جزئیات سانحه امروز آنتونف سپاهان‌ایر مسیر تهران-طبس که در حوالی فرودگاه مهرآباد سقوط کرد، اظهار داشت‌: فعلاً آمار کشته‌شدگان این حادثه همان 39 نفر است و 9 نفر از مسافران هم که مصدوم شدند، در بیمارستان بستری بوده و تحت درمان هستند، البته یکی دو نفر از مسافران به دلیل سوختگی شدید، به بیمارستان شهید مطهری منتقل شده‌‌اند.

* الزام مدیرعامل سپاهان و شرکت بیمه کوثر برای سرکشی به مصدومان و عیادت از آنها

مجیدی تأکید کرد: امروز مدیرعامل شرکت هواپیمایی سپاهان را مأمور کردیم که به بیمارستان‌هایی که مصدومان این حادثه در آنجا بستری شده‌اند (بیمارستان‌های پیامبران، امام خمینی (ره) و شهید مطهری) و درمانگاه ساها، سرکشی داشته باشد و از خانواده مصدومان دلجویی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: شرکت بیمه کوثر هم به عنوان بیمه‌گر این ایرلاین و هواپیما،‌ موظف شد به مصدومان حادثه سرکشی کند.

وی افزود: به شرکت هواپیمایی سپاهان و بیمه کوثر تأکید شده است که برای کفن و دفن مسافران جان باخته این سانحه با بازماندگان و خانواده‌ آنها همکاری کنند.

* اجساد تقریباً قابل شناسایی هستند/ احتمالاً نیازی به ‌آزمایش DNA نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره احتمال انجام آزمایش DNA برای شناسایی اجساد سوخته در این سانحه، توضیح داد: تقریباً تمامی اجساد به نحوی قابل شناسایی هستند زیرا وقوع این سانحه طوری نبود که بدن مسافران از یکدیگر جدا شود، بنابراین اجساد تقریباً قابل شناسایی است و احتمال انجام آزمایش DNA ضعیف است.

* احتمالاً انحراف از مسیر هواپیما به دلیل از دست دادن موتور بوده است

وی در تشریح علت انحراف از مسیر هواپیما پس از پرواز توضیح داد: سیستم ناوبری، در اختیار شرکت فرودگاه‌های کشور است که مقرر شد شرکت فرودگاه‌ها موضوع پرواز این هواپیما از زمان اجازه پرواز روی باند تا بروز سانحه را بررسی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از زمان تیک‌آف از روی باند تا زمان بروز سانحه حدود یک و نیم دقیقه به طول انجامیده است، گفت: هواپیما موتور سمت راست خود را از دست داده است و احتمالاً به همین دلیل انحراف از مسیر داشته اما دلیل اصلی و تخصصی بروز سانحه پس از بررسی‌های تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم لحظاتی پیش با حضور در بیمارستان شهید مطهری در این‌باره گفته است: طبق اطلاعاتی که به دست آوردیم یکی از موتورهای هواپیما دچار اشکال شده است، ارتفاع پرواز کم بود و قاعده این است که در صورتی که یک موتور از دست داده شود هواپیما می‌تواند به زمین نشسته یا پرواز ادامه پیدا کند، باید این مسئله بررسی شود که چرا هواپیما نتوانسته به زمین بنشیند البته ارتفاع کم یکی از دلایل این موضوع است که نیاز به بررسی دارد.

علی‌رضا جهانگیریان گفته است که پیش‌بینی می‌کنیم که یک علت اصلی و علت‌های فرعی دیگر وجود دارد که در کارگروه‌های 11گانه طبق قانون از بعد نیروی انسانی و فنی بررسی می‌شود.

جهانگیریان در پاسخ به این سؤال که برآورد سازمان هوایی کشور از خسارات وارده چقدر است، گفته است: قاعدتاً خسارت جانی از نظر ما تخمینی ندارد زیرا جان شهروندان برای ما و دولت مهم است، ابعاد خسارات جانی بیشتر از دیگر خسارات بوده است، البته خوشبختانه هواپیما بر روی زمین خساراتی ایجاد نکرده است و خسارت غیر جانی مربوط به خود هواپیما است.

طبق گفته معاون وزیر راه و شهرسازی نخواهیم گذاشت مصدومان از بابت کمبود امکانات دچار مشکل شوند اگر جعبه سیاه صدمه قابل توجهی ندیده باشد.

بنا به گفته جهانگیریان تا چند روز آینده اطلاعات جعبه سیاه هواپیما‌ پیاده می‌شود اما چنانچه صدمه جدی دیده باشد از متخصصان اوکراینی دعوت می‌شود تا به بررسی این موضوع بپردازند؛ از شرکت سازنده اوکراینی خواسته‌ایم تا به ایران بیاید اگر لازم باشد جعبه سیاه به اوکراین می‌‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است: کاپیتان این پرواز استاد خلبان بوده است و نزدیک به 2 هزار ساعت با این هواپیما پرواز کرده بود؛‌ این هواپیما ساخت 2008 میلادی بوده و تنها حدود 5 سال از ساخت آن می‌گذرد، این هواپیما صبح از اصفهان حرکت کرده، در تهران فرود آمده و در روزهای گذشته نیز مشکلی به لحاظ فنی نداشته‌ است.

بنا به گفته جهانگیریان تمام هواپیماها برای پرواز حتی با یک موتور طراحی می‌شوند بنابراین از دست رفتن یک موتور نمی‌تواند عامل سقوط هواپیما باشد.

به گزارش فارس ساعت 9:20 صبح امروز یک فروند آنتونف ‌140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان، کمتر از 2 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، در نزدیکی جاده مخصوص کرج دچار سانحه شد و سقوط کرد.

این هواپیما در سال 2008 میلادی ساخته شده است و تاکنون 1350 ساعت پرواز داشته است. ‌

این سانحه منجر به شعله‌ور شدن هواپیما شد، تا این لحظه 39 نفر از مسافران سانحه آنتونف 140 سپاهان‌ایر در این حادثه جان باخته‌اند و 9 نفر در بیمارستان بستری هستند.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار