امروز : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 17
۲۱:۲۴
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 111214
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت ۱۵:۱۴
تعداد بازدید: 14
مرضیه گُرد، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان ...

مرضیه گُرد، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; < /a> و در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش افزایش مدارس غیردولتی است، آیا آموزش و پرورش به سمت خصوصی شدن حرکت می‌کند؟»، اظهار داشت: ایجاد مدارس غیردولتی با موضوع خصوصی سازی در آموزش و پرورش بسیار فرق می‌کند.

وی افزود: این موضوع به این دلیل است که سیاست‌ها توسط آموزش و پرورش اعلام می‌شود و استانداردهای آموزشی را نیز آموزش و پرورش اعلام می‌کند؛ تعیین استانداردهای فضا و نیروی انسانی و حتی فرایند آموزشی و کیفیت آموزشی و ارزشیابی‌ها هم با آموزش و پرورش است و اینجا فقط نقش مردم در سرمایه گذاری است.

گُرد با بیان اینکه خصوصی سازی یک مقوله کاملاً جداست و تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: این چه خصوصی سازی است که برنامه و نظارت و ارزشیابی را کسی دیگر انجام می‌دهد و معلم را کسی دیگر تربیت می‌کند و امتحانات را دیگری برگزار می‌کند؛ اصلاً این موضوع را به عنوان خصوصی سازی بخش آموزش قبول نداریم و فرهنگ خصوصی سازی با این موضوع فرق می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «وقتی از مردم پول در قبال تحصیل دریافت می‌شود اسمش چه چیزی است؟»، تصریح کرد: مردم می‌خواهند به ازای پول بیشتر از ساعات فوق برنامه و آموزشی بیشتر استفاده کنند.

وی افزود: یک عده از مردم می‌گویند می‌خواهیم فرزندمان 4 یا 5 ساعت بیشتر در مدرسه بمانند و خواهان این هستند که آموزش‌های اضافه ببینند و شرایط کلاس‌ها خلوت‌تر باشد که این حق مردم است؛ ضمن اینکه یک عده هم هستند می‌گویند می‌خواهیم آموزش‌های ویژه برای یک موسسه داشته باشیم که در این حالت معیار، ملاک و کتاب‌های درسی را آموزش و پرورش می‌دهد و آنها فوق برنامه‌هایی دارند که دیگران ندارند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا با افزایش تعداد مدارس غیردولتی این اجبار برای مردم به وجود نخواهد آمد که فرزندانشان را به این مدارس بفرستند و از طرفی هم رقابتی بین خانواده‌ها به وجود نخواهد آمد؟»، گفت: اگر بخواهیم کشورمان پیشرفت کند باید فکر کنیم که آموزش در خانواده‌ها بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: برخی خانواده‌ها که هزینه‌های بیشتری برای لباس و ظاهر فرزندشان پرداخت می‌کنند، برای فکر و اندیشه فرزندشان می‌خواهند هزینه و سرمایه‌گذاری کنند که آن یک تفکر قابل احترام است اما یک عده از مردم که توان مالی ندارند مسلماً دولت موظف است آنها را حمایت کند.

گرد تصریح کرد: قانون اساسی می‌گوید آنهایی که نمی‌توانند را کمک می‌کنیم اما قانون نگفته است کسی که می‌خواهد شرایط تحصیل برای فرزندش بهتر باشد، بگوییم نه.

وی در پاسخ به این پرسش که «شهریه مدارس غیردولتی با موضوع مشارکت‌ها بالاست و آیا نباید ابتدا سازوکاری برای این موضوع در نظر گرفت؟»، خاطرنشان کرد: چهار یا پنج سال است که مدارس غیردولتی رها شده‌اند و بازگرداندن اینها به چرخه نظارت زمان می‌برد و متأسفانه در چهار سال گذشته رها شده‌اند و در حال حاضر هم حمایت و هم نظارت می‌کنیم.
انتهای پیام/

منبع : فارس

آخرین اخبار