امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
۱۸:۲۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 10815
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۰۹:۵۹
تعداد بازدید: 78
احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اعلام این خبر اظهار داشت: این مسیر آزادراهی از سال 76 تا سال 89 تنها 64 درصد ...

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اعلام این خبر اظهار داشت: این مسیر آزادراهی از سال 76 تا سال 89 تنها 64 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما از سال 90 با پیگیری‌های خاص و اختصاص اعتبار، هر سال 17 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صادقی ادامه داد: در طول 14 سال، سالانه تنها 86 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص می‌یافت اما طی دوسال اخیر 463 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: منطقه 1 این آزادراه از تهران تا شهرستانک توسط پیمانکار چینی و در قالب فاینانس در حال اجرا است؛ احداث تونل‌های این قطعه 23 کیلومتری به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه فعلاً ساخت پل‌ها در قطعه یک این آزادراه در حال انجام است، افزود: قرار شده است این قطعه تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث قطعه یک، 60 کیلومتر مسیر تهران تا چالوس را کوتاه‌تر می‌کند، یادآور شد: در منطقه یک آزادراه فاینانسور شرکت SPA چینی است و مشکلات بانکی این فاینانسور در حال برطرف کردن است. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره قطعات میانی آزادراه تهران ـ شمال، تصریح کرد: این پروژه به صورت قطعی به قرارگاه خاتم‌الأنبیاء واگذار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اجرای این دو قطعه بیش از 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد، اضافه کرد: در آینده‌‌ نزدیک کلنگ‌زنی قطعات 2 و 3 با حضور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود.

بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی نیز هفته پیش درباره این دو قطعه آزادراه تهران-شمال به فارس گفته بود:‌ طبق توافق با قرارگاه خاتم قطعات دو و سه این مسیر آزاد‌راهی سه ساله ساخته خواهد شد.

بنا به گفته نیکزاد هر سازنده‌ای که وارد این پروژه می‌شد، به دلیل آنکه جابه‌جایی در مؤلفه‌های اقتصادی ‌نظیر نوسانات نرخ ارز رخ داده است، قیمت‌ها متفاوت خواهد بود؛ معاونت نظارت راهبردی نیز، مابه‌التفاوت هزینه اجرا در این دو قطعه را پرداخت می‌کند و قطعاً هزینه اجرا 3 هزار میلیارد تومان نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره قطعه چهار این آزادراه یادآور شد: منطقه 4 آزادراه تهران-شمال به طول 20 کیلومتر هم از نوروز امسال بر روی مسافران گشوده شد.

صادقی با بیان اینکه این قطعه از مرزن ‌آباد آغاز شده و تا چالوس ادامه دارد، تصریح کرد: قطعه 4 آزادراه چهار دستگاه تونل به طول 1700 متر دارد؛ ‌در این مسیر ترانشه‌های (کوه‌بُری) زیادی انجام و بالای ترانشه‌ها فضای سبز ایجاد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کاهش یک ساعته زمان سفر، صرفه‌جویی سالانه 15 میلیارد تومان سوخت و کاهش هزینه‌های تصادفات رانندگی به میزان 20 میلیارد تومان از مزایای اجرای قطعه چهار آزاد‌راه است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار