امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 9
۰۷:۴۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 114783
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۱۳:۳۶
تعداد بازدید: 92
شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، اظهار داشت:‌ استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت در دستور کار سازمان

شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، اظهار داشت:‌ استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد.

وی ادامه داد:‌ 34 هزار و 633 کیلومتر راه شریانی در کشور وجود دارد که با توجه به تغییرات و مختصات هندسی نیازمند هوشمندسازی است.

وی بیان کرد: فعلاً همین میزان راه‌های شریانی کشور باید به سیستم‌های کنترل سرعت و مدیریت سرعت تجهیز باشند؛ سهم عمده‌ای از تردد کشور در همین راه‌های شریانی مذکور وجود دارد و قسمت اعظم جابه‌جایی بار و مسافر از همین شبکه انجام می‌شود، بنابراین اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، در واقع همه آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و شبکه‌‌های ترانزیتی کشور در همین محدوده قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: طی تفاهم با پلیس راه در حال پیگیری هستیم، تا موضوع مدیریت سرعت در جاده‌ها هر چه بهتر انجام شده و سرعت لحظه‌ای به طور دقیق کنترل ‌شود.

آدم‌نژاد اضافه کرد: ‌در حال حاضر در حال اجرای مقوله کنترل سرعت لحظه‌ای هستیم، همچنین یک سرعت متوسط برای خودرو که توسط دوربین‌های مختلف رصد شده است، ثبت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در تمام دوربین‌هایی که در جاده‌های کشور نصب می‌شود موضوع پلاک‌خوانی در مبدأ و مقصد مد نظر است و به راحتی می‌توان زمان سفر، ترافیک و تردد را ثبت کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر موضوع ثبت سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط در راه‌های شریانی کشور در حال انجام است؛ در سرعت متوسط نحوه کار بدین صورت است که خودرو توسط دوربین‌های متعدد در سطح یک محور رصد می‌شود و با در نظر گرفتن میزان فاصله زمانی بین دو دوربین در جاده، سرعت متوسط خودرو محاسبه و ثبت می‌شود و در صورت بالاتر بودن از میزان استاندارد، مشمول جریمه خواهد بود.

آدم‌نژاد با تأکید بر اینکه در مورد توسعه دوربین‌های ثبت سرعت هدف‌گذاری اصلی استفاده از سرمایه بخش خصوصی است، گفت: طی همکاری با سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال رایزنی هستیم تا در قالب سرمایه‌گذاری BOT از سرمایه بخش خصوصی برای اجرای دوربین‌های ثبت سرعت و ITS در همه راه‌های شریانی کشور استفاده کنیم‌؛ بدین ترتیب بخش زیادی از کنترل و نظارت مدیریت می‌شود و قطعاً این پکیج برای بخش خصوصی نیز سود‌ده خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: سیستم‌های هوشمند جاد‌ه‌ای باید بتوانند برای ما کمک‌هایی در زمینه فراهم‌سازی راه‌های ایمن انجام دهند، علاوه بر این در کنار کنترل سرعت و ارتقاء ایمنی، استفاده بهینه از ظرفیت شبکه راه‌های کشور مد نظر است.

آدم‌نژاد اظهار داشت: البته در این عرصه مهمترین مشکل بحث تعمیر و نیز نگهداری دوربین‌های ثبت سرعت است؛ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برعکس شهرداری‌ها که در محیطی کوچکتر راه‌ها را به‌ دوربین‌های ثبت سرعت تجهیز کرده‌اند، باید این دوربین‌ها را در تمامی راه‌های شریانی کشور نصب کرده ضمن آنکه‌ درباره‌ نگهداری آن هم هزینه کند که این مورد کمی مشکل است.
انتهای پیام/ب

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار