امروز : سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 28
۱۷:۳۵
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 107554
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت ۱۵:۲۸
تعداد بازدید: 30
به گزارش خبرنگار انتظامی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور در حاشیه دومین نشست فصلی روسا و ...

به گزارش خبرنگار انتظامی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور در حاشیه دومین نشست فصلی روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی در جمع خبرنگاران در خصوص عبدالرئوف ریگی گفت: این مسائل مربوط به حوزه ما نمی‌شود و وزارت اطلاعات مسئول پرونده تکفیری‌ها و تروریست‌ها است.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد شناسایی 6 هزار نقطه پرحادثه در کشور گفت: وقتی قانون تکلیف کرد که سهم راه،‌ خودرو و راننده در خسارات ناشی از تصادف مشخص شود اگر کارشناسان می‌خواستند تقسیم سهم کنند کار مشکل می‌شد ؛ پلیس راهور کاری کرد که نقاط پرحادثه‌خیز را در جاده‌ها و شهرها شناسایی کند که سهم جاده‌ها 40 درصد و شهرها 60 درصد شده است.

وی ادامه داد: با شناسایی این نقاط نوع اصلاح نیز مشخص می‌شود و کارشناسان دادگستری نیز اگر بخواهند سهم دستگاه را مشخص کنند برایشان مطلوب‌تر است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: رفع این مشکلات مهمترین خواست ماست که با نصب علائم سرعت‌گیر و تابلوها می‌توان رفتار مردم را کنترل کرد.

سردار احمدی مقدم با بیان این مطلب که معاینه فنی متولی ندارد گفت: شهرداری غیر متمرکز است و امکانات شهرداری هم کفایت نمی‌دهد و محدود است و ایجاد مراکز فنی مکانیزه یا شدنی نیست یا رعایت استانداردها نمی‌شود و مرکزی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که در مدیریت معاینه فنی در سطح ملی نیاز به تجدید نظر داریم گفت: موضوع حاکمیتی است باید نظارت داشته باشیم تا هم مقررات و هم استاندارد و هم عملکرد، مورد نظر قرار گیرد چرا که اگر با روش فعلی معاینه فنی صورت بگیرد شدن یا نشدنش فرقی نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تقدیم نامه به روحانی گفت:‌ بعد از تقدیم نامه به رئیس جمهور دو بار معاون اول جلسه گذاشتند که هر دو بار به دلیل مواجهی جلسه لغو شد اما انتظار درایم بلافاصله و در کمترین زمان این اهتمام صورت گیرد چرا که از زاویه راهور ما دو سوم زمان عملکردی را از دست داده‌ایم.

سردار احمدی مقدم گفت: در جلسات که با وزیر بهداشت و وزیر راه داشته‌ایم خودشان ایده‌هایی داشته‌اند اما ضعف هماهنگی و ابلاغ مشترک مهمترین چالش ماست.

این مقام ارشد انتظامی با اظهار تاسف از ارائه آمارهای غیر قابل استناد در مورد ایران و عنوان این که ایران به عنوان پرحادثه‌ترین کشور شناخته شده است گفت: ایران جزء کشورهای پیشتاز در ایمنی کاهش تصادفات و کشته‌شدگان است.

وی ادامه داد: ان‌شاالله در ده سال آینده نیمی از تلفات کاهش دهیم چرا که کشور پتانسیلی خیلی بیشتر از 50 درصدی را دارد.

وی گفت: ایران در یک مقطعی به دلیل کمبود توجه در رتبه خوبی قرار نداشت اما در دهه گذشته کاهش تلفات قابل تقدیر بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: شهریور ماه از جمله پرسفرترین و پرحادثه‌ترین ماه‌های کشور است که همکاری و  هماهنگی همه دستگاه‌ها و مردم را می‌طلبد.

این مقام ارشد انتظامی به سفرهای تحصیلی که از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود اشاره داشت و گفت: با توجه به کاهش طول زمان سفر و افزایش سفرهای آموزشی و کاری و فشردگی ترافیک در ساعات انتهایی روز در برخی ساعت‌ها افزایش بار ترافیک را تا 50 درصد داریم.

وی همراهی مردم با پلیس را خواستار شد و گفت: تقاضای سفر رو به افزایش است اما بسترهای راه با سرعت افزایش پیدا نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد احداث کلانتری‌ در شهرک‌های تازه تاسیس گفت: با وزیر راه در این زمینه جلسه داشته‌ایم و هماهنگ شده که در تمام شهرک‌های جدید برای ما مقر احداث شود که بعد از احداث مقر کلانتری، راهنمایی و رانندگی مستقر می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی در مورد تحریم بانک قوامین اظهار داشت: برای بررسی حقوقی این موضوع وارد عمل شده‌ایم تا علت را دریابیم چرا که مبادلات ارزی نداریم ولی انتظاری جز عهدشکنی و افزایش فشار از آمریکا نیست.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: واردات خودرو در 5 ماهه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان دو برابر و 98 درصد افزایش داشته که به روند خروج خودروهای فرسوده کمک کرده است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها