امروز : جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 24
۲۳:۴۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 110430
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 8
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از اردبیل، معراج ظهیری عصر امروز در دیدار اعضای کمیته ایمن‌سازی راه‌ها و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از اردبیل، معراج ظهیری عصر امروز در دیدار اعضای کمیته ایمن‌سازی راه‌ها و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل از استان‌های گردشگرپذیر با حجم زیاد سفرها در طول سال مشهور و معروف است و باید تلاش کنیم تا نقاط حادثه‌خیز اصلاح شده و مورد ترمیم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سال 89 تعداد نقاط حادثه‌خیز در این استان 78 نقطه بوده که با بهسازی 30 نقطه اصلاح شده ولی هنوز 48 نقطه حادثه‌خیز را در استان اردبیل شاهد هستیم که سعی بر ترمیم و اصلاح آنهاست.

ظهیری استان اردبیل را دارای ایمن‌ترین راه‌های مواصلاتی کشور بیان کرد و گفت: آمار تلفات جاده‌ای ما نشان می‌دهد که در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت سلامت جاده‌های ما بسیار مطلوب و کاهش مرگ و میرها نیز در حد 10 درصد متناسب با برنامه سالانه است.

فرمانده پلیس راه استان افزود: محور اردبیل – سرچم همچنان بعد از محور مشگین‌شهر بیشترین قربانی را می‌گیرد که بیشترین تلفات جاده‌ای در کیلومتر 120 اتفاق می‌افتد که برای از بین بردن نقاط ضعف و کاستی باید سیستم روشنایی تقویت شده و پیچ‌های خطرناک و ناهمگون از بین برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: رانندگان به دلیل این شیب‌ها و پیچ‌های خطرناک گاه مهارت خود را از دست داده و ما شاهد حوادث ناگوار به ویژه برای رانندگان خودروهای سنگین روبه‌رو هستیم که از این 60 کیلومتر نقاط حساس 40 کیلومتر که در داخل محدوده استان اردبیل است باید اصلاح و ترمیم شود و 20 کیلومتر مابقی نیز با همکاری استان زنجان و آذربایجان‌شرقی اصلاح و مرمت شده تا کمترین تصادفات را در این محور شاهد باشیم.

ظهیری احداث توقف‌گاه‌ها و پارکینگ‌ها و ‌اجرایی شدن سیستم روشنایی را در تونل‌های محور اردبیل – سرچم ضروری خواند و اضافه کرد: ریزش سنگ‌های بزرگ در این محور که جاده‌ انفجاری به شمار می‌رود تردد خودروها و مسافران عبوری را تهدید می‌کند که اگر یکی از این سنگ‌های حجیم به سقف خودروها سقوط کند فاجعه‌ای عظیم در مسیر رخ می‌دهد.

وی ایمن‌سازی حاشیه‌ راه‌ها را برای تردد راحت ماشین‌آلات و ابزارآلات کشاورزان به ویژه کمباین و تراکتور بیان کرد و ادامه داد: تردد شبانه‌ این وسائط نقلیه خطرات بسیاری را به همراه داشت که تصمیم گرفتیم جلوی این ترددهای شبانه گرفته شده و آنها روزانه بتوانند در مسیرهای خود رفت و آمد کنند.

ظهیری نصب تیرهای برق در گردنه حیران آن هم در کنار جاده‌ها را ناایمن خواند و گفت: بهتر است با شب‌رنگ نسبت به آگاه‌سازی رانندگان به تیرها و جلوگیری از تصادفات با آنها اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از اردبیل، فرمانده پلیس راه استان اردبیل نصب برخی از سرعت‌گیرها را با وجود اکراه در این کار برای کنترل سرعت صاحبان خودروها به ویژه خودروهای ورودی از محور روستایی به اصلی را بیان کرد و افزود: امسال دو نفر و سال قبل نیز 12 نفر به دلیل سقوط خودرو و موتورسیکلت به داخل کانال آب جان باختند که انتظار می‌رود در برقراری حفاظ بتنی یا آهنی در کناره کانال آب عزیز کندی و فتحعلی قشلاقی اقدام لازم انجام شود.

وی ایمن‌سازی محور پرتردد بیله‌سوار، پارس‌آباد و مشگین‌شهر را به دلیل ورود گردشگران خارجی ضروری خواند و تصریح کرد:‌ امسال 6 نفر از اتباع آذری در این تصادفات جاده‌ای جان باختند.

انتهای پیام/62006/الف40

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها