امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
۰۵:۱۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 114761
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۹:۳۷
تعداد بازدید: 29
حمید رضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; با تشریح محورهای گزارش عملکرد شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو ...

حمید رضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; با تشریح محورهای گزارش عملکرد شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو اظهار داشت: این گزارش آماده شده و هفته آینده در کمیسیون صنایع مطرح می‌شود تا بعد از آن، برای قرائت در صحن علنی مجلس به هیأت رئیسه ارائه شود.

وی در تشریح محورهای مهم گزارش عملکرد شورای رقابت، گفت: با توجه به ساختار صنعت خودرو معتقدیم اگر این ساختار همچنان ادامه داشته باشد، مسائل مربوط به قیمت‌گذاری خودرو حل نخواهد شد.

فولادگر تأکید کرد: ابتدا باید مشکل ساختاری صنعت خودرو حل شود تا از ساختار نه دولتی و نه خصوصی خارج شود، تا در نهایت از حالت انحصاری بیرون بیاید و ساختار رقابتی داشته باشد.

وی توضیح داد: در این شرایط، قیمت خودرو در عرصه رقابت تعیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه شورای رقابت با این عنوان که صنعت خودرو حالت شبه انحصاری دارد، به موضوع قیمت‌گذاری خودرو ورود پیدا کرد، ولی با فرض اینکه این صنعت شبه انحصاری باشد، باز هم شورای رقابت طبق قانون تنها می‌تواند دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را تعیین کند، نه اینکه قیمت خودرو را مشخص کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: یکی دیگر از محورهای گزارش عملکرد شورای رقابت این است که دستورالعمل تعیین شده از سوی این شورا برای قیمت‌گذاری خودرو مورد نقد قرار دارد و مشخص نیست، میزان ارزبری واقعی هر خودرو چقدر است و علاوه بر این، تعیین قیمت مبنا برای خودروها مورد بحث است که همین قیمت‌ها نیز باعث شده به عنوان مبنایی برای افزایش‌های بعدی قیمت قرار گیرد.

وی با طرح این سوال که آیا افزایش قیمت خودرو باید فقط از جیب مردم تأمین شود، گفت: آیا بهره‌وری و قیمت تمام شده خودرو نباید بهبود یابد؟

انتهای پیام/ب

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار