امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۱۹:۲۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 104186
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۲۳:۰۰
تعداد بازدید: 101
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، هومان نارنجی‌ها ‏گفت: زمانی که سقف مصرف مواد مخدر افزایش می‌یابد به همان میزان دوز مصرف ‏نیز افزایش ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، هومان نارنجی‌ها ‏گفت: زمانی که سقف مصرف مواد مخدر افزایش می‌یابد به همان میزان دوز مصرف ‏نیز افزایش یافته  و مقدار سمی که وارد بدن می شود افزایش می‌باید؛ لذا ‏افرادی که افسار کنترل از دست انها خارج می‌شود معمولاً به علت افزایش ‏مصرف در معرض خطر قرار می‌گیرند.‏

وی افزود: مصرف انواع مواد مخدر با مقدار نامشخص میزان مرگ و میر را افزایش ‏ می‌دهد و برخی مواد از جمله مخدرهای صنعتی که خطرناک‌تر نیز هستند ‏با افزایش مصرف و به تبع آن دوز مصرف افراد را در معرض خطر مرگ ‏قرار می‌دهد.‏

این کارشناس اعتیاد تصریح کرد: چنانچه روش مصرف نیز تغییر کند میزان ‏مرگ و میر افزایش می‌یابد به این معنا که اگر به جای مصرف عادی، تزریق ‏شود بسیار خطرناکتر بوده و منجر به فوت مصرف‌کننده می‌شود.‏

نارنجی‌ها در ادامه با بیان اینکه میزان مرگ و میر معتادان عموماً در افراد ‏تزریقی بیش از سایر معتادان است، گفت: البته این به معنای ایمن بودن روش ‏دودی مخدرها نیست چرا که مصرف هر نوع مخدری با دوز بالا به ‏مرگ منجر می‌شود.‏

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که معتادان در هر شرایط و حالت ‏روحی و روانی به آن رو می‌آورند افزایش مصرف است و این استراتژی ‏غلط فکری در این افراد باعث می‌شود با افزایش دوز مصرف به حملات ‏شدید و ایست قلبی مواجه شوند که در نهایت به فوت آنها منجر می‌شود.‏

به گفته این کارشناس، مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی آن به دلیل ‏ناخالصی‌ها و سمومی که دارند این گونه نیست که همچون گذشته فرد مصرف ‏کننده را به حال خود رها کرد تا خود از مصرف آن خسته شود چرا که با ‏افزایش دوز مصرف و میزان سمومی که وارد بدن می شود احتمال مرگ آنها ‏نیز افزایش می‌یابد.‏

نارنجی‌ها این را نیز گفت که در برخی موارد افراد حتی با مصرف دوز ‏بالای داروهای ترک اعتیاد از جمله متادون به کام مرگ رفته‌اند و به جای ‏مصرف دوز یک روزه دوز سه روزه را در یک روز مصرف کرده‌اند و به ‏تصور اینکه دارو از سوی کلینیک ارایه شده و مشکلی ایجاد نمی‌کند با ‏مصرف بیش از تجویز فوت کرده‌اند.‏

این کارشناس اعتیاد تأکید کرد: معتادانی که تحت درمان قرار دارند نباید ‏همزمان با دارو مواد مصرف کنند چرا که تداخل دارویی با سموم مواد مخدر ‏در یک زمان با افزایش تأثیر موجب به فوت می‌شود همانند مصرف همزمان ‏الکل و دیازپام که به قطع تنفس منجر شده و سایر گزارش‌های متعددی از ‏مرگ و میر ناشی از تداخل دارو با مصرف انواع مخدرها وجود دارد.‏

وی ادامه داد: گاهی افراد به دلیل مصرف قرص‌های متعدد و همزمان مصرف ‏مواد با خطر مرگ مواجه می‌شوند لذا خانواده‌ها باید مراقب باشند که ‏فرزندانشان چه نوع قرص‌هایی را مصرف می‌کنند. ‏

نارنجی‌ها گفت: برخی از افراد پس از ترک تصور می‌کنند ‏که همانند زمان اعتیادشان می‌توانند به همان میزان مواد مصرف کنند که پس از ‏یک مصرف با دوز بالا به دلیل اینکه مواد سمی با مقدار زیاد وارد بدن می‌شود و واکنش و حساسیت به مواد فوت افراد رقم می‌خورد.‏

به گفته این کارشناس اعتیاد، افرادی که با دوز بالا مواد مصرف می‌کنند از ‏مقدار کم شروع کرده و به آن مقدار می‌رسند و پس از ترک به تصور اینکه ‏می‌توانند با دوز بالا مخدر مصرف کنند در واقع خود را به مرگ می‌سپارند.‏

وی اظهار کرد: در برخی مواقع نیز اتفاق می‌افتد که فرد پس از پاک شدن از ‏مواد  به همان میزان قبل از ترک مخدر به خود تزریق می‌کند که در چنین ‏مواردی نیز احتمال مرگ افراد افزایش یافته و معمولاً کارتون خواب‌ها جز ‏این دسته هستند که برای اعتیاد به هر دری می‌زنند  و تحقیقات میدانی که ‏نیز مرگ ومیر این دسته از معتادان را بیشتر نشان  می‌دهد.‏

هومان نارنجی ها گفت: برخی مخدرها به اندازه‌ای خطرناک هستند که وقتی ‏شیوه مصرف آن تغییر می‌کند معمولاً نتیجه آن مرگ افراد است همانند شیشه ‏که به جای استعمال اگر تزریق شود با توجه به اینکه این مخدر صنعتی در ‏آشپزخانه های آلوده  داخل کشور تولید می‌شود و بسیار نامرغوب و بی ‏کیفیت هستند، احتمال مرگ و میر ناشی از تزریق را افزایش می‌دهد.‏

به اعتقاد این کارشناس اعتیاد، برخی افراد پس از مصرف اقدام به مصرف ‏قرص کرده و بلافاصله به خواب فرو می روند که گزارش‌های ناشی از فوت ‏افراد در هنگام خواب نیز ناشی از تداخل مصرف قرص و ماده مخدر است و ‏باید افراد آگاهی لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: تریاک‌های آلوده به گریس، هرویین آلوده به خاک و ‏بسیاری مواد ناشناخته  در آن باعث واکنش ناگهانی در بدن می‌شود و تزریق مواد آلوده و خطرناک که حاوی مقدار زیادی سموم و مواد ناشناخته ‏است پس از ورود به خون با حساسیت شدید و واکنش بدن مواجه شده و در ‏بیشتر موارد به فوت افراد منجر می‌شود.‏
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار