امروز : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 29
۱۲:۳۳
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 106211
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 45
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سی و یکمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش ...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سی و یکمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور و در پاسخ به این پرسش که «هدف کلی از برگزاری این اجلاس چیست و آیا آن را مفید ارزیابی می‌کنید؟»، اظهار داشت: هدف اجلاس، هماهنگی بیشتر ستاد وزارتخانه با بدنه اجرایی و ابلاغ سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و ایجاد یک تعامل بین نیروهای ستاد و اجرای فعالیت‌هاست.

وی افزود: 5 میزگرد و 22 کمیسیون در این اجلاس داریم که همگی فعال هستند و تمام این 22 کمیسیون را بازدید کردم و مشاهده کردم که رؤسا و مسئولان وزارتخانه کار را با جدیت دنبال می‌کنند.

فانی با بیان اینکه این اجلاس بسیار مفید است، خاطرنشان کرد: برداشت ما این است که با توجه به اینکه بنده سال‌ها در این اجلاس‌ها به عنوان رئیس اداره، مدیرکل و معاون وزیر بودم ضعف‌هایی را در اجلاس‌های قبلی داشتیم که مدنظر قرار دادیم تا در این اجلاس این ضعف‌ها را نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «دلیل مطرح کردن بالا بردن تراکم کلاس‌های درس چه چیزی است؟» تصریح کرد: در کشور یک میلیون معلم و کارمند و 12.5 میلیون دانش‌آموز داریم که از این تعداد یک میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: اگر این 11.5 میلیون دانش‌آموز باقی‌مانده را تقسیم بر یک میلیون معلم کنیم یعنی به ازای هر 11.5 دانش‌آموز یک نیروی انسانی داریم و این نسبت بزرگ است، در صورتی که در دنیا این نسبت حدود 15 است.

فانی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که از نیروی انسانی بهره‌ور استفاده نمی‌کنیم و در بعضی جاها در به کارگیری نیروی انسانی اسراف می‌کنیم؛ بنابراین تلاش ما این است که نیروی انسانی را سامان دهیم و بتوانیم این نسبت را به عدد 14 برسانیم زیرا بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها