امروز : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 16
۲۳:۱۲
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 115104
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 10
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، سید بهنام علوی مقدم مدیر گروه زبان‌های خارجی دفتر تألیف کتب درسی امروز در نشست ...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، سید بهنام علوی مقدم مدیر گروه زبان‌های خارجی دفتر تألیف کتب درسی امروز در نشست خبری نهمین همایش تجلیل از مؤلفان کتب درسی و مواد رسانه‌ای و آموزشی در سخنانی اظهار داشت: بعد از 27 سال توانستیم بسته آموزشی زبان خارجی برای دوره متوسطه اول را برای نخستین بار معرفی کنیم و می توان مدعی شد که این اولین بسته آموزشی در زبان‌های خارجی است.

وی ادامه داد: این بسته ‌آموزشی دارای 6 جزء است که شامل کتاب دانش‌آموز، کتاب کار، راهنمای معلم، فلش کارت معلم، سی‌دی آموزش معلمان و سی‌دی آموزش دانش‌آموزان است که به صورت صوتی در اختیار آ‌نها قرار داده‌ایم و وبگاه گروه زبان‌های خارجی نیز در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار دارد.

علوی مقدم افزود: در کتاب‌های آموزش‌های خارجی دوره 6 ساله در نظر گرفته‌ایم و این 6 کتاب یک دوره آموزش کامل را برای یادگیری زبان خارجی می‌رساند و رویکرد ما رویکرد ارتباطی خودباورانه فعال است.

وی اضافه کرد: رویکرد خودباورانه فعال به معنی ایجاد توانایی به صورت کتبی و شفاهی در دانش‌آموزان است و خودباورانه عمل کردن یعنی اینکه دانش‌آموزان به اعتماد به نفس کافی دست پیدا کنند و در ارتباطات خارجی با افراد با رعایت شئونات مذهبی و ملی عمل کنند.

مدیر گروه زبان‌های خارجی دفتر تألیف کتب درسی خاطرنشان کرد: رویکرد فعال نیز یعنی اینکه دانش‌آموز منفعل نباشد و فعالانه وارد شود و نکته مهم، اینکه برای اولین بار مطرح شده است توجه به صحبت کردن، گوش کردن و خواندن و نوشتن بر مهارت زبان‌آموزی است چرا که در گذشته به خواندن بیشتر توجه می‌شد.

علوی مقدم خاطرنشان کرد: در کتاب هشتم 7 درس داریم و همگام با رعایت موازین و استانداردهای بومی‌سازی و همسو کردن فرهنگ بومی اسلامی، ۴ مهارت نیز مدنظر است، ضمن اینکه دستور زبان به صورت مستقیم در این کتابها وجود ندارد و معلمان تأکید بیشتر خود را بر محاوره و گفت‌وگو قرار می‌دهند.

به گزارش فارس، سید امیر رون مسئول گروه تربیت بدنی، سلامت، آداب و مهارت زندگی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز در خصوص کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم و هشتم اظهار داشت: آشنایی با سبک‌های زندگی برای دانش‌آموزان مورد تأکید است.

وی افزود: تلاش داریم دانش‌آموزان را با سبک‌های زندگی آشنا کنیم تا آنها دست به انتخاب احسن بزنند و مطابق با اسناد تحولی با نگاه جدید از جمله به فرایند یادگیری توجه شده است و اینکه دانش‌آموز تعامل خلاق با خود، خدای خود، مردم و خلقت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این کتاب بعضی از دروس را دانش‌آموزان به صورت الزامی فرا می‌گیرند که برای تقویت هویت و مشترکات ملی است؛ بخشی انتخابی و بخشی هم اختیاری است که مربوط به شرایط خاص منطقه زندگی خود است و این کتاب از دو بخش محوری تفکر و سبک زندگی تشکیل شده است و موارد مورد نیاز دانش‌آموزان مانند بحث کنترل هیجانات آنها احصا و در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها