امروز : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 20
۱۰:۲۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 117557
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 30
منصوره شریف‌الحسینی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه (3) مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، اظهار داشت: ناحیه (3)

منصوره شریف‌الحسینی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه (3) مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، اظهار داشت: ناحیه (3) مشهد یکی از نواحی برخوردار شهر مشهد است و حدود 40 هزار نفر دانش‌آموز، 2 هزار فرهنگی و 5 هزار فرهنگی بازنشسته دارد.

وی ادامه داد: باید در تربیت هوش‌های 7 گانه تلاش کنیم تا دانش‌آموزان آنقدر توانمند شوند تا قدرت انتقاد در آنها پرورش پیدا کند و همچنین فرد نقاد می‌تواند خوبی و بدی‌ها را احصا کند و با توجه به قدرت نقد خود برترین‌ها را پیدا کند.

شریف الحسینی یادآور شد: دانش‌آموزان با شناخت کشورشان می‌توانند به تمام دارایی‌های ایران افتخار کنند؛ چرا که ایران کشور ارزشمندی است؛ اما ما هویت، دین و تمام زیبایی‌های آن را نتوانستیم به دانش‌آموزان بفهمانیم و برای همین، هویت‌های اجتماعی آنها به طور کامل شکل نمی‌گیرد و اینها چالش‌های نظام آموزشی ماست.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه (3) مشهد اضافه کرد: آموزش‌هایی که به دانش‌آموزان می‌دهیم، قدرت به‌کارگیری آن را پیدا نکردند و نمی‌توانند آن را به کار تبدیل کنند و در نهایت با آموخته‌های خود زندگی را بسازند.

شریف‌الحسینی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم به تمام نقاط قوت سند برسیم، موفقیت بسیار بزرگی برای کشورمان است و فکر می‌کنم باید قدم به قدم پیش برویم و نقاط قوت را به دست آوریم، زیر ساخت‌های آن را درست کرده و نقاط ضعف بسیار کوچک آن را که مربوط به همکاری با وزارتخانه‌ها و دیگر مراکز است را برطرف کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه (3) مشهد در خصوص مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش و توسعه مدارس غیر دولتی افزود: منطقه ما در مشهد، منطقه برخوردار است و از این موضوع نیز استقبال  می‌کند؛ اما به دست آوردن و استفاده کردن از پتانسیل مشارکت‌های همه اقشار در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی درصد مدارس غیر دولتی پوشش بسیار کمی از دانش‌آموزان در کل ایران را دارد و بیشتر آنها از خدمات دولتی استفاده می‌کنند و باید شرایط مهیا باشد تا تمام مردم بتوانند با شریط متفاوت اقتصادی مشارکت داشته باشند.

شریف‌الحسینی به مشارکت‌ها در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: 8 کارگروه برای توسعه مشارکت‌ها تشکیل شده است که شامل مشارکت بازنشستگان، همکاران، موسسات دولتی و غیر دولتی است که یکی از طرح‌ها در این راستا این است که در کنار تأسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز، تأسیس مجمع خیرین مدرسه یار در ناحیه 3 مشهد است.

وی اضافه کرد: در مجمع خیرین مدرسه یار تمام افراد بازنشسته که آمادگی دارند، در 8 کارگروه علمی فعالیت می‌کنند و از تجربه 30 سال آنها استفاده می‌شود؛ مانند هیأت علمی که به دانش‌‌آموزان محروم یاری می‌دهند یا در مناطق دیگر استان خراسان رضوی نیز مجمع خیرین دانشیار وجود دارد که اساتید دانشگاهی در این مجمع شرکت می‌کنند.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار