امروز : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 24
۰۵:۵۵
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 114478
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 31
به گزارش خبرنگار جامعه فارس، ناصر اسدی امروز در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها که با حضور محمد سلطانی‌فر ...

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، ناصر اسدی امروز در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها که با حضور محمد سلطانی‌فر رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و همچنین جمعی از اساتید این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: از آنجایی که ما با رسانه‌هایی شبیه لیبرال متفاوت هستیم و به دلیل آنکه فضای رسانه‌ای کشور ما خاص است، بر همین اساس باید در جامعه روحیه پرسشگری ایجاد شود، چرا که ما از این امر فاصله گرفته‌ایم.

پژوهشگر رسانه در ادامه افزود: برای رفع این معضل و کمبود، باید مخاطبان رسانه‌ها این فضا را به خوبی بشناسند و همچنین در برابر چرایی و پرسش‌های مختلف قرار گیرند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر در فضای سایبر 3 میلیارد نفر کاربر اینترنت وجود دارد، گفت: این درحالی است که این آمار در ایران 22 میلیون نفر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ رشد کاربران اینترنتی در دنیا 7.9 درصد بوده، ادامه داد: در چنین شرایطی نرخ رشد کاربران اینترنتی در ایران 9 درصد است که این امر بیانگر رشد کاربران اینترنت در کشور است.

اسدی همچنین یادآور شد: تا این لحظه یک میلیارد و 300 میلیون نفر کاربر فیس‌بوک در جهان وجود دارد و همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بر اساس آمارها 40 میلیون نفر در دنیا به کاربران اینترنتی اضافه شده‌اند.

این پژوهشگر با اعلام اینکه حجم ترافیکی اینترنت 23 هزار و 481 گیگابایت است، گفت: در چنین شرایطی ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای احساس می‌شود.

اسدی با اعلام اینکه آنچه در فضای سایبر اتفاق می‌افتد، دارای اثرات زیانبار و در عین حال سودمند است، اظهار داشت: در چنین شرایطی لازم است مخاطبان نسبت به اثرات مثبت و منفی این فضا آگاهی لازم را کسب کنند.

وی اضافه کرد: در بررسی سواد رسانه‌ای باید به مواردی از جمله واقعیت، محتوا و اثرگذاری شناخت ایجاد شود، گفت: در حوزه عملیاتی نیز باید به مهارت‌ها به عنوان یک شیوه کارآمد توجه شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار