امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 7
۰۰:۲۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 117061
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 7
علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس در مورد الگوی خواب در سالمندان گفت: زمانی که افراد برای خواب و استراحت اختصاص می دهند برای تنظیم ...

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس در مورد الگوی خواب در سالمندان گفت: زمانی که افراد برای خواب و استراحت اختصاص می دهند برای تنظیم هورمون های بدن مهم است مثلاً خواب خوب از ساعت 9 شب تا حداقل 2 صبح است اما اغلب سالمندان دچار اختلال خواب می‌شوند و به همین دلیل الگوی خواب آنها با جوانان متفاوت است.

وی ادامه داد: مرحله خواب و بیداری در سالمندان زودتر شروع می شود به همین دلیل است که می‌بینیم افراد مسن زودتر می‌خوابند و زودتر از سایر افراد بیدار می شوند.

این متخصص طب سنتی گفت: بنابراین پیشنهاد می‌شود که سالمندان از خوابیدن در طول روز در فواصل متعدد بپرهیزند تا به هنگام شب دچار بی خوابی نشوند چراکه حتی خواب عمیقی ندارند.

حسینی انجام فعالیت های ورزشی در طول روز را توصیه کرد و گفت: همچنین بهتر است سالمندان قبل از خواب، از خوردن و آشامیدن زیاد خودداری کنند تا مجبور نشوند در هنگام خواب بیدار شوند و تاجایی که می شود به هنگام خواب چای و قهوه ننوشند.

وی توصیه کرد: استفاده از تشک‌های طبی و راحت،مصرف شام سبک، خوابیدن در محیط آرام و استفاده از لباس های راحتی برای سالمندان توصیه می شود.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار