امروز : جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 24
۲۳:۱۱
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 116125
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۱۲:۳۶
تعداد بازدید: 41
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ضمن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، به بیان مواعظ اخلاقی در جمع کارکنان و خبرنگاران پرداخت که مشروح این سخنان به همراه صوت در پی می‌آید:









بشنوید





دانلود کنید

 





 

 

صبح‌هنگام اول هوا روشن می‌شود، سپس آفتاب بالا می‌آید. ظهور هم به همین صورت است، یعنی ابتدا فضا روشن می‌شود، بعد ظهور واقع می‌شود.

در پیش روی ظهور، یک شرایط چندضلعی است، هر کسی در این چندضلعی قرار دارد.

یک ضلع این آیه است: «وَلَمَّا فَصَلَتِ الْعِیرُ قَالَ أَبُوهُمْ إِنِّی لَأَجِدُ رِیحَ یُوسُفَ لَوْلاَ أَن تُفَنِّدُونِ» (94/یوسف). وقتی قافله از مصر حرکت کرد، پدر گفت من بوی یوسف را می‌شنوم، اگر مسخره‌ام نمی‌کنید! در مقابل، آن‌هایی که به زنده‌بودن یوسف اعتقادی نداشتند، می‌گفتند: در همان گمراهی کهنه خودت هنوز گرفتاری!

امروز هم همین‌طور است، بعضی می‌گویند بوی یوسف را می‌شنویم و جواب می‌شنوند: «تَاللّهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلاَلِکَ الْقَدِیمِ» (95/یوسف).

ضلع دوم موقعیت ما این است: «اذْهَبُواْ بِقَمِیصِی هَذَا فَأَلْقُوهُ عَلَى وَجْهِ أَبِی یَأْتِ بَصِیرًا وَأْتُونِی بِأَهْلِکُمْ أَجْمَعِینَ» (93/یوسف)، حضرت یوسف گفت این پیراهن را ببرید روی صورت پدرم بیندازید، بینا می‌شود و دسته‌جمعی نزد ما بیاورید.

ما در این عصر هستیم، این لباس کدام است؟ روی چه چشمی افتاده و چه بصیرتی پیدا شده و چه حرکتی به سمت آن حضرت انجام شده؟!

امام خمینی(ره) پیراهنی بود که روی چشم مردم منتظر قرار داده شد، جوانان چشمشان به امام افتاد و بینا شدند و دسته‌جمعی به سمت امام رمان(عج) حرکت کردند. تاکنون از این جماعت، 300 هزار نفر به منزل رسیدند؛ 300 هزار شهید! این همت را از برکت آن بصیرت، آن بصیرت را از برکت محبت به امام راحل پیدا کردند.

این علاقه مردم به رهبر حاضر هم به خاطر این است که این همان لباس است، الان هم روی چشم‌ها قرار بگیرد بینایی می‌بخشد. این بینایی موجب بیداری اسلامی شده و این بیداری اسلامی موجب پیروزی‌های مکرر بر رژیم صهیونیستی شده است.

ضلع سوم «فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ قَالَ إِنَّ اللّهَ مُبْتَلِیکُم بِنَهَرٍ فَمَن شَرِبَ مِنْهُ فَلَیْسَ مِنِّی وَمَن لَّمْ یَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّی إِلاَّ مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِیَدِهِ» (249/بقره) ما اکنون در ضلع سوم هستیم که بُعد بسیار خطرناکی است.

طالوت وقتی از لشکریانش سان دید، گفت: خدا شما را به نهری می‌آزماید، هرکه از آن نهر نخورد از من است و هر که خورد از من نیست، مگر اینکه یک کف دست بیشتر نخورده باشد! و همه خوردند از آن آب مگر تعداد اندکی که آن تعداد 313 نفر بودند. ضلع دیگر پیدایش این 313 نفر، رویش این‌ها و ریزش آن‌هایی است که از این نهر خوردند. این نهر چیست؟ همان رومیزی و زیرمیزی است. هر که این کار را کند، از این نهر خورده است و به حضرت ملحق نمی‌شود. هر که به حق خود قانع باشد و به وظایفش عمل کند، «مَن لَّمْ یَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّی» است.

ضلع چهارم این عصری که در آن هستیم، این است که از حالت قطبی که نور کم بوده، آمده‌ایم به منطقه استوایی که نور شدیدتر از همه‌جاست و الان فضا روشن‌تر از همیشه است. زیباترین پرندگان،‌ چرندگان و ماهی‌ها هم در همین منطقه استوایی است و البته خطرناک‌ترین درندگان و خزندگان هم در همین منطقه استوایی است. به همین دلیل است که هم «شهدا» به وجود می‌آیند و هم «داعش» به وجود می‌آید.

اما مشکل داعش چیست؟ این است که قبل از آنکه انسان شود، می‌خواهد مسلمان شود. این شعر که «نه هر کس شد مسلمان می‌توان گفتش که سلمان شد، کز اول بایدش سلمان شد و آنگه مسلمان شد» را می‌توان اینگونه هم خواند: نه هر کس شد مسلمان می‌توان گفتش که انسان شد، کز اول بایدش انسان شد و آنگه مسلمان شد!

مشکل داعش این است که قبل از انسان‌شدن، خواسته مسلمان شود که بهتر از این از آب در نمی‌آید!

تنها راه چاره این است که فرزندانمان را طوری تربیت کنیم که قبل از مسلمان‌شدن،‌ انسان بار بیایند.

 

انتهای پیام/ک

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار