امروز : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 21
۲۳:۲۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 110195
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 12
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از اصفهان، اسکندر مومنی ظهر امروز در پنجمین نشست معاونین حمل و نقل و ترافیک و رؤسای پلیس راهور ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از اصفهان، اسکندر مومنی ظهر امروز در پنجمین نشست معاونین حمل و نقل و ترافیک و رؤسای پلیس راهور کلان‌شهرهای کشور با بیان اینکه امروزه ترافیک و ایمنی و انضباط در آن یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های دولت و مردم در تمام کشورهای دنیاست، اظهار کرد: به معنای واقعی کلمه موضوع ترافیک یک موضوع بین بخشی است و دست‌اندرکاران باید در این زمینه به یک تفاهم‌ برسند و با گفت‌وگو، همراهی و همکاری این دغدغه بین‌المللی را حل کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه راهنمایی و رانندگی آمادگی کامل برای آنچه در حوزه اختیارات پلیس است داریم، افزود: موضوع ترافیک یک پدیده اجتماعی، زیست‌محیطی است و در حال حاضر استفاده از سیستم‌های هوشمند در طرح‌های کنترل ترافیک امری اجتناب‌ناپذیر است و دیگر ساماندهی مباحث ترافیکی با استفاده از روش‌های سنتی در جامعه پاسخگو نیست.

رئیس پلیس راهور با اشاره به نقش خودروها در آلایندگی‌های موجود در کلان‌شهرها تصریح کرد: بسیاری از خودروهایی که در کشور تردد می‌کنند به لحاظ ساختاری استاندارد نیستند و منشا آلودگی در هوا می‌شوند.

*‌ 30 درصد از سوخت کشور برای کمتر از یک میلیون خودروی سبک مصرف می‌‌شود

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک خودروی معمولی استاندارد در حالت استاندارد باید به ازای هر 100 کیلومتر هشت لیتر بنزین مصرف کند اما در حال حاضر بسیاری از خودروهایی که در سطح شهرهای کشور تردد می‌کنند به ازای هر 100 کیلومتر 20  الی 21 لیتر بنزین مصرف می‌کنند.

مومنی با تاکید به این نکته که در حال حاضر 30 درصد از سوخت کشور برای کمتر از یک میلیون خودروی سبک در کشور مصرف می‌‌شود، به افزایش 400 درصدی تعداد خودروهای در حال تردد در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در  سال 80 تعداد خودروهای موجود در کشور چهار میلیون خودرو بوده است که در حال حاضر این آمار به 16 میلیون خودرو در حال افزایش است.

*وعده‌های تولید خودروهای یورودار از سال 89 تاکنون محقق نشده است

رئیس پلیس راهور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر باید خودروهای استاندارد یورو 6 در کشور تولید شده باشد، افزود: بر اساس مصوبه قانونی خودروسازان موظف بودند تا سال 89 خودروهایی با استاندارد یورو سه و در سال 84 خودروها با استاندارد یورو چهار در کشور تولید شوند اما با کمال تاسف اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح کنترل ترافیک هوشمندانه در تونل نیایش و بزرگ راه صدر تهران گفت: این طرح کنترل ترافیک پس از اجرا شدن در محدوده شهر تهران به عنوان پایلوت و دیده شد که رفتار رانندگان در این بزرگراه متفاوت از بیرون این بزرگراه است و تخلفات در این مدت کاهش داشته است.

مومنی با بیان اینکه نیروی انسانی به عنوان یک عامل بازدارنده است، افزود: اجرای طرح کنترل هوشمندانه در 50 درصد از جاده‌ها و شهرهای کشور می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش جرایم و حوادث راهنمایی و رانندگی داشته و سبب کاهش 40 درصدی حوادث در جاده‌ها باشد.

*تاثیر کنترل هوشمندانه در رفتار ترافیکی شهروندان

وی با بیان اینکه کنترل هوشمندانه ترافیک در تغییر رفتار شهروندان نیز نقش بسزایی دارد، افزود: تغییر رفتار شهروندان در هنگام رانندگی می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش تصادفات نقش داشته باشد.

رئیس پلیس راهور در بخشی از صحبت‌های خود گفت: چرا در کشور ما مردم مجبورند هر محصول بی‌کیفیتی را خریداری کنند در حالی که در بین خودروسازان رقابتی برای کیفیت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با امضای تفاهمنامه‌ای 3 هزار و 800 کیلومتر از جاده‌های کشور به زیر پوشش کنترل کامل و استفاده از سیستم هوشمند اضافه شد، گفت: برنامه‌ریزی برای زیر پوشش قرار دادن 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به این سیستم در دستور کار قرار گرفته است.

مومنی به واگذاری برخی از اختیارات قانونی دستگاه قضا به پلیس راهور در خصوص اعمال قانون اشاره کرد و افزود: این اقدام که در کمتر کشوری در دنیا اجرا می‌شود و برای کاهش تخلفات نقش بسزایی دارد.

*روند رقابتی بر فروش خودروها در کشور به درستی اجرا نمی‌شود

وی با بیان اینکه با توجه به عدم تنوع در کشور باید نظارت‌ها به حداکثر برسد، افزود: در حال حاضر روند رقابتی بر فروش خودروها در کشور به درستی اجرا نمی‌شود و شورای رقابت قیمتی را تعیین می‌کند که خودروسازان نمی‌پذیرند و شورای رقابت مجددا با توجه به نظر خودروسازان قیمت خودروها را اعلام می‌کنند.

رئیس پلیس راهور کشور توسعه‌ حمل و نقل عمومی را نیز کلید اصلی کاهش آلاینده‌‌ها در کلان‌شهرها عنوان کرد و افزود: تسهیلات باید برای مردم قرار داده شود و در این راستا شهرداری‌ها باید نسبت به توسعه و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و زیر ساخت‌ها نهایت توجه را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین دستور سازمانی به نیروهای راهور باید اقدامات سلبی به حداقل کاهش یابد، ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی برای تمام دستگاه‌ها امری ضروری است و هیچ نهادی حق ندارد پیش از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شهروندان اقدامات سلبی را اجرا کند.

اسکندری گفت: نباید از نیروهای راهور انتظار داشته باشند که با تک‌تک شهروندان برخورد کنند، بلکه باید زیر ساخت‌هایی فراهم شود که کرامت انسانی را حفظ کند.

وی افزود: باید زیرساخت‌ها و تسهیلات برای شهروندان ایجاد و پس از آن در صورت تخلف اقدامات سلبی اجرایی شود.

*بیمه‌گر فقط خودرو بیمه می‌کند، هنگام پرداخت خسارت مشکل ایجاد می‌کند

رئیس پلیس راهور با انتقاد از روند فعالیت بیمه‌هایی که مسئولیت بیمه کردن خودروها را نیز بر عهده دارند، بیان کرد: دفاتر بیمه با وجود اینکه در زمان بیمه کردن خودروها به لحاظ کمی و کیفی خدمات خوبی را ارائه می‌دهند اما در هنگام پرداخت خسارات به چند شعبه آن را محدود و برای پلیس ایجاد مشکل می‌کنند.

وی ادامه داد: بیمه کردن خودروها الزامی است اما هنوز زیرساخت‌های لازم برای در دسترس بودن این مراکز در جاده‌های کشور وجود ندارد، چنانکه با توقف خودروی بدون بیمه در پلیس راه‌ها بیمه‌گری وجود ندارد.

انتهای پیام/63012/ل40

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار