امروز : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 11
۰۴:۲۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 103163
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 97
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; در قاهره، طرح احداث کانالی به موازات کانال سوئز که هفته گذشته «عبد الفتاح السیسی»، رئیس جمهوری ...

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; در قاهره، طرح احداث کانالی به موازات کانال سوئز که هفته گذشته «عبد الفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر آن را اعلام کرد، موجب جذب بیش از پیش تجارت جهانی و افزایش تردد کشتی‌ها بین شرق و غرب خواهد شد و تلاش «اسرائیلی‌ها» برای احداث کانال جایگزین کانال سوئز را ناکام خواهد گذاشت، اگرچه احداث چنین کانال جایگزینی در عمل به دلایل مختلف از جمله اوضاع امنیتی حاکم بر منطقه اقدامی غیر ممکن نشان می‌دهد.

«طارق النبراوى»، رئیس سندیکای مهندسان مصر در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; در قاهره تصریح کرد که طرح احداث کانالی به موازات کانال کنونی یکی از طرح‌های سازمان کانال سوئز از زمان حفر این کانال در نوزده بوده و طرح جدیدی به شمار نمی‌آید.

النبراوی افزود: طرح احداث این کانال موازی امری بسیار ضروری برای مقابله با کانال‌های رقیب و همچنین جذب کشتی‌های بیشتر برای استفاده از این کانال و ارائه خدمات بیشتر و بهتر بازرگانی بین المللی و کاهش هزینه‌های اقتصادی برای سفرهای دریایی است.

رئیس سندیکای مهندسان مصر خاطر نشان کرد: مهمترین طرح‌های رقیب کانال سوئز درحال حاضر راه قطب شمال است که چین را به بنادر غرب اروپا مرتبط می‌کند و سراسر سواحل روسیه در اقیانوس منجمد شمالی به طول 3020 مایل دریایی را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: احداث کانالی به موازات کانال سوئز موجب جذب بیش از پیش خطوط کشتی‌رانی جهانی خواهد شد و طرح‌های «اسرائیلی» در این زمینه که «اسرائیل» تلاش دارد، آنها را به عنوان رقیب کانال سوئز به اجرا بگذارد، در عمل ناکام خواهد ماند، اگرچه اجرای چنین طرح‌هایی نیز در عمل چه به لحاظ مهندسی و فنی و چه به لحاظ اوضاع امنیتی حاکم بر منطقه غیر ممکن نشان می‌دهد.

«اسرائیل» بارها اعلام کرده است که قصد دارد، کانالی حفر کند که دریای سرخ را از طریق بحر المیت به دریای مدیترانه و با احداث خط آهن بندر ایلات در دریای سرخ را به بندر اسدود در دریای مدیترانه وصل کند و به رقابت با کانال سوئز مصر برخیزد.

النبراوی توضیح داد: کانال سوئز سالیانه شاهد عبور 18 هزار کشتی است که در صورت اجرای طرح احداث کانال موازی آن، قدرت و توان پذیرش کشتی‌ها در آن 50 درصد افزایش خواهد یافت و درآمدهای حاصل از این تونل را دو برابر افزایش خواهد داد.

درآمدهای حاصل از کانال سوئز طی دوره ژوئیه 2013 تا می 2014 میلادی 4.86 میلیارد دلار اعلام شد، در حالی‌که درآمد حاصل طی دوره مشابه سال گذشته آن 4.622 میلیارد دلار اعلام شد که رشد 5.1 درصدی را نشان می‌دهد.

یکی از مهمترین هدف‌های مصر از احداث کانال سوئز جدید افزایش درآمدهای ملی این کشور با پیش بینی افزایش 259 درصدی راه اندازی کانال جدید است. این درحالی است که اجرای این طرح حدود یک میلیون فرصت شغلی در شهرک‌های صنعتی که به موازات این کانال احداث خواهند شد، ایجاد خواهد کرد.

النبراوی درباره مدت زمان اعلام شده برای حفر این کانال ابراز تردید کرد و تاکید نمود که حفر این کانال براساس مسافت اعلام شده زمان بیشتری را طلب می‌کند. رئیس جمهوری مصر مدت زمان اعلام شده برای حفر این تونل را به جای 3 سال به یک سال کاهش داده بود.

انتهای پیام/ز

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار