امروز : جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 18
۱۵:۰۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 114985
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۱۲:۲۷
تعداد بازدید: 20
ژینگچو ژیانگ در حاشیه بازدید خبرنگاران ایرانی از خطوط تولید شرکت جک در نشستی خبری در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ;

ژینگچو ژیانگ در حاشیه بازدید خبرنگاران ایرانی از خطوط تولید شرکت جک در نشستی خبری در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; در مورد برنامه این شرکت برای حضور در بازار ایران، اظهار داشت: قصد داریم با افزایش تنوع در محصولاتمان در بازار ایران، تقاضای بیشتری را جذب کنیم تا به سهم 10 تا 15 درصد در بازار خودروهای سواری ایران بین 3 تا 5 سال آینده دست یابیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس که پرسید رمز موفقیت و عامل اصلی ارتقاء بهره‌وری شرکت جک چه چیزی است، گفت: برای ارتقاء بهره‌وری توجه ویژه‌ای به کسب دانش فنی و سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه داشته‌ایم و در واقع دستیابی به دانش فنی یک اقدام کلیدی برای ما محسوب می‌شود.

خبرنگار فارس در سوالی دیگر دلیل عدم همکاری با برندهای اروپایی جهت تولید خودروی مشترک را از مدیر عامل شرکت جک جویا شد که وی پاسخ داد: علاقه به همکاری با برندهای تجاری خارجی وجود داشته و در مقاطعی نیز مذاکراتی با شرکت‌هایی مانند جنرال موتورز و هیوندایی انجام شده است، ولی این مذاکرات همیشه محرمانه بوده و دلیلی برای رسانه‌ای شدن آن نداشته‌ایم.

* طرفهای خارجی به فکر منافع خود هستند، ولی ما هم خط قرمزهایی داریم

وی با بیان اینکه زمینه همکاری با شرکای خارجی به غیر از تولید قطعات یدکی که هم اکنون در حال انجام است، وجود دارد و ممکن است در آینده این اتفاق بیفتد، تصریح کرد: ما منافع و خط قرمزهایی برای خود داریم و طرفهای خارجی نیز به منافع خود فکر می‌کنند، ولی باید به دنبال منافع مشترکی باشیم که البته امکان‌پذیر است و دور از دسترس نیست.

مدیر عامل خودروسازی جک چین تاکید کرد: تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک برای همکاری با نام‌های آشنای خارجی  نباید تنها شامل سهیم شدن در بازار باشد، بلکه باید کسب فناوری و اطلاعات فنی را نیز در بر داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکای خارجی فقط به دنبال کسب بازار هستند و حاضر نیستند که شرکای چینی را در دانش فنی سهیم کنند، گفت: ما به دنبال ارتقاء محصولات و کسب سهم بازار هستیم و این مسئله یک مانع به شمار می‌رود، البته گاهی شانس نیز در این مسئله تأثیرگذار است.

* تولید خودرو مبتنی بر انرژی‌های نو، موج جدیدی در خودروسازی چین ایجاد کرد

ژیانگ توجه به توسعه خودروهای مبتنی بر انرژی‌های نو را از جمله رویکردهای جدید خودروسازان چینی عنوان کرد و گفت: این مسئله موج جدیدی را در صنعت خودرو ایجاد کرده و تا پایان سال میلادی جاری نیز نسل جدید خودروهای برقی جک با قابلیت پیمایش 200 کیلومتر با هر بار شارژ رونمایی خواهد شد که برای فضاهای شهری کاملاً مناسب است.

وی با اشاره به رقابت محصولات چینی با برندهای اروپایی در بازار چین، گفت: فروش بالای برخی خودروهای شرکت جک در برزیل باعث شد تا برخی افراد که در دولت برزیل نفوذ داشتند، یک‌ سری تعرفه جهت واردات خودروهای چینی به برزیل اعمال کنند تا قیمت محصولات ما افزایش یابد که این مسئله نشان دهنده رقابت‌پذیری خودروهای چینی است.

* تصور ایرانی‌ها نسبت به خودروی چینی باید اصلاح شود

وی در مورد تصور ایجاد شده در ذهن برخی مصرف کنندگان ایرانی نسبت به کیفیت پایین‌تر برخی خودروهای چینی، گفت: تصویری که در ذهن مصرف کنندگان ایرانی نسبت به کالاهای چینی شکل گرفته، یک فرایند بلند مدت است که باید اصلاح شود.

مدیر عامل شرکت جک، همچنین با اشاره به ایجاد دو مرکز تحقیقاتی شرکت جک در ایتالیا و ژاپن به منظور افزایش کیفیت محصولات این شرکت، گفت: یک مرکز تحقیقات بزرگ نیز در شهر حفی چین ایجاد کرده‌ایم که مرکز بزرگ و قابل توجهی است.

وی تأکید کرد: به فرایندهای کلیدی تولید توجه ویژه داریم و اگر مشکلی وجود داشته باشد نمی‌گذاریم به حوزه فروش و خدمات پس از فروش کشیده شود.

وی در مورد صادرات این شرکت چینی نیز گفت: هیچوقت اصرار نداشته‌ایم که به همه کشورها صادرات داشته باشیم، ولی رقابت پذیری در بازارها را مد نظر داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نگران آینده رقابت در بازار ایران نیستیم، گفت: چه با وجود تحریم‌ها و چه در صورت رفع تحریم‌ها، نگرانی برای حضور در بازار ایران نداریم و برای ماندگاری در بازار ایران، بر بهبود تولیداتمان متمرکز خواهیم بود.

* برنامه‌هایی برای ارتقاء دانش فنی شریک ایرانی خود داریم

ژیانگ با بیان اینکه دولت ایران انرژی زیادی را صرف خودروسازان ایرانی کرده است، گفت: تنها به دنبال صادرات محصولاتمان به ایران نیستیم، بلکه برای بهبود دانش فنی و توانایی شریک تجاری خود نیز برنامه‌هایی داریم.

وی با بیان اینکه بحث‌هایی با شرکت کرمان‌ موتور برای داخلی سازی قطعات پیچیده مانند موتور و گریبکس در ایران داشته‌ایم، گفت: در کنار ارتقاء کیفی و ارائه خدمات خوب به مشتریان، ارتقاء توان فنی شریک ایرانی را نیز دنبال می‌کنیم.

وی از برنامه‌ریزی برای عرضه دو محصول شاسی بلند S5 و S3 و سواری A30 به بازار ایران طی سال جاری خبر داد و گفت: سال آینده نیز دو سواری صندوق‌دار و دو محصول شاسی بلند به بازار ایران عرضه خواهیم کرد.

* سه نهاد مختلف بر تولید و عرضه خودروی سواری در چین نظارت دارند

ژیانگ در ادامه با بیان اینکه شرکت جک طی سال جاری میلادی از نظر رشد تولید خودروهای سنگین مقام اول را در چین کسب کرده است، گفت: در تولید خودروهای تجاری سبک (کامیونت) جزء دو شرکت اول در بازار داخلی چین هستیم و از نظر صادرات نیز مقام اول را در چین داریم.

به گفته وی، در حال حاضر موتورهای دیزلی و بنزینی با حجم 1.8 ، 2 ، 2.7 ، 2.8 ، 4.8 و 7.2 لیتری توسط شرکت جک تولید می‌شوند و به تازگی نیز یک میلیارد یوهان برای راه‌اندازی یک کارخانه جدید موتورسازی جهت تولید موتورهای 2.8 ، 3.2 و 4.8 لیتری دیزلی سرمایه‌گذاری شده است تا موتورهای دیزلی با استاندارد یورو 4 و یورو 5 و با فناوری بومی سازی شده تولید شوند.

وی در مورد برنامه شرکت جک برای تولید خودروهای سواری نیز گفت: خودروهای S5 ، A30 و S3 محصولات جدید شرکت جک هستند و در حال حاضر این شرکت جزء 10 خودروساز برتر بازار چین قرار دارد.

مدیر عامل شرکت جک با بیان اینکه 3 نهاد مختلف بر تولید و عرضه سواری به بازار چین نظارت دارند، گفت: طی 5 سال گذشته از 6 نوع موتوری که بر روی محصولات جک نصب شده است، همه آنها جزء 10 موتور برتر چین قرار داشته‌اند.

وی تأکید کرد: نظارت زیادی از طرف جک وجود دارد که ایده‌ها خلاقانه باشد و از طرح‌های شرکت‌های دیگر استفاده نشود.

انتهای پیام/م

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار