امروز : شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - 2017 July 22
۰۸:۲۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 107993
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 43
پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; : احسان عباسی: سریال «دردسرهای عظیم» به کارگردانی «برزو نیک‌نژاد» این شب‌ها از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود و ...

پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; : احسان عباسی: سریال «دردسرهای عظیم» به کارگردانی «برزو نیک‌نژاد» این شب‌ها از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود و در این مدت مخاطبان بسیاری را جذب کرده است.

تصویربرداری این سریال همچنان ادامه دارد و در حال حاضر در یک خانه باغ قدیمی حوالی محله خوش آب و هوای دارآباد انجام می‌شود.

مهران مهام جلوی در این خانه باغ در حال قدم زدن است و با تلفن همراه صحبت می‌کند، بعد از اتمام صحبت با روی گشاده از ما استقبال می‌کند.

داخل حیاط خانه باغ که می‌شوی؛ اولین چیزی که به چشم می‌آید، خانه‌ای است که توسط قاسم ترکاشوند طراح صحنه به 4 خانه تقسیم شده تا هم‌جواری این 4 همسایه و زندگی آنها در یک خانه به خوبی تصویر شود.

سمت راست و در انتهای حیاط هم یک حوض گرد قرار دارد که مرغابی‌ها کنار آن رها شده‌اند و کمی جلوتر نیز الاچیقی قرار دارد که توسط گروه سازنده آنجا نصب شده است.

امروز مهدی هاشمی، مهران رجبی و امیر غفارمنش بازی دارند. قرار است سکانس دوم قسمت 22 سریال ضبط شود. مجید یوسفی و دستیارش مهرداد حسینی مشغول تست صدا شدند.

مهدی هاشمی و مهران رجبی که به خاطر فشار بالای کار و نزدیک بودن زمان ضبط و پخش فرصتی برای استراحت ندارند، در این فرصت مشغول استراحت بودند. فرصت استراحت از مهدی هاشمی گرفته می‌شود و او برای رفتن به جلوی دوربین آماده می‌شود تا نوبت به صدا؛ دوربین و ضبط گفتن از سوی احسان سجادی حسینی دستیار اول برزو نیک نژاد رسید.





 

 

در این صحنه، مهدی هاشمی در گفت‌وگوی تلفنی با دخترش آرزو می‌گوید:

-آرزو این مرده کیه؟ منو کجا فرستادی؟ چرا راستش رو به من نمیگی؟

با چندین بار کات دادن و اجرای دوباره، سکانس ضبط می‌شود.

از نکات قابل توجه دورخوانی و تمرین کارگردان و بازیگران با هم است. اتفاقی که این روزها در تلویزیون کمتر می‌افتد. در خلال این تمرین‌ها گاه یا ناگاه به دلیل مضمون طنز فیلمنامه صدای خنده بازیگران بلند می‌شود و حتی جلوی دوربین هم کار را به کات می‌رساند. این فضای شاد کارگردان صبور را از دقت خود دور نمی‌کند و نیک‌نژاد با وسواسی خاص دوباره تصویربرداری را از سر می‌گیرد.





یکی از نکات جالب این بود که بعد از فرمان صدا رفت که نیک‌نژاد آن را صادر می‌کرد؛ شماره‌ای چها رقمی از سوی مجید یوسفی اعلام می‌شد که جلب توجه می‌کرد که یوسفی درباره آن گفت: به طور مثال شماره 1491 شماره قطعه‌ای است که ضبط می‌شود و هنگامی که این شماره از سوی من اعلام می‌شود، فیلمبردار هم عددی در نظر دارد که عدد صدا و تصویر با هم هماهنگ می‌شوند و همین امر باعث میشود تا مخاطب در تلویزیون صدا و تصویر را به صورت همزمان بشنود.

یوسفی درباره صدابرداری در سریال‌های تلویزیونی گفت: صدابرداری صحنه با هیچ فیلمی تفاوت ندارد فقط در فیلم‌های جنگی صدابرداری متفاوتی انجام می‌شود چون میکروفون‌ها از نوعی انتخاب می‌شوند که صداها و شبیه‌سازهای انفجارها آسیب نبینند.

 





 

وی افزود: صدابرداری این سریال در پیچیدگی آن در پرسوناژهای مختلف است. یک خانه قدیمی با اتاق‌های زیاد که در هر اتاق حداقل دو نفر زندگی می‌کنند و گاه گاهی این آدم‌ها دور هم جمع می‌شوند و کاری که ما می‌کنیم به نوع میزانسن بستگی دارد.

یوسفی عنوان داشت: بخشی دیگر این کار صداگذاری است و ما باید یک فضای گرم درست کنیم که این اتفاق در صداگذاری می‌افتد و در یک فضای سرد و بی‌روح خانواده تاثیرگذار خواهد بود. ما برای این خانه برای هر کدام از اتاق‌ها یک طراحی صحنه انجام دادیم. مثلا امیر غفارمنش در اتاقش همیشه به موسیقی گوش می‌دهد و یک آدمی است که به روز است. یا برای خانه خانم مریم سعادت همیشه یک تلویزیونی روشن است که معمولا پسرش در آن فوتبال می‌بند و ما با این فضاسازی‌ها سعی می‌کنیم که برای هر لوکیشن و هر فرد شخصیت‌سازی کنیم.

امیرغفارمنش بازیگری است که در میانه راه و دوان دوان خود را به لوکیشن می‌رساند. لبخند به لب دارد و با همه احوال‌پرسی می‌کند. او امشب دو سکانس دارد که خیلی دیالوگ محور نیست.

 





 

مهران رجبی هم قرار است بخش‌های مربوط به رویارویی با شریک مهدی هاشمی در سریال را ایفا کند. چند بار می‌رود و برمی‌گردد و دیالوگ ها رد ود بدل می‌شود تا نیک‌نژاد به نتیجه دلخواه خود برسد.

 





 

 هوا در حال تاریک شدن است، اما خیلی تاثیری در روند کار گروه ندارد. قاسم ترکاشوند در آلاچیق مشغول طراحی جدید است و آلاچیق را به پشه‌بند تبدیل می‌کند.

 قاسم ترکاشوند همان‌طور که مشغول کار است، می‌گوید: من کارم را در سینما و تلویزیون با سریال تاریخی «قدرت» شروع کردم تا همین اواخر که فیلم سینمایی «دریا، ماهی، پرنده» را کار کردم و بیشترین کاری که دوست دارم کار مهرداد غفارزاده است چون من یک زندان را در لوکیشن این فیلم طراحی کردم. خیلی از طراحان صحنه تلویزیونی هستند که پشت در سینما گیر کرده‌اند. من اگر شروع طراحی صحنه ام در سینما با دستیاری بود الان جایگاه بهتری داشتم منتها با تلویزیون بیشتر جور شدم. سریال دردسرهای عظیم سی‌امین یا چهلمین کار من است.





وی افزود: طراحی صحنه در هر ژانری متفاوت است و طراح صحنه آثار طنز باید بداند و از لباس یا اکسسواری استفاده نکند که تماشاچی بخندد. تماشاچی هر وقت احساس کند بازیگر میخواهد موقعیتی را ایجاد کند که تماشاچی بخنند هرگز نمی‌خندد.

پایان فیلمبرداری نزدیک است اما گروه کماکان با همان جنب و جوش اولیه به کار مشغول بودند و در گوشه‌ای از لوکیشن بهشاد و مهران رجبی مشغول تمرین دیالوگ‌های این پلان بودند و دائم با گفتن این دیالوگ می‌خندند «میشه بپرسم با اون خدابیامرز چه نسبتی دارید که کارهای چک ایشون رو پیگیری می‌کنید؟!» برزو نیک‌نژاد هم گاهی به دیالوگ‌ها ورود می‌کند و نکاتی را به دو بازیگر گوشزد می‌کند.

در گوشه‌ای دیگر ظرفی از تخمه آفتابگردان گذاشته شده بود. مهدی هاشمی چند تخمه می‌شکند اما گویا شوری بیش از حد تخمه به مذاقش خوش نیامده و می‌گوید: من نمی‌دانم این‌ها تخمه می‌خورند یا نمک؟!

 





این‌ها بخش کوتاهی از حضور در پشت صحنه سریال «دردسرهای عظیم» است که گروهی هم‌دل تا پاسی از شب همچنان مشغول تصویربرداری هستند.

انتهای پیام/

 

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار