امروز : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 21
۱۰:۰۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 107764
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۲
تعداد بازدید: 20
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از شیراز، مهرزاد حمیدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احیای پنج‌شنبه‌ها البته در راستای ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از شیراز، مهرزاد حمیدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احیای پنج‌شنبه‌ها البته در راستای تدریس نیست و دانش‌آموزان بدون کیف و کتاب به مدرسه می‌آیند و از برنامه‌های ورزشی، تفریحی و فرهنگی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: طرح المپیادهای درون‌مدرسه‌ای از 26 مهر تا آخر اسفندماه امسال در تمام مدارس کشور اجرایی می‌شود.

حمیدی همچنین عنوان کرد: آموزش و پرورش با 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی، فصل مشترک بین حاکمیت و مردم است.

وی متذکر شد: ما اگر بخواهیم ورزش را دسته‌بندی کنیم نخست ورزش تعلیم و تربیت دارای اهمیت است، بعد از آن ورزش همگانی، بعد ورزش قهرمانی و در مرحله آخر ورزش حرفه‌ای قرار دارد.

حمیدی اضافه کرد: ورزش حرفه‌ای بدون توجه به ورزش پایه محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: نقش و جایگاه تربیت بدنی آموزش و پرورش به لحاظ وجود 33 هزار دبیر تربیت بدنی و حدود 12 میلیون دانش‌آموز نقش شکل‌گیری شبکه‌ای برای ارتقای سطح ورزش و سلامت در جامعه است.

این مسئول تصریح کرد: نخستین موضوعی که ما باید در آموزش و پرورش دنبال کنیم کیفیت‌بخشی درس تربیت بدنی است.

حمیدی اضافه کرد: دانش‌آموزان به این درس علاقه دارند و 33 هزار معلم تربیت بدنی باید در 3 هزار مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی کشور به گونه‌ای فعالیت کنند که ادراک حرکتی در بچه‌ها شکل بگیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: محتوای درس تربیت بدنی برای پایه اول تا نهم مشخص و تدوین شده و راهنمای معلم نیز برای تمام کتب وجود دارد.

وی عنوان داشت: در تربیت بدنی قائل به کتاب نیستیم، اما اعتقاد داریم باید محتوای هر پایه به صورت دقیق مشخص شده باشد.

حمیدی همچنین اظهار داشت: برای اینکه دبیر تربیت بدنی دانش خود را به‌روز کند جشنواره و آزمون‌های علمی و تخصصی را پی‌ریزی کردیم.

این مسئول افزود: این آزمون‌ها از مناطق و نواحی شروع و سرآمد آن رقابت‌ها در کشور رقابت می‌کنند و در ضمن این رقابت‌ها، افراد از یکدیگر تجاربی را نیز فرامی‌گیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش سپس ادامه داد: در این رقابت‌ها افراد در آزمون تئوری و عملی شرکت می‌کنند و این آزمون‌های علمی و تخصصی به نوعی آموزش ضمن خدمت دبیران تربیت بدنی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی دانش‌آموزان در آزمون فیزیک، شیمی، ریاضی، شرکت می‌کنند مستندات مشخص دارد و اگر دانش‌آموز اعتراض داشته باشد، قابل بررسی است، اما در تربیت بدنی اینگونه نبوده که با طرح دفتر کار این نقیصه رفع شده و دفتر کار معلم موجب می‌شود که تمام سوابق، آزمون‌ها و ... ثبت شود.

* حضور 3 میلیون دانش‌آموز در بزرگ‌ترین پروژه فوق برنامه‌ای تاریخ آموزش و پرورش

این مسئول یادآور شد: از 26 مهرماه بزرگ‌ترین پروژه فوق برنامه‌ای تاریخ ورزش کشور و تاریخ آموزش و پرورش کشور رقم می‌خورد.

حمیدی عنوان داشت: این برنامه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای است که در سال گذشته آزمایش و در مدارس منتخب اجرایی شده و اکنون در کل کشور اجرا خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش سپس ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که سه میلیون دانش‌آموز در این طرح زیرپوشش قرار گیرند.

حمیدی اضافه کرد: می‌خواهیم دانش‌آموزان به آنچه علاقه دارند جذب شوند و از محیط ورزش و تعلیم و تربیت گریزان نباشند و با انس در مدارس حضور پیدا کنند.

وی، ایجاد شور و نشاط در مدارس، تقویت هویت ملی، گسترش روحیه جوانمردی را از دیگر اهداف این المپیادها دانست و تصریح کرد: 105 هزار مدرسه به اقتضای فضای مدرسه و علائق دانش‌آموزان برگزار‌کننده این المپیاد خواهند بود و مدارس آزاد هستند از رشته‌های بومی و محلی و تفریحی نیز در این المپیاد بهره ببرند. پیش‌بینی شده که تمام مراحل این المپیادها به دست خود دانش‌آموزان اجرا شود.

حمیدی با بیان اینکه اگر مشارکت دانش‌آموزان، معلمان و والدین در طرح پررنگ باشد، موفقیت آن تضمین شده خواهد بود، افزود: در استان‌ها شوراهای آموزش و پرورش مکلف شده‌اند بحث المپیاد درون مدرسه‌ای را پیگیری کنند و در مدارس نیز شورای مدارس از 26 مهرماه تا آخر اسفندماه این المپیاد را برگزار خواهند کرد.

به گفته وی، رقابت‌ها در این المپیاد بر مبنای المپیک بوده، بیشتر دوره‌ای و غیر حذفی خواهد بود که این فضای شور و نشاط تا مدتی در مدارس ادامه پیدا کند.

این مسئول تشریح کرد: با اجرای این طرح به جای آنکه دانش‌آموزان را به محل برگزاری المپیادها ببریم، المپیاد را به مدارس خواهیم آورد.

حمیدی عنوان داشت: همپای این کار، کانون‌های ورزش درون مدرسه‌ای نیز ابلاغ خواهد شد و در مدارس برتر کانون یا کلوپ ورزشی ایجاد خواهیم کرد.

افتتاح 400 مدرسه فوتبال در تهران و آغاز به کار کانون‌های والیبال و بستکبال دیگر مواردی بود که حمیدی در سخنان خود به آن اشاره و خاطرنشان کرد: باید امکانی را فراهم آوریم که مسیر پیشرفت دانش‌آموزان مستعد در مدارس کور نشود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر اساسنامه فدراسیون دانش‌آموزی در هیئت دولت در حال بررسی است، در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد انگیزه معلمان از ارائه تجارب ارزشمند خود در تدریس، گفت: برای افزایش انگیزه معلمان باید تلاش شود، اما شرکت در جشنواره الگوی برتر تدریس امتیاز بالایی دارد و 60 امتیاز دارد؛ ضمن اینکه ویدئویی از روش تدریس معلم تهیه و در کشور توزیع می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر غیرعلمی بودن آزمون‌های ورزشی در برخی مدارس که با شاخصی ثابت همانند تعداد دراز و نشست، دو دانش‌آموز با دو فیزیک بدنی متفاوت را سنجش کرده و به پیشرفت‌های فردی دانش‌آموز در قیاس با خود وی توجه ندارند، اظهار داشت: روی محتوای آزمون‌ها باید کار شود تا تحولی در آن به وجود بیاید.

حمیدی در ادامه چنین توضیح داد: سرانه ورزش مدارس 22 صدم درصد است و در مدارس جدیدالاحداث الزام دارند سالن ورزشی بسازند تا با این کار به تدریج به سرانه ورزشی استاندارد دست یابیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: طرح‌های ملی ورزشی دولت گذشته در مدارس متوقف نشده و تنها طرح سباح(شنا) به سبب نبود فضا در برخی مدارس با مشکل مواجه شده است.

به گزارش فارس، امروز ساعت 20:30 بیست و ششمین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی و دهمین دوره جشنواره الگوی برتر تدریس درس تربیت بدنی معلمان تربیت بدنی در شیراز آغاز می‌شود.
انتهای پیام/2448/ذ40/د1000

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار