امروز : سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 25
۱۹:۴۹
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 104595
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 45
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، محمدرضا عباسیان دبیر سابق جشنواره بین المللی فیلم فجر با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، محمدرضا عباسیان دبیر سابق جشنواره بین المللی فیلم فجر با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: به نظر من کلیدی ترین و مهمترین جشنواره موضوعی در ایران جشواره مقاومت است و اینکه این جشنواره از دفاع مقدس به مقاومت تغییر نام داد و موضوع ان گسترش پیدا کرده این نشان از درایت نگاه مسئولین جشنواره دارد که در گسترش و به روز کردن اهداف جشنواره مناسب و شایسته عمل می‌کنند.

دبیر سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در گفت‌وگو با روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت  در ارزیابیش از برگزاری این جشنواره در سالهای گذشته گفت: یک تعداد جشنواره مرجع در سینمای ایران برگزار می شود همچون جشنواره فجر که موضوع  آثار برای به نمایش در آمدن در جشنواره مرجع از اهمیت چندانی برخوردار نیست. اما یکسری جشنواره های موضوعی هم همچون مقاومت داریم که با توجه به موضوعی که فیلم ها دارند برای نمایش در جشنواره گزینش می‌شوند.

او افزود: به عقیده من کلیدی ترین و مهمترین جشنواره موضوعی در ایران جشواره مقاومت است و اینکه این جشنواره از دفاع مقدس به مقاومت تغییر نام دادو موضوع آن گسترش پیدا کرده این نشان از درایت  نگاه   مسئولین جشنواره دارد که در گسترش و به روز کردن اهداف جشنواره مناسب و شایسته عمل می کنند.

وی در ادامه به مشکل جدی که جشنواره از آن رنج می برد اشاره کرد و گفت: متاسفانه جشنواره تا کنون نتوانسته  به جایگاهی که لازم و شایسته است  دست پیدا کند. من به شخصه تاکنون ندیدم فیلمسازی به صورت خاص برای این جشنواره فیلم بسازد. فیلمسازانی بودند که برای جشنواره فجر فیلم بسازند اما به یاد ندارم که برای جشنواره فیلم مقاومت فیلمسازی فیلم بسازد.

کارگردان مستند «قانا و افسانه مجاهدین افغان» در  ادامه  به بحث سیاست گذاری جشنواره اشاره کرد  و گفت: فیلمساز باید به این فکر کند که چه اتفاق ویژه ای برایش در جشنواره مقاومت  می افتد  تا این انگیزه برایش بوجود بیاید که فیلمش در جشنواره مقاومت رونمایی شود و از این جشنواره جایزه بگیرد.

عباسیان با بیان اینکه جشنواره باید به نقطه  و جایگاهی برسد که  فیلمسازان در دنیا برای این فستیوال فیلم بسازند گفت: این رویداد باید بر اساس سیاست گذاری خاص نحوه تقدیر از برگزارکنندگان را به گونه ای تنظیم کند که فیلمساز به خود بگوید که اگر فیلمم به بخش مسابقه راه پیدا کرد این یعنی یک اتفاق خوب، و وقتی فیلمش برگزیده جشنواره مقاومت شد  این در کارنامه کاریش پوئن مثبت باشد.

وی پیشنهاد داد: به عقیده من خیلی بهتر است که دست اندر کاران جشنواره روی تولید فیلم مقاومت بیشتر سرمایه گذاری کنند و حتی بخشی از هزینه های جشنواره را به تولید آثاری با موضوعات مقاومت اختصاص دهند. به نظر من سینمای ایران بسیار به  موضوعاتی نظیر انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت بدهکار است  و هیچ اقدام ارزنده ای در این خصوص نشده است.

مدیر عامل سابق موسسه رسانه های تصویری در ادامه به بخش مستند این جشنواره اشاره کرد و گفت:اینکه جشنواره مقاومت آثار خوب مستند را برای مخاطبینش به نمایش بگذارد حرکت خوبی است  ولی مهم تر باید به ساز وکاری برسیم تا جشنواره در رشد مستند سازی در بحث مقاومت تاثیر داشته باشد. من به عنوان مستند سازی که  مشخصا نزدیک به بیست و پنج سال است در این حرفه کار می کنم و نگاهم و دغدغه ام موضوع مقاومت کشورهای اسلامی است انتظار حمایت مادی و معنوی از جشنواره مقاومت دارم و معتقدم همان بی اعتنایی که به مستندسازان در همه رشته ها در همه جشنواره ها می شود نباید در جشنواره مقاومت صورت بگیرد. اما این نکته را می توانم بگویم که سینمای مستند ما به اندازه کافی مشخصا در حوزه مقاومت و دفاع مقدس  ادای دین کرده اما از این گونه با تمام تلاش هایی که صورت گرفته کمتر حمایت شده است.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار