امروز : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 3
۰۴:۱۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 10826
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۰۹:۵۹
تعداد بازدید: 48
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» بازسازی و نوسازی خط ریلی شوشتر- هفت‌تپه و اتصال آن به راه‌آهن سراسری از جمله پروژه‌های مهر ماندگار ...

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» بازسازی و نوسازی خط ریلی شوشتر- هفت‌تپه و اتصال آن به راه‌آهن سراسری از جمله پروژه‌های مهر ماندگار و از مصوبات سفر اول هیات دولت به استان خوزستان بود.

‌‌مطالعات مقدماتی این طرح از سال 1388 و فعالیت‌های اجرایی به منظور استفاده از زیرسازی راه‌آهن‌ از خرداد 1390 آغاز شد.

‌جابه‌جایی مسافر درون استانی و برون استانی، توسعه حمل و نقل بار به ویژه محصولات شرکت پتروشیمی و کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان در صورت اتصال ریلی شوشتر- مسجدسلیمان – دشت ذیلایی، ‌توسعه اقتصادی منطقه و اشتغال‌زایی از اهداف کلی این پروژه به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش مدیرعامل راه‌آهن روز گذشته درباره این مسیر ریلی به فارس گفته بود: بهسازی و بازسازی ایستگاه‌ها و خطوط ریلی‌ از اولویت کاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است؛ خط‌آهن 60 کیلومتری شوشتر-هفت‌تپه نیز به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده کریدور شمال-جنوب در برخی قطعات نیازمند بهسازی و تغییر تراورس بود، همچنین در عین حال نیز باید اصلاحی هندسی در مسیر انجام ‌و به نوعی ایمنی و سرعت لازم برای حرکت قطار تأمین می‌شد در این راستا شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بازسازی و بهسازی خط‌آهن شوشتر - هفت‌تپه به عنوان یکی از قطعات اصلی کریدور شمال‌-جنوب غرب را در دستور کار خود قرار داد.

عبدالعلی صاحب‌محمدی گفته بود: خط‌آهن شوشتر - هفت‌تپه با اعتباری بیش از 29 میلیارد تومان ساخته شد.

‌به گزارش فارس طول کل این خط‌آهن حدود 60 کیلومتر است که 40 کیلومتر آن از سمت هفت تپه در این مسیر نیازمند بهسازی بود؛ باید خط جمع آوری می‌شد و تراورس آن تغییر می‌کرد؛ به دلیل آنکه برخی از این قسمت‌ها دارای ریل و تراورس خیلی قدیمی بودند قابلیت استفاده برای شرایط امروز را نداشتند بنابراین ترمیم و بهسازی این خط در دستور کار قرار گرفت و امروز به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار