امروز : پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 26
۰۳:۱۳
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 103817
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 23
اصغر زاهدی مربی آموزش قرآن و مداحی دانش‌آموزان استثنایی از استان لرستان و نماینده سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم سی و دومین دوره مسابقات ...

اصغر زاهدی مربی آموزش قرآن و مداحی دانش‌آموزان استثنایی از استان لرستان و نماینده سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش < a href="http://p313.ir" style="color:red;">پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، اظهارداشت: آموزش قران و مداحی دانش‌آموزان استثنایی را از سال 1385 در کانون شهید رجایی بروجرد آغاز کرده‌ام و در این راه از نظر استادان تجوید نیز بهره‌ برده‌ام.

وی ادامه داد: 8 سال است که این کلاسها برگزار می‌شود و در حال حاضر دانش‌آموزان استثنایی استان لرستان در سطح استانی و کشور در مسابقات قرآن، اذان و مداحی درخشیده‌اند.

زاهدی افزود: امسال سومین دوره‌ای است که دانش‌آموزان استثنایی در رشته قرآن، اذان و مفاهیم همپای دانش‌آموزان عادی در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند و هیچ تفاوتی در داوری و امتیازدهی به آنها وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا دانش‌آموزان استثنایی با دانش‌آموزان عادی مقایسه و داوری می‌شوند، گفت: اینکه در کنار هم این دانش‌آموزان در مسابقات حضور پیدا می‌کنند خوب و مطلوب است اما وقتی این دانش‌اموزان با توجه به شرایط استثنایی بودن خود با دانش‌اموزان عادی مقایسه می‌شوند یک ضعف بزرگ در اجرای مسابقات است.

این کارشناس آموزش قرآنی دانش‌آموزان استثنایی با بیان اینکه بسیاری از امکاناتی که باید به صورت ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی تدارک دیده شود مورد غفلت برگزار کنندگان قرار می‌گیرد، یادآور شد: برای نمونه زمان اجرای مسابقات و امتحانات مربوط به دو گروه دانش‌آموزی یکسان است در حالیکه دانش‌آموزان استثنایی به دلیل شرایط خاص خود باید از زمان بیشتری برای شرکت در مسابقات مثل قرائت یا حفظ قران برخوردار باشند.

زاهدی نبود امکانات نرم افزاری برای دانش‌آموزان استثنایی را از ضعف‌های دیگر برشمرد و گفت: علاقه در کارهای فوق‌برنامه دانش‌آموزان استثنایی بسیار مهم و محوری است.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های دانش‌آموزان استثنایی و علائق آنها در کلاس‌ها این است که مربیان آنها را به اسم کوچک صدا کنند و در راه آموزش از هدایا و تشویق کردن‌های هفتگی به صورت منظم استفاده کرده و هرگاه که آنها احساس خستگی کردند کلاس‌ها را تعطیل کند.

این مربی آموزش قرآنی دانش‌آموزان استثنایی خاطرنشان کرد: استعداد ذاتی، شغل پدر و مادر و اهمیت دادن آنها به آموزش فرزندان خود در کیفیت آموزشی کلاس‌های فوق برنامه دانش‌آموزان استثنایی بسیار موثر است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار