امروز : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 29
۰۶:۵۲
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 103329
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 10
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از شهرکرد، سید رحیم میرشاه‌ولد ظهر امروز در نشست با مدیران ناحیه یک، دو، سامان، بن و لاران در استان ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از شهرکرد، سید رحیم میرشاه‌ولد ظهر امروز در نشست با مدیران ناحیه یک، دو، سامان، بن و لاران در استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: آمد و رفت به حوزه‌های اجرایی و نظارت بر کار این حوزه‌ها به ما این امکان را می‌دهد تا فضا‌های جدیدی را در این حوزه‌ها فراهم کنیم و همچنین در این سفرها و بازدیدها ما می‌توانیم نظرات و فضاها و مسائل مدیران را به وزاتخانه انعکاس دهیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان یک‌بار در مجلس شورای اسلامی رد شد که به پیشنهاد نمایندگان بود و دولت هنوز هیچ لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارائه نکرده اما در حال تنظیم لایحه برای ارسال به مجلس است تا  یک فضای کاری بهتری برای همکاران فرهنگی ایجاد کنیم.

میرشاه‌ولد افزود: از بین پست‌های مدیریت در آموزش و پرورش به جرات می‌توان گفت پست مدیریت در مدارس حساس‌ترین پست به‌شمار می‌رود و اگر این مدیریت درست و در شرایط درستی انجام شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه 100 درصد مسائل و مشکلات دانش‌آموزان را مدیران نمی‌توانند به تنهایی برطرف کنند، خاطرنشان کرد: تنها بخشی از این مشکلات مربوط به مدارس و مدیران است و بنده به مدیران توصیه می‌کنم در برطرف کردن این مشکلات اهتمام کامل ورزند.

میرشاه‌ولد گفت: مدارس ما عموما مدارس حافظه‌محور هستند و مدارس عملگرا در کشور کم هستند که باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.

وی ادامه داد: بچه‌ها و خانواده‌ها هم در جهت همین حافظه‌محوری حرکت می‌کنند و عملیات در مدرسه هیچ جایگاهی ندارد و به جرات می‌توان گفت اگر فضای مدرسه عملیاتی نشود دانش‌آموزان مدرسه را ترک می‌کنند در صورتی که عملا هیچ مهارتی کسب نکرده‌اند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه باید محل کسب تجربیات جدید برای دانش‌آموزان باشد چون در غیر این‌صورت دانش‌آموزان تجربیات نادرست را در خارج از مدرسه کسب خواهند کرد گفت: مدرسه‌ای که نتواند شرایط برای کسب تجربیات را فراهم کند به اهداف تعلیم و تربیت نخواهد رسید.

مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ایجاد تعامل سازنده بین مدرسه و اولیاء دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: این تعامل نباید صرفا در قالب کمک‌های نقدی به مدرسه باشد.

این مسئول در پایان سخنان خود به نقش شخصیت و شان معلمان در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: این شخصیت معلم است که شخصیت دانش‌آموزان را می‌سازد.

انتهای پیام/68005/ح30/ف4004

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار