امروز : پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 30
۱۴:۳۱
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 117755
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 10
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از اصفهان، پرفسور جعفر جعفری در سخنرانی خود در اجلاس بین‌المللی ICCN اظهار کرد: در کشورهایی که مردم ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از اصفهان، پرفسور جعفر جعفری در سخنرانی خود در اجلاس بین‌المللی ICCN اظهار کرد: در کشورهایی که مردم بیشترین رضایت را از سطح زندگی خود دارند موفق به جذب بیشترین گردشگران دنیا شده‌اند.

وی افزود: کشور وین و اتریش بالاترین کیفیت زندگی را به خود اختصاص داده و در جذب گردشگری نیز بسیار موفق عمل کرده‌اند.

این استاد دانشگاه ویسکانسین با بیان اینکه دنیا و گردشگری مانند یک کتاب است، گفت: کسانی که سفر نمی‌کنند حتی یک برگ از این کتاب را هم نمی‌خوانند.

جعفری، گردشگری را در شناخت فرهنگ بومی و داخلی خود گردشگران مؤثر عنوان کرد و گفت: کسی که سفر نمی‌کند فرهنگ خود را به درستی نمی‌شناسد چون معیاری برای مقایسه پیدا نمی‌کند.

وی تصریح کرد: گردشگری را باید از کشورهای خود آغاز کنیم و فرهنگ خودمان را بشناسیم.

این استاد دانشگاه ویسکانسین در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جلب رضایت جامعه میزبان در صنعت گردشگری گفت: اگرچه گردشگری با میزان درآمدهای حاصل از آن برای جامعه میزبان ارتباط مستقیم دارد اما تنها مورد مؤثر در رضایت میزبان محسوب نمی‌شود.

جعفری، خواستار نگاه به مقوله گردشگری از دید جامعه میزبان و مردم محلی شد و گفت: اکثر بروشورهایی که در زمینه گردشگری تهیه می‌شود از دیدگاه گردشگران به مقصد گردشگری پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: این موضوع در صوتی است که مردم میزبان باید انتخاب کنند که چه چیز را می‌خواهند به گردشگران نشان دهند.

این استاد دانشگاه ویسکانسین خاطرنشان کرد: دنبال کردن این رویه بسیاری از نارضایتی‌های جامعه میزبان و اصطکاک میان میزبان و میهمان را کاهش خواهد داد و هماهنگی و تعامل را میان این دو بیشتر می‌کند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث گردشگری باید با خلاقیت‌های این زمینه و با نگاه‌ محلی از میراث‌های فرهنگی حفاظت کنیم.

وی اظهار کرد: این صنعت به خودی خود منجر به توسعه نمی‌شود و باید پیرو روند توسعه‌ای کشور باشد.

به گفته استاد دانشگاه ویسکانسین؛ گردشگری باید به افزایش درآمد ناخالص ملی و سرانه درآمدی مردم میزبان کمک کند اما این موضوع به تنهایی موجبات رضایت جامعه میزبان را فراهم نمی‌کند.

جعفری بیان کرد: مکانی برای گردشگری مناسب است که در نگاه اول رضایت و رفاه نسبی را برای مردم آن جامعه فراهم کرده باشد.

وی اظهار کرد: باید زمینه‌‌های شناخت فرهنگ ناملموس مهد و زادگاه مردم را فراتر از لنزهای دوربین و آنچه دوربین‌ها به ما نشان می‌دهند به مردم بشناسانیم.

این استاد دانشگاه ویسکانسین افزود: ما برای توسعه صنعت گردشگری به مشارکت جامعه میزبان نیاز داریم و باید به آنچه مردم از صنعت گردشگری می‌خواهند دقت کنیم.

جعفری تصریح کرد: آیا مردم در نظرخواهی‌ها آنچه در قلب‌شان هست را به ما می‌گویند یا تنها بخشی از خواسته‌های خود را به ما اعلام می‌کنند.

وی عدم ارائه خواسته‌های مردم محلی را یک معضل برای صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت:‌ صنعت گردشگری با توسعه خود تمام افراد جامعه میزبان را درگیر می‌کند و به همین علت نظر جامعه میزبان بسیار پراهمیت است.

این استاد دانشگاه ویسکانسین اضافه کرد: اگرچه صنعت گردشگری با تجاری‌سازی خود امتیازهایی ایجاد می‌کند اما در برخی اوقات فرهنگ یک جامعه به تغییر پاسخ منفی می‌دهد.

جعفری تصریح کرد: باید به فرهنگ اجازه داد تا تغییر یا عدم تغییر را انتخاب کند و نباید آن را مجبور به پذیرش چیزی کرد.

انتهای پیام/2301/ذ40/چ3000

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار