امروز : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 7
۱۶:۵۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 105971
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 4
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در میزگرد توسعه مشارکت در ...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در میزگرد توسعه مشارکت در آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت: در تعلیم و تربیت آموزشی گروه‌های خاصی نیازمند تخصص بیشتر هستند مانند بزرگسالان محروم از سواد که فرصت آموزش را از دست داده‌‌‌اند.

وی ادامه داد: برابر مقررات کشور هر کس که مهارت خواندن و نوشتن اولیه نداشته باشد بی‌سواد است و معیار و مرز باسوادی و بی‌سوادی در حداقل خواندن و نوشتن مشترک است.

باقرزاده با اشاره به سند جهانی آموزش برای همه افزود: همین مرز بین باسواد و بی‌سواد تعریف شده است و فقط اختلاف در روش و نوع آن است و 70 کشور از روش سرشماری استفاده می‌کنند و در کشور نیز مبنای استفاده از سرشماری بوده است که خیلی محل استناد نیست.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به سرشماری سال 90 گفت: در گروه 6 سال به بالا 9 میلیون و 700 هزار نفر فاقد سواد معرفی شده‌اند و طبق نتایج سنجش سال گذشته 7.2 درصد اولیای دانش‌آموزان خود را بی‌سواد اعلام کرده‌اند و بیش از 90 درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در مناطق محروم فاقد مهارت سواد هستند.

باقرزاده اضافه کرد: برای اولین بار اگر اظهارنظری در خصوص سواد می‌کنیم مبتنی بر آمار آنها بر اساس کد ملی است.

وی ادامه داد: ما مشخصات اعضای بی‌سواد خانواده دانش‌آموزان را به تفکیک مدرسه، منطقه و استان تهیه کرده و به هر مدیر مدرسه بر اساس فرمی داده‌ایم که در آن مشخصات والدین بی سواد دانش‌آموزان زیر 50 سال نوشته شده است و از 600 هزار نفری که در اختیار مدیران قرار گرفته است طبق اعلام مدیران 3 درصد آنها باسواد بوده‌اند و می‌خواهیم 75 درصد آنها را باسواد کنیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطر نشان کرد: تا پایان سال 93 باید اینها شناسایی شده، آموزش داده و به آنها مدرک داده شود و اولویت اول برای آموزش آنها مربیان و مدیران مدارس سپس دانش‌آموزان شاغل در همان آموزشگاه است و در تلاش هستیم که امکان عقد قرارداد با افراد حقیقی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اولین چالش در این خصوص آن است که مدیران علاقه‌ای به همکاری ندارند و نظارت نیز با مسئله‌ای مواجه است و نکته دیگر در این راه مقاومت بی‌سوادان است که برای جبران آن بحث تشویق در نظر گرفته می‌شود و از مدیران مدارس خواسته می‌شود بر این کار نظارت داشته باشند و باید همه قسم بخوریم بی‌سواد جدید تولید نکنیم.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار