امروز : سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 21
۲۱:۴۸
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 108872
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 54
اسکندر آرامی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، اظهار داشت: در ناحیه‌ای که ...

اسکندر آرامی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، اظهار داشت: در ناحیه‌ای که مسئولیت آن را بر عهده دارم، حدود 45 هزار دانش‌آموز و 3400 معلم فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل، وجود فضاهای قدیمی است و مدارسی با قدمت 50 ساله هنوز وجود دارد و نسبت به تخریب و بازسازی آنها اقدام کمتری شده است و به دلیل نیاز به فضای آموزشی  از آنها استفاده می‌کنیم.

آرامی افزود: تراکم دانش‌آموزان در بعضی از کلاس‌ها تا 35 دانش‌آموز است. مشکل کمبود نیروی انسانی در کل استان خوزستان بسیار بغرنج است  و به دلیل اینکه استان خوزستان مهاجر فرست است و به خاطر مرزی بودن و گرمای هوا، افراد متقاضی خروج از استان هستند. دولت برای نگهداشت آنها باید فکری کند و در بخش ابتدایی با کمبود نیرو روبرو هستیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز به ضعف‌های نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی آموزش و پرورش نباید قائم به شخص باشد؛ یعنی با رفتن فرد برنامه‌ها تغییر کند و آن چیزی که به عنوان سند تحول مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، ملاک عمل پایه‌ای و اصولی قرار گیرید و در ذیل این سند طراحی به شکلی باشد تا اولاً آسیب‌شناسی کامل شده باشد و ثانیاً به لحاظ منطقه‌ای مشکلات دیده شود.

آرامی ادامه داد: مشکل از آنجا آغاز شود که در نظام آموزش و پرورش در بعضی از مناطق اگر بعضی روش‌ها جواب داد، بخواهیم آن را در همه فرهنگ‌های کشور تعمیم دهیم و باید راهبرد منطقه‌ای آموزشی مدنظر گرفته شود و سند راهبردی مناطق خاص فرهنگ و امکانات آن منطقه در جهت توسعه آموزش و پرورش تهیه شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 3 اهواز با اشاره به اجرای سند تحول آموزش و پرورش گفت: این سند از نظر کل‌نگری بسیار کامل و معتبر است؛ اما در از ذیل بعضی از برنامه‌ها برای تحقق اهداف اشکالاتی وجود دارد که با برخورد کارشناسانی قابل حل است و امیدواریم در اجرا نیز توسط متخصصان مجرب انجام شود.

وی به مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: 14 درصد دانش‌آموزان ناحیه (3) اهواز در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند و اگر مدیر تشخیص دهد که دانش‌آموز توانایی پرداخت هزینه مدارس غیردولتی را نداشته باشد، می‌تواند تا 100 درصد به آن تخفیف دهد و قانون منعی قرار نداده است. دولت نیز اعتبار خوبی در حمایت از مدارس غیردولتی دارد.

آرامی با تأکید به نقش شورای آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم از آنجایی که تا الان این شورا نتایج قابل توجهی در عمل نداشته است؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم شورایی در سطح کلان وزارت آموزش و پرورش تشکیل می‌شود، در آن از کل وزارتخانه‌ها دعوت شود و در استان‌ها نیز همه دستگاه‌ها حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها