امروز : دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 25
۰۸:۴۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 111340
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 11
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، عبدالعظیم کریمی یک کارشناس حوزه تعلیم و تربیت در نهمین اجلاس رؤسای پردیس‌ها و ...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، عبدالعظیم کریمی یک کارشناس حوزه تعلیم و تربیت در نهمین اجلاس رؤسای پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان که در پردیس شهید مفتح شهر ری برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: قدرت مدیریت در ضعف آن است و ضعف به معنی کمی و کاستی نیست، بلکه ما معتقدیم هر چقدر معلم نقش کمرنگ‌تری داشته باشد نقش دانش‌آموز پررنگ‌تر است.

وی ادامه داد: هر چقدر سهم مداخله معلم در کلاس کمتر باشد دانش‌آموز خوداتکاتر خواهد شد و با این تغییر می‌توانیم نتیجه بگیریم قوی‌ترین مدیران کسانی هستند که مجمعی که مدیریت آن را برعهده دارند از حضور آنها بی‌نیاز باشد.

کریمی افزود: متأسفانه در حال حاضر وجهه قالب مدیریت بیشتر مداخله‌گری و دخالت مستقیم است، در حالی که مدیریت نه تنها مداخله‌گری نیست بلکه اجازه دادن به دخالت دیگران است و مدیریت در جهان امروز به ویژه در فضای مجازی و دیجیتال که تا دیروز دهکده جهانی گفته می‌شد، به صورت نامرئی است و همان طور که جهان نامرئی و مجازی شده، دیگر مدیریت فیزیکال قبلی جواب نمی‌دهد.

وی یادآور شد: نخستین کار این است که چه کارهایی نباید انجام دهیم. مدیریت یک منش است قبل از اینکه روش باشد و منش‌ها از دل روش‌ها زاده می‌شود و روانپزشک نیز باید روش درمانی خود را از منش خویش به دست آورد.

وی با اشاره به شخصیت پیامبر(ص) گفت: پیامبر(ص) به خاطر خصلتش مدیریت جهان را به دست گرفت. دانش مدیریت در ظرف منش مدیر معنا پیدا می‌کند و باید ابتدا در مدیریت منش‌مان را درست کنیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها