امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۰۶:۰۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 106321
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 24
پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ـ‌ سجاد اسلامیان: 50 روز از آغاز جنگ غزه می‌گذرد؛ جنگی که به حدی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در آن گسترده بود که ...

پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ـ‌ سجاد اسلامیان: 50 روز از آغاز جنگ غزه می‌گذرد؛ جنگی که به حدی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در آن گسترده بود که بسیاری از کسانی که شاید انتظاری از آنان نبود صدای‌شان علیه این جنایت‌ها بلند شد؛ از بازیگران هالیوودی تا چهره‌های ورزشی و...

در این بین نقش شبکه‌های اجتماعی در شکل‌گیری کمپین‌های ضدصهیونیستی و در حمایت از غزه بسیار گسترده بود تا جایی که آمار نشان می‌دهد هشتگ‌ها(نماد کمپین در شبکه‌های اجتماعی) درباره غزه به تعداد بسیار بالایی مورد توجه قرار گرفته است.

آمار مرکز رسانه‌ای جوانان فلسطین تنها یک ماه پیش و پس از 20 روز از آغاز جنگ نشان می‌دهد هشتگ #GazaUnderAttack بیش از 5 میلیون و 144 هزار بار و هشتگ #PrayForGaza بیش از 4 میلیون و 290 هزار بار توسط کاربران توئیتر مورد استفاده قرار گرفته است.

این تنها آمار 20 روز اول جنگ اخیر غزه در توئیتر است و آمار شبکه‌های اجتماعی دیگری چون فیس‌بوک، گوگل‌پلاس، اینستاگرام و ... و همچنین کمپین‌های غیرانگلیسی مثل کمپین‌های عربی #غزة_تقاوم و #غزة_تنتصر در این آمار دیده نشده است.

 




آمار کمپین های حمایت از غزه  


 

 

مسلما اگر فرضی معمولی از آمار چنین کمپین‌هایی برای 50 روز داشته باشیم عددی نجومی را در برابر خود خواهیم یافت که مسلما نگرانی صهیونیست‌هایی که رسانه‌های دنیا را اداره می‌کنند، برمی‌انگیزد.

اما ترفند این رسانه‌ها برای لوث کردن حمایت‌های جدی مردمی در جهان از جنایات در غزه حذف خبر غزه از اخبار نخست رسانه‌های جهان و جایگزینی آن با حوادثی چون تصاویر وحشتناک سر بریدن خبرنگار آمریکایی بود که اخیرا بنابر نظر کارشناسان روزنامه تایمز لندن ساختگی بوده است.

در کنار این حرکت برای مردمی که رسانه بیشتر یک سرگرمی برای آنهاست از یک کمپین بامزه به نحو احسن استفاده کردند؛ کمپینی که اخیرا با هشتگ #IceBucketChallenge  (چالش سطل یخ) موسوم شده حرکتی است که با ریختن آب یخ در قالب اقدامی خیریه‌ آغاز شده اما رسانه‌های اجتماعی آن را به عکس خواسته این کمپین تبدیل کرده‌اند و البته سود سرسام‌آوری نیز برای صاحبان این کمپین ایجاد کرده‌اند.

افراد در «چالش سطل آب یخ» یک سطل آب را روی سرشان می‌ریزند و سپس دوستان‌شان را برای این کار دعوت می‌کنند. آنها با این کار 10 دلار به موسسه خیریه‌ای که بیماران ALS را تحت پوشش دارد کمک می‌کنند و اگر از کسی دعوت شود اما از ریختن آب سرد خودداری کند، باید 100 دلار به موسسه خیریه بپردازد و سودی که بر اساس آماری که در 23 آگوست منتشر شد ه این موسسه رسیده جمع آوری 65 میلیون دلار آمریکا از سراسر جهان است.

البته این روزها در حالی که برخی در ایران نیز در تله این اقدام رسانه‌ای افتادند؛ مردم غزه و حامیان مقاومت بودند که به انحایی سعی کردند در برابر این کمپین فان مقابله به مثل کنند و هرکس به نوعی این کمپین را به مضحکه کشیده و در عین نکات مهمی را متذکر شوند.

یکی سطل خالی را بالای سر خود گرفته تا نشان دهد بحران آبی غزه در پی محاصره اسرائیل چقدر جدی است و دیگری سطل خاک را بر روی سر خود ریخته تا نشان دهد کودکان، زنان و جوانان و پیران غزه هنگامی که زیر آوار قرار می‌گیرند کمترین حسی که از این اتفاق دارند، چیست؟!

اما این روزها «چالش سطل آب یخ» تنها یک چیز را به یاد انسان می‌آورد و آن سخن امام خمینی(ره) است که «اگر مسلمین مجتمع بودند، هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می‏ ریختند او را سیل می‏ برد» اما این روزها یاد مردم غزه با یک سطل آب یخ از ذهن ما رفته است!

انتهای پیام/س

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار