امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۲۳:۳۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 114484
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 6
به گزارش خبرنگار جامعه فارس، بهروز مینایی امروز در نشست تخصصی ضرورت‌های آموزش سواد رسانه‌ای در ایران اظهار داشت: شناخت ابعاد مختلف بازی‌های رایانه‌ای ...

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، بهروز مینایی امروز در نشست تخصصی ضرورت‌های آموزش سواد رسانه‌ای در ایران اظهار داشت: شناخت ابعاد مختلف بازی‌های رایانه‌ای و سلطه بر آنها، بر سایر رسانه‌های کشور نیز اثرگذار خواهد بود.

مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه با انتقاد از استفاده بسیار ناچیز از بازی‌های تولید داخل افزود: میزان استفاده از بازی‌های رایانه‌ای خارجی در کشور ما بسیار قابل توجه است، این در حالی است که به بازی‌های تولید داخل کمتر توجه می‌شود.

وی ادامه داد: در موضوع بازی‌های رایانه‌ای فقط نباید به ابعاد مخفی و پنهان آن توجه کنیم، چرا که در این میان شناخت واقعی و توانایی‌های موجود در رسانه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه یکی از ابعاد بازی‌های رایانه‌ای صنعتی بودن آن است، ادامه داد: از سال 2005 یکی از پردرآمدترین سرگرمی‌ها بازی‌های رایانه‌ای شده است.

وی هنری بودن و زیبایی‌شناختی را از دیگر ابعاد بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: باید به پیام‌هایی که از طریق اینگونه بازی‌ها به مخاطبان عرضه می‌شود توجه کرد.

مینایی یادآور شد: در کشور ما بیش از 90 درصد بازی‌های رایانه‌ای صرف محصولات خارجی می‌شود، این در حالی است که باید صاحبان محتوا، روزنامه‌نگاران در رده‌های مختلف به این مسئله توجه کنند

مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: شناخت ابعاد در بازی‌ها و سلطه بر آنها می‌تواند توانایی عجیبی در رسانه‌ها ایجاد کند.

مینایی با بیان اینکه هم‌اکنون 80 درصد بازی مورد علاقه دخترها در کشور بازی «پو» شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بازی‌های خارجی سبک زندگی سکولاریستی و زندگی غربی را ارائه می‌دهند. در این میان باید توجه کرد که بازی بستری برای جهان‌بینی است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار