امروز : شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 21
۰۵:۱۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 107909
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 13
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، اختتامیه پنجمین جشنواره فناوری نانو در مجموعه عصر انقلاب و با حضور مسئولان آموزش ...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، اختتامیه پنجمین جشنواره فناوری نانو در مجموعه عصر انقلاب و با حضور مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد.

عماد احمدوند، دبیر کارگروه ترویج ستاد نانو در ابتدای این مراسم توسعه فناوری نانو را از اقدامات بزرگ دولت برشمرد و اظهار داشت: با رشد مستمر و فزاینده و با شیب بالا همه نهادهای مرتبط را با همدلی و احساس مالکیت موضوع به همکاری وا داشته‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون با رشد 50 پله‌ای تولیدات نانو ایران در جهان و در بین 10 کشور برتر نانو، جایگاه ایران در رتبه هفتم جهانی قرار دارد.

احمدوند با بیان اینکه از نظر منابع انسانی قبلاً شاید به 10 نفر هم نمی‌رسیدیم، خاطرنشان کرد: اکنون با پیشرفت‌های عظیم نانو کشور 15 هزار دانشجو در رشته‌های مرتبط با نانو در بیش از 30 دانشگاه و تا مقطع دکتری در حال آموزش هستند.

دبیر کارگروه ترویج ستاد نانو ادامه داد: بیش از 300 شرکت در زمینه فناوری نانو در حال فعالیت هستند و ایران از نظر جایگاه ابزاری و دانش‌آموزی رتبه نخست جهان را دارا است.

در ادامه این مراسم علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یکی از مهمترین دستاوردهای دولت در یکسال گذشته را ایجاد تفاهم در کشور و ایجاد همدلی در فعالیت‌ها عنوان کرد و کیفیت بخشی به آموزش را راهبرد اساسی وزارت آموزش و پرورش برشمرد.

وی به آمار پوشش تحصیلی واقعی دانش‌آموزان در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در دوره ابتدایی با 98.8 درصد، در دوره متوسطه اول بیش از 85 درصد و در دوره دوم متوسطه بیشتر از 76 درصد پوشش تحصیلی وجود دارد که این آمار نشان از کیفیت آموزش و توجه خاص به استعدادهای دانش‌آموزان و توجه به ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری دارد.

زرافشان اضافه شدن درس تفکر و پژوهش به پایه ششم و درس کار و فناوری به پایه هفتم را از رویکردهای خاص آموزش و پرورش عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح شهاب (شناسایی دانش‌آموزان مستعد) و طرح کاشف (شناسایی دانش‌آموزان کارآفرین)، تصریح کرد: نخستین اقدام وزارت آموزش و پرورش توسعه کمی پژوهش‌سراها و توجه به تنوع بخشی به محیط‌های یاددهی و یادگیری است.

وی افزود: ششمین هدف سند تحول بنیادین توسعه پژوهش‌سراهاست و شتاب جدی کشور در توجه به زیرساخت‌های علم و فناوری است.

زرافشان با بیان اینکه ساخت 752 پژوهش‌سرا در کشور از برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش برای تمام شهرهاست، گفت: 180 مورد درخواست برای تأسیس پژوهش‌سرای جدید دریافت شده است که با توجه به تطبیق استانداردهای موجود با تعداد 100 درخواست موافقت شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تحصیلی جدید 400 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ملی با ردیف تخصیص نیرو و امکانات خواهیم داشت.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال از محل بودجه کیفیت بخشی 3 میلیارد تومان به پژوهش‌سراها اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: نیمی از این بودجه برای 100 پژوهش‌سرای جدید و تجهیز امکانات این پژوهش‌سراها اختصاص و 1.5 میلیارد تومان آن به 300 پژوهش‌سرای فعلی اختصاص می‌یابد.

زرافشان در پایان گفت: قبلاً 1200 دانش‌آموز داوطلب ورود به موضوع نانو داشتیم اما در جشنواره اخیر 25 هزار و 797 نفر شرکت داشته‌اند که نشان از استقبال مطلوب در بخش فناوری نانو است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها