امروز : پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 26
۰۳:۲۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 103809
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 44
علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در خصوص «هوشمندسازی مدارس ...

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در خصوص «هوشمندسازی مدارس و اقدامات انجام شده در این خصوص»، اظهار داشت: اتفاقی که طی یکی دو سال اخیر افتاد، انحراف از مسیر هوشمندسازی بود و در آموزش و پرورش ما از اولین فاز پروژه توسعه فناوری اطلاعات در کشور، کاری را شروع کردیم که به مدل مدرسه هوشمند رسید.

وی ادامه داد: این مدل دارای ویژگی‌هایی بود که توسعه هدفمند به کارگیری اطلاعات را دنبال می‌کرد نه توسعه بی‌هدف در آموزش و پرورش؛ شروع کار نیز با تجهیز یک کارگاه در مدرسه همراه بود.

زرافشان افزود: اولین بسته‌ای که به مدارس دادیم؛ شامل یک سِروِر، سه دستگاه کاربری، ویدئو پروجکشن و یک دستگاه اسکنر بود که مربوط به سال 1382 و به عنوان اولین قدم انجام شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: برای اینکه بدانیم این بسته چگونه باید باشد، شورایی از متخصصین فناوری اطلاعات را به آموزش و پرورش دعوت کردیم و این‌ها گفتند که چه قطعاتی برای یک مجموعه آموزش فناوری اطلاعات نیاز است. 

زرافشان اضافه کرد: سفارشی که ما برای ساخت به شرکت‌های داخلی دادیم؛ سفارشی کاملاً مشخص بود و پس از طی این مرحله، مدلی که به آن رسیدیم این بود که بیاییم مدرسه را به عنوان یک هسته فعال و زنده توسعه فناوری اطلاعات که همه اجزای آن متناسب با فناوری اطلاعات است، تعریف کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در این مدرسه باید معلم حتماً آموزش دیده باشد، محتوای آموزش نیز تهیه شده باشد و مدرسه سایت مستقل داشته و به تجهیزات فناوری مجهز باشد که این تعریف مدرسه هوشمند است.

زرافشان خاطرنشان کرد: اگر تجهیزات داده شود اما معلم آموزش نداشته باشد این در حد دکور است و اگر تجهیزات و آموزش به معلم داده شود اما فاقد محتوا باشد نیز معلم کاربردی ندارد و نمی‌تواند استفاده مطلوب کند؛ در نتیجه عوامل مدارس هوشمند همه تقویت‌کننده یکدیگرند، به خاطر اینکه سرمایه‌ای که در مدرسه می‌گذاریم همه تقویت‌کننده هستند و حضور همه در کنار هم باعث هم‌افزایی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در یکی دو سال اخیر حرکت به سمت کلاس هوشمند بوده است و در حال حاضر نیز در راه اصلاح آن هستیم و رویکرد خود را به سمت مدرسه هوشمند حرکت می‌دهیم.

وی افزود: یکی از سیاست‌های دولت یازدهم استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه کشور است و دولت شورای عالی فناوری اطلاعات را که تعطیل شده بود، مجددًا راه‌اندازی کرد و هفتمین جلسه آن نیز تشکیل شده است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار