امروز : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 11
۰۷:۰۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 109359
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 37
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، بالاسوپرا مانیام مورالی نماینده و معاون دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد در تهران

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، بالاسوپرا مانیام مورالی نماینده و معاون دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد در تهران امروز در نشست هم‌اندیشی سوادآموزی و توسعه پایدار که در دفتر کمیسیون ملی یونسکو در تهران برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت:‌در سال 1990 اولین گزارش توسعه با شاخص انسانی منتشر شد.

وی ادامه داد:‌ در توسعه ملی باید به سوادآموزی نیز توجه شود و در این گزارش هر ساله، انسان‌ها ماهیت اساسی و ثروت جوامع هستند.

مورالی افزود: گزارش توسعه انسانی 25 سال است که چاپ می‌شود و مشخص شده است شاخصه رفاه انسانی، رشد اقتصادی و درآمد افراد نیست و باید توان این را داشته باشیم که اندازه‌گیری کنیم آیا افراد فرصت استفاده درست از آموخته‌های خود را دارند تا جوامع خود را شکل دهند.

نماینده و معاون دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد در تهران یادآور شد: مهم‌ترین اثر گزارش‌های توسعه انسانی، تأثیرگذاری و تفکر سیاست‌گذاران بوده است و کشورها باید کارهای زیادی در بالا بردن سطح زندگی مردم داشته باشند.

وی گفت:‌ بسیاری از کشورها با درآمد پایین پیشرفت خوبی در سوادآموزی و بهداشت داشته‌اند و در مقابل کشورهایی با درآمد بالا وجود دارد که در این خصوص موفق نبودند بنابراین واضح است برای رسیدن به اهداف نیاز به اراده جدی و تعهد بین‌‌المللی داریم.

مورالی اضافه کرد:‌ سازمان ملل متحد سال‌های 2005 تا 2014 را دهه آموزش برای توسعه پایدار اعلام کرد و آموزش پایدار برای جوامع پایدار از طریق آموزش صحیح به دست می‌آید.

نماینده و معاون دفتر برنامه عمران ملل متحد در تهران،‌ افزود: دستور کار توسعه جهانی فرصت خوبی برای آموزش دگرگون‌کننده است و باید در این دستور کار، مسائل اقتصادی و اجتماعی در نظر گرفته شود اما این دو باید با مسائل زیست‌محیطی هماهنگ باشند و از اقدامات تجاری فاصله بگیریم.

مورالی بیان داشت: لازمه آن انتقال دانش، منابع مالی و انتقال تجربه است و در کنار آن تغییر تفکر افراد است تا هزینه‌های بالای توسعه پایدار را فهمیده و خطرات توسعه نیافتن را درک کنند و همه ما متوجه می‌شویم سوادآموزی نقش کلیدی در توسعه پایدار دارد.

وی خاطرنشان کرد: سوادآموزی بنیان همه اشکال یادگیری آموزشی است و تسهیل کننده توسعه پایدار در جوامع است.

نماینده و معاون دفتر برنامه عمران ملل متحد در تهران افزود: حدود 80 درصد زنان ایران آموزش دیدند و چالشی که با آن در ایران مواجه هستیم این است که سوادآموزی را در جهت توسعه پایدار به کار ببریم و نقطه شروع درک چالش‌های توسعه پایدار است.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار