امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۱۴:۵۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 105280
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 5
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از شیراز، امین عارف‌نیا بعد از ظهر امروز در همایش تخصصی ارتباطات و گردشگری اظهار داشت: در سال‌هایی که ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از شیراز، امین عارف‌نیا بعد از ظهر امروز در همایش تخصصی ارتباطات و گردشگری اظهار داشت: در سال‌هایی که گذشت با وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع ایران، در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی و ارتباطات نقشی را که باید برای جلب و جذب گردشگران ایفا شود، شاهد نبودیم.

وی افزود: در حال حاضر شاهد رشد 25 درصدی مراجعه گروه‌های معتبر از رسانه‌های خارجی و مستندساز برای ساخت گزارش‌های خبری از جاذبه‌های دیدنی ایران رو به رو هستیم.

مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: بر اساس آماری که سازمان جهانی جهانگردی، در سال 2013 یک میلیارد و 187 میلیون گردشگر در جهان جابه جا شده‌اند که نتیجه آن یکهزار و 250 میلیارد دلار درآمد از صنعت گردشگری بوده است که قابل تامل است.

عارف‌نیا خاطرنشان کرد: سرزمین ما که بیش از 31 هزار بنا و محوطه دیدنی دارد می‌تواند در حوزه صنعت گردشگری جزو کشورهای برتر جهان محسوب شود بنابراین باید در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی این عرصه تجدید نظر کنیم.

وی تصریح کرد: امروز ترکیه جزو 10 مقصد برتر گردشگری جهان است و براساس آمارهای سازمان جهانی جهانگردی در سال 2013 نزدیک به 33 میلیارد دلار از این صنعت در آمد داشته است و این در حالی است که در مقایسه با کشور ما در مقاصد گردشگری مقام پایین‌تری دارد ولی ما در این صنعت نسبت به آنها عقب‌تر هستیم.

راه‌اندازی دفاتر اطلاع رسانی گردشگری در 40 کشور هدف گردشگری ایران آخرین موردی بود که وی در این نشست به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2448/ذ20

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار