امروز : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - 2017 August 24
۱۵:۱۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 118379
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: 42
مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; و در پاسخ به این پرسش که ...

مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; و در پاسخ به این پرسش که «چه تعدادی مدرسه استثنایی در کشور وجود دارد؟»، اظهار داشت: حدود 1650 واحد آموزشی مستقل و ضمیمه در کشور داریم و نزدیک به 38 هزار نفر در سیستم آموزشی تلفیقی فراگیر داریم.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم جمعیت دانش‌آموزی که سال گذشته نزدیک به 72 هزار نفر بود، امسال به 73 تا 74 هزار نفر افزایش داشته باشد؛ البته عدد دانش‌آموزی قریب به 74 هزار دانش‌آموز استثنایی است.

قدمی ادامه داد: جهت گیری آموزش و پرورش استثنایی حرکت به سمت جلب مشارکت‌های مردمی برای توسعه مراکز اختلالات یادگیری، توسعه آموزش فراگیر و تولید محتواهای آموزشی مناسب با دانش روز در گروه‌های مختلف است که از این طریق توسعه آموزش‌های ضمن خدمت معلمان را هم داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه ارتقا بخشی کیفی به آموزش و پرورش استثنایی مد نظر است، خاطرنشان کرد: توسعه کامل طرح سنجش در اقصی نقاط کشور در سال آینده به عنوان یک اصل قرار می‌گیرد و حتی در روستاها سعی می‌کنیم از طریق ظرفیت‌هایی که در روستاها وجود دارد شناسایی را انجام دهیم.دانش‌آموزان روستایی را در طرح آموزش فراگیر وارد می‌کنیم به جای اینکه در شبانه روزی‌ها بیاوریم، تقریباً به سمت عدالت آموزشی می‌رویم.

وی در پاسخ به این پرسش که «تعداد معلمان آموزش و پرورش استثنایی کشور چقدر است؟»، گفت: حدود 21 هزار نفر تمام نیروی انسانی موجود در مدارس استثنایی است که نزدیک به 17 هزار نفر آنها معلم هستند.

قدمی با اشاره به اینکه تقریباً به ازای هر 3.5 تا 4 دانش‌آموز یک معلم داریم، تصریح کرد: استثنایی یک آموزش و پرورش پر هزینه است اما حداقل تعداد دانش‌آموز برای تشکیل کلاس حدود 6 تا 10 نفر است.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار