امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۰۰:۲۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 105347
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۱۰:۴۵
تعداد بازدید: 184
پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، نفیسه اسماعیلی: رضا حدیدی مدیر شرکت آزاده که دفتر مشق‌های «شکرستان» را تولید کرده در گفت‌وگویی با خبرنگار کتاب و ...

پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، نفیسه اسماعیلی: رضا حدیدی مدیر شرکت آزاده که دفتر مشق‌های «شکرستان» را تولید کرده در گفت‌وگویی با خبرنگار کتاب و ادبیات < a href="http://p313.ir" style="color:red;">پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; درباره تولید نوشت افزارهای جدید شکرستان، پهلوانان و کلاه قرمزی و سنجد توضیحاتی داد که در ذیل می‌آید.

* گزارش عملکرد یک‌ساله

* از سال گذشته تولید محصولات شکرستان آغاز شد، در حال حاضر در چه مرتبه‌ای از بازار ایستاده‌اید؟

از سال گذشته که آغاز به تولید نوشت‌افزارهای شکرستان کردیم، به فکر افتادیم این فضا را بیش از قبل گسترده کنیم و به سطحی برسانیم که به عنوان یک کالای مهم فرهنگی به صورت تنوع بالا در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد، بستر سازی‌ها آغاز شد، با شخصیت‌های مختلف چون مجموعه کلاه‌قرمزی شروع به صحبت کردیم، این مجموعه را در همان زمان که شکرستان به فروش می‌رفت، طراحی کردیم، دغدغه‌ام این بود باید این فضا را تکمیل کنیم پس طرح‌ها را گسترده کردیم، یعنی کار وارد فضای اعتقادی شد، باید تمام تلاشمان را می‌کردیم، مجموعه فرهنگی ایرانی را با شخصیت‌های برجسته به دست بچه‌ها برسانیم، سعی کردیم از همان سال پیش این فضا را گسترده کنیم ، از این رو با مجموعه کلاه قرمزی صحبت کردیم و پس از امضای قرارداد شروع به تولید کردیم.

از همان سال گذشته احتیاج به طراحی داشتیم چراکه شخصیت کلاه قرمزی عروسک بود، باید روی نوشت‌افزارها به شکلی شکیل درج می‌شد، از این رو تا مدتها اقدام به گرفتن عکس کردیم و پس از آن وارد مرحله کار روی عکس‌ها شدیم، بیش از 3 یا 4 ماه موفق نشدیم به کیفیت مطلوب برسیم، مجدد فضاسازی صورت گرفت، از شخصیت‌ها استفاده شد، عکاسی مجددی صورت گرفت که در نهایت در اسفند ماه سال گذشته به کیفیت مطلوب رسیدیم.

در همین مسیر در پی رسیدن به شخصیت‌های برجسته ایرانی تحت لوای مرام و پهلوان ایرانی بودیم، از شخصیت پهلوانان استفاده کردیم و با این مجموعه قراردادی بستیم، شخصیت‌های آنها را گرفتیم، حدود سه ماه روی شخصیت‌های این مجموعه هم کار کردیم، به این دلیل که مخاطبان ما بچه‌ها هستند، در پی تنوع بودیم، اما از سویی کودکان حالت جنگ‌ستیزی و ماجراجویی را دوست دارند، دیدیم در این فضا با محدودیت‌هایی که داریم، انیمیشنی که در این زمینه کار شده، پهلوانان است که می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

این مجموعه برگزیده و کارها آغاز شد، در نهایت برای طیف پسران دانش‌آموز این مجموعه تولید شد و از شخصیت‌های ایرانی روی جلد دفاتر بهره بردیم.

از فروردین 93 استارت تولید زده شد، در حال حاضر که در مردادماه قرار داریم، توانسته‌ایم مجموعه‌های مختلف با طرح‌های مختلف این شخصیت‌ها را تولید کنیم و به بازار عرضه کنیم. سعی کردیم در هر قسمت طراحی‌ها تنوع را در برنامه داشته باشیم و با طراحی متنوع دفاتر زبان و نقاشی چهره دیگری را به نوشت‌افزارها بدهیم، ما صرفا یک طرح کلاه قرمزی را با یک بستر طراحی شده در تمام دفاتر استفاده نکردیم، بلکه برای هر نوع دفتر تنوع را طراحی کردیم.





 

* در روند تولید از سال گذشته تا به امروز از حضور چند گروه کارشناسی استفاده کرده‌اید؟

در روند تولید سه بار سعی کردیم از گروه معلمان و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استفاده کنیم، یکی از والدین بچه‌ها معلم دوره ابتدایی بود، طرح‌ها را پرینت می‌گرفتیم و ماکت دفتر درست می‌کردیم و به مدارس می‌دادیم، بچه‌ها واکنش نشان می‌دادند و واکنش‌های جالبی دریافت می‌کردیم.

اتاق فکر متشکل از طیف‌های مختلف

* یعنی شما با استفاده از پیش فرض‌هایی گروه هدف را آزمایش می‌کردید؟

بله، اگر این مهم صورت نمی‌گرفت با مشکل مواجه می‌شدیم. در همین فضا ما مطمئنا تا پیش از اینکه کار را تولید نکنیم و مخاطب آن را مشاهده نکند وارد عمل نمی‌شویم، جلسه‌ای تشکیل دادیم که طیف وسیعی از گروه‌ها حضور داشتند، نظرات جالبی اخذ کردیم. طرح‌ها یک به یک نمایش داده می‌شد.





 

* گروه‌های کارشناسی شما بر اساس گروه سنی بخش بندی شده‌اند؟

بله، مخصوصا برای کودکان، این بخش برای ما خیلی مهم بود، شخصیت‌های کلاه قرمزی و سنجد تا 7 سال را در بر می‌گرفت اما باز برای شکرستان و کلاه قرمزی دوست داشتیم در فضای بالاتر هم از آنها استفاده کنیم، از این رو برای سنین 12 تا 18 سال سعی شد طراحی متفاوتی داشته باشیم. از این رو فضای متفاوتی طراحی شد.

آنچه در تولید دفاتر و نوشت‌افزار در رتبه اول قرار دارد

* اولویت‌ها مورد تاکید به کارشناسان هر گروه سنی چه بود؟

اولویت اول به واقع کیفیت کار بود، اگر مصرف کننده با محصول بی کیفیت مواجه شود دیگر بر نمی‌گردد، ما همیشه معتقدیم اگر یک مشتری راضی باشد 4 مشتری دیگر را با خود همراه کرده و می‌آورد، اگر ناراضی باشد 10 الی 12 نفر را از خودمان دور می‌کنیم، پس ما مطمئنا کیفیت را در اولویت داریم، دوم رنگ آمیزی کارهاست، رنگ‌هایی که برای مقاطع ابتدایی استفاده می‌شود مهم است چون بچه‌ها با رنگ ارتباط برقرار می‌کنند سعی می‌کنیم آنها را در کار داشته باشیم.

از رنگ‌های فسفری و روشن برای روحیه بچه‌هایی که می‌خواهند یک‌سال این محصول را استفاده کنند بهره بردیم.

نکته سوم تنوع محصول است، ما یک طرح را در شاخه‌های مختلف تکرار نکردیم تا اگر کودک دوست نداشت آن را کنار گذارد، یعنی از یک تصویر در دفاتر 80 و صدبرگ استفاده نشد، تنوع دادیم، از این رو تکرار در طراحی‌ها مشاهده نمی‌شود.

* چطور به این نتیجه می‌رسید که این طرح روی دفاتر 80 و طرحی دیگر روی دفاتر 100 برگ درج شود؟

ما سابقه 22 ساله در راستای تولید داریم، تجربه و سابقه کمک بزرگی بود تا به ما بگوید چه تولید کنیم، پشت این ماجرا تجربه چندین ساله قرار داشت، اما اینکه ریسک این شخصیت‌ها روی کلاسور برای دانشجویان قرار گیرد باز هم بالا بود، از افرادی در سنین دانشجو استفاده کردیم و بازخوردها را دریافت کردیم. آنها گاهی استقبال کرده و برخی نقطه نظراتی می‌دادند.

یک کار نو وقتی بخواهد وارد فضایی شود باورش سخت است، انقدر باید مطمئن باشیم که این باور را به مخاطب خودمان بدهیم،به او بگوییم با این محصول طی یک سال لذت خواهی برد، این خود باوری در تولید محصولات سعی شد در اولویت باشد.





 

گروه‌های مختلف تحصیلی تحت پوشش شکرستان

* از صحبت‌های شما این برداشت حاصل شد که گروه هدف شما تنها محصلان و دانش‌آموزان نبوده بلکه دانشجویان هم مورد توجه بوده‌اند. در رنگ‌بندی‌ها عنوان کردید بازخوردها دریافت می‌شد، اما برای گروه پیش دانشگاهی و دانشجویان چه مواردی بیشتر مورد تاکید بود تا لحاظ شود؟

در مقطع دبیرستان و دانشجویان برخی شخصیت‌ها را به شکل محدودتر استفاده کردیم، هم احتیاج به بسترسازی و آشنایی بیشتر در این بخش بود و هم کمی احتیاج داشتیم ببینیم از این شخصیت‌ها چقدر استقبال می‌شود.

به جز این تصاویر ما از نقوش ایرانی هم بهره بردیم، سبک‌های ایرانی را برای اولین بار طراحی کردیم، گفتیم اگر از شخصیت‌ها به شکل تنوع بالا نمی‌توانیم استفاده کنیم، بیایم وارد فضای نقوش ایرانی شویم، این دفاتر تولید شد و در دسترس مشتریان قرار گرفت، البته باز هم به بسترسازی نیازمندیم تا وارد بازار شود و مشتریان آن را ببینند، وقتی پسندیدند برای سال آینده تنوع محصول را بیشتر خواهیم کرد.

ورود نقوش ایرانی به بازار

* در کشورمان طراحان قابلی داریم، حتی دانشجویان این رشته انگیزه خوبی برای ارائه کارهای بدیع دارند، آیا از این گروه هم استفاده کردید یا بهره از کارشناسان خبره را ترجیح دادید؟

به جز مجموعه آزاده که 5 نفر طراحی‌ها را انجام می‌دادند، در شهرستان‌های مختلف طراحان مختلف داشتیم، دانشجویانی همکاری می‌کردند، طرح زده و برای ما ارسال می‌کردند، تنها این نبود که همه امور در تهران اجرایی باشد، با دانشگاه‌های هنر در شهرستان‌های مختلف در ارتباط هستیم چرا که طراحان خوب و خوش ذوقی را دارند. برای انتخاب طرح‌ها بالغ بر 300 مدل و طرح را رد کردیم تا به طرح‌های امروز رسیدیم. هزینه‌های بسیاری برای طرح‌ها کردیم.





 





* طرح‌ها در گروه‌های چند نفره تایید می‌شد؟

10 نفر در دفتر بودیم، کارشناسان فروش، مشتری و.... گروه‌های کارشناسی را تا دانش‌آموزان بسط دادیم.

دریافت بازخوردها از گروه‌ها هدف/ مدیریت اجرا مهم است

* طی این مدت و فاصله یک ساله نمایشگاه‌هایی برگزار شد، چه بازخوردهای مهمی را دریافت کردید؟

برگزاری نمایشگاه نه تنها بی تاثیر نیست بلکه بسیار مهم هم هست، البته این موضوع به مدیریت اجرای نمایشگاه برمی‌گردد، یعنی مدیریت اجرای آن شرکت که چگونه شرکت می‌کند. اگر با برنامه‌ریزی باشد شما مطمئن باشید تاثیر مثبت خواهد گذاشت. به طور مثال ما در نمایشگاه نوشت افزار که 20 روز پیش شرکت کردیم هدفمان این بود که شخصیت‌های ایرانی به عنوان بهترین در این نمایشگاه حضور یابند، آمدیم از فضای حدود 200 متر استفاده کردیم و شخصیت‌ها را کاملا با بهترین چاپ ارائه کردیم تا مخاطب به خوبی ارتباط برقرار کند. برنامه‌های مختلفی داشتیم، از بچه‌ها دعوت می‌شد، دو مهد کودک را دعوت کردیم تا بازتاب‌های گسترده‌ از مهدهای کودک که در ایام تابستان هم باز و دایر هستند دریافت کنیم. از آنها استفاده کردیم، حتی فضای نمایشگاه مصادف با جریانات غزه شد، از این رو نقاشی بچه‌ها را معطوف به این موضوع کردیم و واقعا نقاشی‌های زیبایی دریافت شد.

اما وقتی مشتری با شخصیت‌ها در غرفه مواجه می‌شدند ارتباط خوبی برقرار می‌شد، ما خنده را روی لبان بازدیدکنندگان می‌دیدیم.





 

* آقای حدیدی درباره بخش بازاریابی موسسه آزاده هم صحبت کنید، بازاریابی به چه شکل انجام می‌شود؟

بحث بازاریابی آزاده صرفا مربوط به سال گذشته نیست، یک پیشینه چندساله داریم که به مرور تشکیل شده است و ارتباطش با مشتریان در سطح ایران کاملا برقرار شده است، از شاخه‌های مختلف استفاده کردیم، از نمایندگی‌های شهرستانی بهره بردیم، آنها هم زیر مجموعه‌هایی دارند، بطور مثال اگر در اصفهان 4 بنکدار داریم هر کدام آنها بالغ بر 30 فروشگاه را در اصفهان حمایت می‌کردند. این فضا در سراسر ایران گسترده و محصولات پخش شد، اما هر فروشگاه که طالب نبود محصول را دریافت نکرد.

مقاومت برخی در برابر عرضه شکرستان/برخی هنوز دنبال بنتن و انگری برد هستند

* مواردی که محصول را دریافت نکردند چه توجیهی داشتند؟ 

شاید هنوز احتمال موفقیت نمی‌دهند، برخی دنبال بنتن، انگری برد و اینها هستند و هنوز برخی دچار ابهام هستند، باید کارهای بسیار کرد ما همچنان در پله اول هستیم.

* برسیم به بخش ایرانی و اسلامی بودن طرح‌ها، در سالی قرار داریم که فرهنگ در شعر سال هم گنجانده شده است، شما هم فعالیت فرهنگی دارید، در طرح‌ها چقدر تاکید بر این موارد دارید تا آنچه تولید می‌کنید با اسلامی و ایرانی بودن مطابقت داشته باشد. به جز شکرستان قرار است از دیگر شخصیت‌ها هم استفاده می‌کنید؟

بله؛ به موضوع خوبی اشاره کردید، به اعتقاد ما از زمانی که ما برای امر فرهنگ دست به کار شدیم، وقتی دیدیم می‌شود روی این شخصیت‌ها کار کرد و شخصیت‌های ایرانی می‌تواند در دسترس بچه‌ها باشد، برای خود ما هم ادامه مسیر با ذوق و انرژی همراه بود، وقتی دغدغه مسئولان را در این موضوع می‌دیدیم، مطمئنا همه شخصیت‌های ایرانی اسلامی هم هستند. کارگردانان و تهیه کنندگان این شخصیت‌ها ایرانی و مسلمان هستند و دغدغه‌شان این است برای کودک ایرانی اقدام به تولید کنند.

دغدغه آقای طهماسب این بود که بچه‌های ایرانی را تحت پوشش قرار دهد و برایشان کار تولید کند. این چند مدت سرکار ایشان حضور می‌یافتم و دغدغه ایشان را می‌دیدیم، سعی می‌کرد مخاطب به شکل خاص جلب و جذب شود.

تهیه کننده پهلوانان وقتی دفاتر را دید چهره‌اش بسیار جالب بود؟ لذت برده بود، به اندازه مشاهده فیلم لذت می‌برد، می‌گفت وقتی پهلوانان را می‌ساختم فرزندم 4 ساله و امروز ده ساله است و امروز که از دفاتر استقبال می‌کند نشان می‌دهد من به عنوان یک ایرانی در زمینه فرهنگ کشورم حرکتی را کرده‌ام که یک تولیدکننده در دفترم با من قرارداد می‌بندد و از این شخصیت‌ها روی دفتر استفاده می‌کند.

آغاز عرضه شکرستان در حاشیه خلیج فارس

* یک‌سال از تولید دفاتر شکرستان گذشته و نمی توان منکر شد که فردی با نام دفاتر شکرستان غریبه یا بیگانه باشد، اما اینکه در پروسه تولید با کشورهای صاحب تولید نوشت افزار جلساتی داشته‌اید؟ یا حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس به عرضه این آثار اقدام کرده‌اید؟

به واقع عرضه این آثار در خارج از کشور باید همراه با بستر سازی باشد.





 

* منظور تولید بود؟

ابتدا نیاز به بسترسازی داریم، یعنی فیلم انیمیشن شکرستان مثلا در تاجیکستان پخش شده باشد، وقتی پخش شده باشد خود به خود تولیدکنندگان آن کشور در ایران به دنبال لوازم جانبی می آیند، بنتن را وقتی تولید می‌کنند آن را در تمام کشورها پخش می‌کنند وقتی فیلم در ذهن همه بچه‌ها نشست محصولاتش را در بازار عرضه می‌کند، پس این اتفاق از کجا آغاز می‌شود؟ از جایی که تولیدکنندگان انیمیشن و برنامه‌سازانی چون کلاه قرمزی انها هم فضا را داشته و آن را توزیع کنند.

امارات مقصد اول/ بررسی‌ها برای عرضه در کشورهای عربی

* شبکه جام جم شکرستان را پخش می‌کند شما می‌توانید برای توزیع در کشورهای حاشیه خلیج فارس این برنامه‌ریزی کنید.

با دو فروشگاه در کشور امارات صحبت کرده‌ایم، احتیاج به زمان داشتند، عنوان می‌کردند فرصت یک ساله به ما بدهید تا برای سال آینده این محصولات را داشته باشیم. خود آنها هم یکسری بسترهای اولیه دارند، باید بوجود آید، البته ما برای آنها نمونه‌ها را ارسال کرده‌ایم، مخاطباشان را چک می‌کنند، ما ایرانی در همه جای دنیا داریم، مطمئنا وقتی این محصولات با فضای سلیقه آنها تولید شود شما مطمئن باشید آنها هم استقبال می‌کنند، کمتر ایرانی در دوبی می‌بینم که شکرستان و کلاه قرمزی را ببیند و اقدام به خرید نکند، پس این ارتباط ما و آن شرکت پخش برقرار شده است، نمونه‌ها در امارات در حال بررسی است، اگر به نتیجه برسد لوازم التحریر شکرستان را در کشور امارات عرضه خواهیم کرد.

شرکت در نمایشگاه ترکیه و آلمان

* در نمایشگاه‌های سایر کشورها شرکت کرده و آثارتارن را ارائه کرده‌اید؟

قرار است بزودی در نمایشگاه کشور ترکیه شرکت کنیم، دو سال آینده در آلمان نمایشگاهی برگزار خواهد شد که قطعا شرکت خواهیم کرد. بخاطر اینکه در آن نمایشگاه از سرایر دنیا شرکت‌ها آثار خود را عرضه می‌کنند، ارتباط‌ها برقرار شده تا حضور پررنگی داشته باشیم. وقتی کارهای چاپی ایران را با جذابیت بالا ببینند و هنر و سلیقه ایرانی را در این حوزه ببینند بهتر می توانیم ارتباط برقرار کنیم.

* سال گذشته بسته‌هایی داشتید که در آن دفاتر با تعداد برگ‌های متنوع عرضه می‌شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت، آیا امسال هم این بسته‌هایی را عرضه می‌کنید؟

واقعیت اینکه امسال آنها را نخواهیم داشت چون مخاطب، قادر به دیدن طرح‌های داخل بسته نبود، احساس می‌کرد شاید برخی طرح‌ها را نپسندد، چون نمی‌توانست پک را باز کند انتخاب برایش سخت بود، اما یکسری دوست دارند تعداد کمتری از دفاتر را خریداری کنند یا حتی تعداد بیشتری را خریداری کنند، برای همین ما از این قضیه صرف نظر کردیم و اجازه دادیم مشتری با سلیقه خود آنها را خریداری کند.

آغاز توزیع از اول تیر ماه 93 در فروشگاه‌ها

* آقای حدیدی خبر بدهید به مخاطبان، اینکه امسال چه تغییراتی در نوع عرضه دفاتر خواهید داشت؟

الان فروشگاه‌هایی چون شهروند، پروما، شهرکتاب، کتاب شهر و... همه دفاتر و لوازم‌التحریرها را عرضه می‌کنند.





 

* پخش از چه زمان آغاز شد؟

حدود یک ماه پیش و از ابتدای تیرماه توزیع را آغاز کردیم.

* درباره نوع طراحی ها هم صحبت کنید تنوع نسبت به پیش از این چگونه است؟

سعی شده از مرکب و مواد خوب استفاده شود، طراحان خوب را بکار گیریم تا طرح‌های به روز داشته باشیم.

برای طراحی از متخصصان و دانشجویان ایرانی بهره گرفتیم

* شما در طراحی های خود از متخصصان کشور چین کمک نگرفته‌اید؟

طراحان آن کشورها باید از ما استفاده کنند، مخصوصا این طراحی‌ها را به آنها نشان می‌دادیم که متعجب بودند، به آنها توصیه کردیم اگر کپی کنید شکایت خواهیم کرد و...باور کنید به حدی استقبال می‌کردند که حاضر بودند در میان تولیدات خود این طرح‌ها را بگنجانند.

لوازم جانبی شکرستان چه چیزهایی است؟

* تولیدات جانبی شکرستان چه لوازمی است؟

لوازم التحریر و دفاتر و کاغذ کادو را ما تولید می‌کنیم. بقیه لوازم مربوط به حوزه هنری است.





 

* شما کیف و جامدادی هم تولید می‌کنید؟

جامدادی را در برنامه چیده بودیم داشته باشیم اما بستر آن هم آماده شده ولی برای عرضه از سال آینده تولید صورت می‌گیرد، باید بستر سازی انجام میشد و به تولید انبوه می رسید، تا تولید انبوه نداشته باشیم عرضه را آغاز نمی‌کنیم. اما برای تولید کیف با شرکت دیگری قرارداد بسته شده است.

* لیوان هم تولید می‌کنید؟

بله در برنامه کاری‌مان هست. اما هنوز کار را آغاز نکردیم.

آمارها را تا یک ماه آینده اعلام می‌کنیم

* میزان تولید و فروش طبق آمارها چقدر با هم همخوانی دارد؟

به واقعیت کمی نه در این زمینه فروش نوشت افزار ایرانی ، امسال چون ماه مبارک رمضان به زمانی مصادف شد که عمده فروش‌ها خرید می‌کردند، یک ماه کار ما دیر پیش رفت، یعنی بازار یک ماه دیرتر حرکت کرد. جواب این سوال را می‌توان یک ماه دیگر داد . ما سعی کردیم در حوزه پخش موفق باشیم.

* دفاتری دپو شده از پارسال دارید؟

نه تولید دفاتر جدید را آغاز کردیم.

پارسال یک میلیون و سیصد دفتر فروخته شد/ رکورد حدود 3 الی 4 میلیونی در سال جاری

* آمار و ارقام تولید دفاتر را هم بفرمایید چند جلد دفتر تولید کرده‌اید؟

حدود یک میلیون و 300 هزار جلد دفاتر شکرستان سال گذشته فروخته شد، امسال تنوع محصول بالاتر رفت و مجموعه کلاه قرمزی، پهلوانان و سنجد افزوده شد. مهمترین نکته تبلیغات است ما همیشه به این مهم تاکید داریم ضمن اینکه دست اندرکاران حوزه و سازمان تبلیغات این مهم را پیگیری می‌کنند و سری جدید شکرستان نیز همزمان در حال ساخت است و باید ساخته شود اگر مخاطب آثار به روز را نبیند کار نادیده گرفته شده و از بین می‌رود. سلیقه همه مردم به روز شده است، اگر به این نکته توجه نکنیم عقب می‌مانیم.

امید داریم با افزوده شدن مجموعه شخصیت‌های جدید، به حدود 3 الی 4 میلیون جلد برسیم.

* کدام شخصیت‌ها پرفروش بوده؟

در موضوع شکرستان شخصیت اسکندر و ننه قمر خوب بوده است. اما در مجموعه کلاه قرمزی فامیل دور در اولویت است.





شخیت‌های پرمخاطب شکرستان کدامند؟

* شما از سوی فروشندگان پیشنهاد تولید بیشتر اسکندر و ننه قمر را داشته‌اید؟

خیر همه محصولات مخاطبان خود را دارد و چنین پیشنهادی نداشتیم.

* آقای حدیدی تصاویر درج شده روی لوازم‌التحریر هم تمام شخصیت‌ها را شامل می‌شود؟

خیر، آنهم بر اساس سابقه شخصیت‌ها انتخاب شده‌اند، مثلا در شخصیت کلاه قرمزی و پسر خاله به دلیل سابقه و «فامیل دور» به دلیل استقبال، مورد تاکید بود. در مخاطب پذیری رتبه‌بندی صورت گرفته است.

دو گروه کارشناسی؛ نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر دو گروه جداگانه

* نتیجه می‌گیریم گروه کارشناسی لوازم التحریر با نوشت افزار متفاوت هستند.

بله چون طراحی لوازم‌التحریر محدود است. اگر این تنوع را در حوزه لوازم التحریر می‌توانستیم داشته باشیم انجام می‌دادیم. اما برای جعبه مداد رنگی نمی‌توانستیم چند شخصیت را در چند فرم ببندیم چون کودک یک جعبه مداد رنگی می‌خرد. مثل دفتر نیست که 5 مدل را انتخاب کند.





 

* قصد ندارید کنار تولیدات و عرضه آنها سی‌دی هم ارائه کنید تا مخاطب ذوق بیشتری داشته باشد؟

سی دی شکرستان مربوط به حوزه هنری است، آنها سی دی را پخش می‌کنند. کلاه قرمزی هم همینطور،  اما هنوز این اتفاق برای پهلوانان نیفتاده است.

معرفی اسطوره‌های ایرانی

* در مورد پهلوانان کمتر سخن گفته شده، این مجموعه را هم معرفی کوتاهی کنید.

برای اینکه اسطوره‌های ایرانی را در مجموعه‌های خود داشته باشیم تا با همتایان شرقی و غربی که خود را با اخلاق‌تر میان بچه‌ها جلوه کرده‌اند، ما شخصیت پهلوانان را انتخاب کردیم که در یک کلام پهلوانی که خصلت ایرانی‌هاست را در برنامه داشته باشیم.

شخصیت پهلوانان به عنوان یک اسطوره ایرانی انتخاب شد تابجای جنگ ستیزی بچه‌ها با مرام پهلوانی یعنی گذشت و مهربانی آشنا شوند.

* چه شخصیت‌هایی به مجموعه افزوده می‌شوند.

شما مطمئن باشید آزاده تشنه شخصیت‌های مختلف است. در حال پیگیری برای افزوده شخصیت‌های بیشتر است. ما هم از انیمیشن سازها دعوت می‌کنیم تا کارهای خوب را پیشنهاد دهند تا به نحو شایسته در ایران عرضه شود.

خودمان به فکر شخصیت سازی هستیم. یک‌سری شخصیت‌ها داشته باشیم که برای آزاده باشند و به شخصیت‌های دیگر کمک کند.

هدیه برای خانواده‌های ایرانی/ کاهش قیمت نوشت افزارها بیش از سال گذشته

* آیا برای خانواده‌های ایرانی و اختصاص بودجه‌شان برای خرید نوشت‌افزار فکری‌ کرده‌اید؟ آیا محصولات شما قرار است با کاهش قیمت نسبت به سال گذشته عرضه شود؟

قیمت این محصول نسبت به کیفیت تولید شده سال پیش درصدی کاهش داشته است. یعنی ما سعی کردیم در این فضا اطمینان مردم را بیشتر داشته باشیم تا در سال‌های آتی کار بهتری به لحاظ قیمت عرضه کنیم.

* پس این نوید را می‌دهد که نه تنها افزایش نداشته بلکه درصدی هم کاهش قیمت را به خانواده‌ها هدیه می‌دهید؟

بله؛ حدود 8 درصد شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

ثبات قیمت کاغذ مشکل را حل کرد

* سال گذشته مشکل کاغذ داشتیم امسال قیمت‌ها تثبیت شده مشکلی داشتید.

خیر تثبیت به تهیه کاغذ کمک کرد. اما کماکان با خرید آزاد کاغذ همچنان برخی دشواری‌ها دیده می‌شود.

الان 68 تا بندی 70 تومان خرید و فروش می‌شود.

* ممنون از زمانی که برای این مصاحبه اختصاص دادید.

ما هم ممنون زحمات تلاشگران خبررسانی در راستای ترویج کالای ایرانی هستیم.

انتهای پیام/و

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار