امروز : پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - 2017 July 20
۲۲:۵۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 117723
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 14
داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به تشریح علل رأی نیاوردن طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس پرداخت‌ و اظهار کرد: تعداد زیادی از نمایندگان ...

داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به تشریح علل رأی نیاوردن طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس پرداخت‌ و اظهار کرد: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از قشر فرهنگی هستند و در زمینه اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان اهتمام ویژه دارند اما زمانی که این طرح به مجلس آورده شد وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که طرح را مسترد کنید چراکه طرح جامع‌تری در راه است و پس از مطالعه، بررسی و تکمیل، به زودی جهت رأی‌گیری تقدیم مجلس می‌شود.

این مسئول افزود: به همین دلیل طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس رأی نیاورد اما نمایندگان مجلس با کلیات و مواد طرح شده موافق بودند و وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام کرده که ‌طرح جدید از طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس کامل‌تر است که بنده به عنوان نماینده مجلس قطعا یکی از مدافعان این طرح خواهم بود.

وی با اشاره به رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز 1404 و رسیدن ایران اسلامی به قله منطقه و خاورمیانه در حوزه‌های مختلف توضیح داد: در دو حوزه سیاسی و علمی جلوتر از سند چشم‌انداز هستیم اما در زمینه اقتصاد هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاه مورد نظر دست یابیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمینه علمی در برخی از زمینه‌ها جزو پنج کشور یا 10 کشور دنیا هستیم اگرچه در حال حاضر جزو 13 کشور برتر دنیا نیز هستیم.

محمدی اضافه کرد: البته در زمینه علمی نواقصی هم وجود دارد و نتوانسته‌ایم هم‌زمان با رشد علمی به رشد اقتصادی در این زمینه برسیم و در تجاری‌سازی علوم خوب و موفق عمل نکرده‌ایم یعنی علم کسب کرده‌ایم اما نتوانسته‌ایم به ثروت تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: به تازگی شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت‌های خوبی را آغاز کرده‌اند اگرچه تا رسیدن به مقصد فاصله زیادی داریم.

این مسئول افزود: آموزش و پرورش با توجه به داشتن نقشه راه یعنی سند تحول بنیادین و سند بالادستی می‌تواند در تجاری‌سازی علوم و تبدیل علم به ثروت نقش اثربخشی را ایفا کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آموزش و پرورش می‌تواند به جای دادن اصالت به انباشت محفوظات و تقلید کورکورانه به خلاقیت، نبوغ، استعداد و تفکر و اندیشه اصالت ببخشد و در کنار تعلیم و تربیت، مهارت‎‌‌های چگونه زیستن را به دانش‌آموزان بیاموزد.

محمدی افزود: قوه مفکره و مغز متفکر آموزش و پرورش نیروی محرکه است که می‌تواند با ریل‌گذاری، هدایت و نظارت مسئولان را در رسیدن به اهداف نظام کمک کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید بتواند مروارید‌ها یعنی خلاقیت‌ها و نبوغ‌ها و استعدادهای موجود در دانش‌آموزان را کشف کرده سپس به پرورش آن مرواریدها پرداخته تا از این ثمر حاصل و عواید خوبی نصیب کشور شود.

این مسئول گفت: آموزش و پرورش می‌تواند در تأمین منابع انسانی کارآمد برای مدیریت آینده کشور نقش به سزایی ایفا کند چراکه اگر منابع انسانی برای مدیریت کشور کارآمد و روزآمد باشد، می‌تواند در رشد و تعالی کشور در ابعاد مختلف مؤثر باشد.

انتهای پیام/77006/ش30/ظ1004

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار