امروز : سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 28
۱۸:۵۶
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 117383
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 28
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، سازمان ثبت احوال کشور پیرو انتشار گزارشی با عنوان «پیچ و خم دوساله دریافت پروانه/ مسئول مورد نظر در ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، سازمان ثبت احوال کشور پیرو انتشار گزارشی با عنوان «پیچ و خم دوساله دریافت پروانه/ مسئول مورد نظر در دسترس نیست»‌در تاریخ 6 مهر 1393 در این خبرگزاری، توضیح ذیل به استحضار می‌رسد. خواهشمند است مطابق قوانین موضوعه نسبت به انتشار آن دستور اقدام مبذول فرمائید.

سازمان ثبت احوال کشور در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان دستگاه پیشرو، همسو با سیاست‌های ابلاغی با هدف تسهیل و تسریع دسترسی مردم به خدمات ثبت احوال، کاهش سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری، افزایش رضایت‌مندی شهروندان، افزایش بهره‌وری از طریق برون‌سپاری فعالیت‌های قابل واگذاری در راستای سیاست‌های خصوصی‌سازی و کوچک‌سازی بدنه دولت و تقویت بخش غیر دولتی، به راه‌اندازی خدمات ثبت احوال در دفاتر پیشخوان بخش غیر دولتی مبادرت نموده است و هم اکنون تمام خدمات قابل ارائه خود را از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت ارائه می‌کند. این سازمان حاکمیتی با در نظر داشت حساسیت امور هویتی و ضرورت اعمال نظارت بهینه به خدمات ثبت احوال که در دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود و علی‌رغم محدودیت‌ها، ضمن بررسی و تحقیق از شرایط و ظرفیت‌های دفاتر متقاضی و بعد از احراز صلاحیت‌های لازم با رعایت قوانین و مقررات مربوطه تاکنون برای حدود 500 دفتر مجوز ارائه خدمات صادر کرده است.

تلاش‌های انجام شده در این رابطه موجب شد دو سال متوالی این سازمان موفق به کسب لوح تقدیر و تندیس به عنوان

1-دستگاه پیشرو در ارائه خدمات ثبت احوال از طریق دفاتر پیشخوان و 2- دستگاه موثر در اعتلای نقش دفاتر و روند رو به رشد واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان گردد.

همانگونه که مطلع می‌باشدی بیش از شش هزار دفتر پیشخوان خدمات بخش غیر دولتی در تهران وجود دارد که عموما متقاضی مجوز ارائه خدمات از ثبت احوال می‌باشند که از این بین 127 دفتر بعد از تایید صلاحیت، امتیاز لازم را کسب و در حال ارائه خدمات ثبت احوال می‌باشند.

جای سوال باقی است که چرا گزارشگر محترم برای اخذ توضیح از مسئولین سازمان از طریق مدیریت روابط عمومی اقدام نفرموده، همانطور که در گذشته هم برای هر گونه مصاحبه‌ای به واسطه روابط عمومی سازمان انجام می‌شده است متاسفانه مواردی که در گزارش اشاره شده، سراسر حاکی از افترا به همکاران صدیق و پرتلاش مجموعه ثبت احوال می‌باشد که علیرغم احترام خاصی که برای خبرگزاری محترم قائل است اجازه می‌خواهد این سازمان از طریق دستگاه‌ قضایی پیگیری نماید.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها