امروز : سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - 2017 June 26
۰۰:۳۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 118231
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 54
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، مراسم افتتاحیه طرح ملی کارآفرینی در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی امروز با حضور علی ...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، مراسم افتتاحیه طرح ملی کارآفرینی در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی امروز با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا زالی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، مصطفی آذرکیش مدیرکل آموزش‌های کاردانش، سیدمحسن حسینی مدیرکل آموزش‌های فنی حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش و عظیم محبی مدیرکل متوسطه اول در پژوهش‌سرای ابن‌سینای منطقه 15 برگزار شد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت: خوشحالم که امروز با مشارکت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران این کار را آغاز می‌کنیم و شاهد خواهیم بود بحث کارآفرینی در سال‌های آینده بروز و ظهور بهتری پیدا کند.

وی ادامه داد:‌ نگاه به آموزش و پرورش دنیا نشان می‌دهد ما مسیری را طی می‌کنیم که نگاه‌های جدید به آموزش و پرورش تعریف می‌شود؛ بعد از انقلاب صنعتی، آموزش دانش، رسالت آموزش و پرورش بود و لفظ دانش‌آموز نیز از همین رویکرد بود.

زرافشان افزود:‌ در گذشته‌ها عمدتاً رویکرد سرریز کردن دانش از معلم به سمت دانش‌آموزان مطرح بود و بعد از مدتی این بحث پیش آمد که دانش تنها کارساز نیست بلکه باید دانش‌آموزان بتوانند آن را به کار گرفته و مهارت کسب کنند و بحث مهارت در کنار دانش مطرح شد و در یک قدم جلوتر موضوعی مطرح شد که بیان می‌کرد دانش‌آموز دارای دانش و مهارت نیازمند کسب نگرش است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروزه این موضوع مطرح است که طرح دانش، مهارت و نگرش برای دانش‌آموز به عنوان اعضای مستقل کارساز نیست، یادآور شد: در رویکردی که امروز در سند تحول مطرح می‌شود، شایسته‌محوری قرار دارد یعنی توانمندی‌ که یادگیرنده را توانا می‌کند و با کسب آن در زندگی کاری و اجتماعی خود توفیقاتی به دست می‌آورد.

وی اضافه کرد: شاید به همین دلیل است که در چارچوب یادگیری در یونسکو که برای آموزش و پرورش ترسیم شده است آموختن را بر چهار پایه استوار کرده است. بخش آموختن برای دانستن است که امروز کفایت نمی‌کند؛ قدم دوم آموختن برای به کار بستن است که با ترکیب این دو مفهوم آموزش و پرورش معنادار می‌شود یعنی چیزی که او می‌آموزد با زندگی روزمره‌اش ارتباط داشته باشد.

زرافشان تصریح کرد: ستون دیگر که اضافه شد، آموختن برای زیستن است یعنی تعلیم و تربیت باید چگونه زیستن را بیاموزد و چهارمین ستون این است که در زندگی اجتماعی خلأیی ایجاد شده بود که فرد برای زندگی کردن باید آموختن برای دیگران زیستن را بیاموزد و زندگی بدون دیگران، بی‌معناست و این حرکت و افزایش در آموزش و پرورش نشان می‌دهد که آموزش و پرورش در دنیا با تعاریف و انتظارات جدید روبه‌روست.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه امروز از آموزش و پرورش انتظار تربیت دانش‌آموزان پژوهش‌گراست، افزود: انتظارات جدید از آموزش و پرورش، انتظاراتی است که از خروجی آن یعنی دانش‌آموز برای زندگی جدید مطرح است و تربیت تفکر انتقادی روحیه پرسشگری از انتظارات آموزش و پرورش است و باید به عرصه نوپا قدم نهاد که یکی از آنها عرصه کارآفرینی است.

به گزارش فارس، زرافشان با اشاره به تحولات در کارآفرینی یادآور شد: توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور در گروه توسعه کارآفرینی است و وقتی سند تحول و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود، کارآفرینی در صدر قرار دارد و وزیر آموزش و پرورش نیز یکی از محورهای برنامه خود را توجه به کارآفرینی در همه دوره‌های تحصیلی قرار داده است.

وی با بیان تدوین برنامه کارآفرینی افزود: یکی از نقاط برجسته برنامه، توافق‌نامه با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و برنامه کاشف است و برنامه توسعه کارآفرینی ما برای دوره ابتدایی نیز هست، ضمن اینکه کل کارهای خلاقانه دانش‌آموزان را در پژوهش‌سراها متمرکز کرده‌ایم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: امروز معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پژوهش‌سراها به عنوان پارک علمی‌فناوری نام می‌برد و اگر سال گذشته سه پژوهش‌سرا مجهز به آزمایشگاه نانو بود در سال جاری 42 پژوهش‌سرای ما مجهز به آزمایشگاه نانو خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها