امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۱۵:۲۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 102855
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 7
به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، دولت پاناما علاوه بر خبر دادن از گسترش کانال بین اقیانوسی این کشور انتقاد خود را از پروژه کانال ...

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، دولت پاناما علاوه بر خبر دادن از گسترش کانال بین اقیانوسی این کشور انتقاد خود را از پروژه کانال نیکاراگوئه اعلام کرده و ادامه آن را امری نشدنی تلقی کرد.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: این در حالی است که پروژه کانال نیکاراگوئه با برخورداری از بودجه‌ای 40 میلیارد دلاری سه برابر عظیم‌تر از کانال پاناما بوده و شامل طرح‌های گوناگونی از جمله یک فرودگاه، 2 بندر، یک منطقه آزاد، مرکز توریستی و کارخانه‌های تولید فولاد و سیمان می‌باشد.

«خورخه کیخانو» مدیر پروژه کانال پاناما در اشاره به مراحل گسترش این کانال اعلام کرد: ما در حال اتمام مرحله سوم گسترش این طرح بوده ولی هنوز به نتیجه کامل نرسیده‌ایم و همچنین برای مرحله چهارم آن نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

کانال پاناما در حال گسترش پروژه این کشور می‌باشد که بر طبق توافقات انجام شده قرار است تا سال 2015 این اقدامات به پایان برسد که در صورت اتمام و اجرای این طرح‌ها پاناما قادر به انتقال سالانه 300 تا 600 میلیون تن کالا خواهد بود.

پروژه عظیم کانال نیکاراگوئه از طرح‌هایی به شمار می‌رود که با کلید خوردن آن، خشم کشورهایی چون پاناما و ایالات متحده آمریکا را جهت به خطر انداختن منافعشان برانگیخته است؛ پروژه‌ای که با پیوستن اقیانوس اطلس به آرام به وسیله نیکاراگوئه غول امپریالیستی به وجود آمده توسط این کشورها در حمل‌و‌نقل دریایی را درهم خواهد شکست.

در این راستا «وانگ جینگ» رئیس شرکت چینی «HKND» جهت همکاری در این پروژه در 7 جولای از نیکاراگوئه دیدن کرده و نقشه ساخت کانال را در جنوب این کشور ارائه داده است.

به گزارش فارس، براساس گزارشات انجام شده کانال نیکاراگوئه با متصل کردن دریای غرب به شرق، طولی به درازای 278 کیلومتر و همچنین ظرفیت جابه‌جایی 5 هزار کشتی را خواهد داشت.

ایده ساخت کانال بین اقیانوسی نیکاراگوئه از سال 2004 شکل گرفت هنگامی که این کشور تمایل خود را برای عبور کشتی‌های بزرگتری از کانال پاناما نشان داد.

در تاریخ 14 ژوئن (24 خرداد 1392) پس از توافق با شرکت چینی «HKND» امتیاز استفاده از حق بهره‌برداری این کانال جدید به مدت 50 سال به شرکت چینی واگذار شد؛ این امتیاز برای 50 سال دیگر نیز قابل تمدید است.

ساخت این کانال جدید از ماه دسامبر سال جاری آغاز و در سال 2019 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار