امروز : دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 January 23
۱۳:۲۲
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 118532
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۹:۵۰
تعداد بازدید: 38
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از تبریز به نقل از گروه خودروسازی سایپا، سعید مدنی در جلسه‌ای با حضور سرپرست مدیریت شرکت مگاموتور و ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از تبریز به نقل از گروه خودروسازی سایپا، سعید مدنی در جلسه‌ای با حضور سرپرست مدیریت شرکت مگاموتور و گروهی از قطعه‌سازان استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به شرایط حاکم در خودروسازی کشور اظهار کرد: باید به سمت تقویت قطعه‌سازی در کشور حرکت کنیم، تا جایی که حتی اگر روزی خودروسازی‌ها نیز تعطیل شدند، قطعه‌سازان ما قادر به صادرات قطعات خود باشند.

وی افزود: با توجه به وسعت کشور و نیاز به 2 میلیون خودرو در سال، واردات خودرو به صرفه نخواهد بود. تولید خودرو در داخل نیازمند 5 میلیارد دلار واردات است که بقیه آن در داخل تولید می‌شود ولی اگر بخواهیم همین تعداد خودرو را وارد کنیم، باید حدود 30 میلیارد دلار هزینه کنیم. این اختلاف هزینه سبب می‌شود دولت به سمت حمایت از صنایع خودروسازی داخلی گام بردارد.

مدنی در ادامه با تاکید بر تمرکز بر ارتقای صنعت قطعه‌سازی گفت: باید طی برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم، ارتقای صنایع قطعه‌سازی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: باید برنامه‌ای طرح‌ریزی شود تا خودروسازان خارجی که با ما وارد همکاری می‌شوند، از قطعه‌سازان داخلی کمک بگیرند.

مدیرعامل سایپا در ادامه تصریح کرد: در شرایط بحرانی قرار داریم و در این شرایط بسیاری از خودروسازان به دنبال CKD کاری هستند ولی آنچه مسلم است و در خودروسازی تجربه کرده‌ا‌یم CKD کاری در کشور ما جوابگو نیست.

وی با تاکید بر اینکه خودروسازی نیازمند برنامه‌ای دقیق و مدون است به آسیب‌های وارده بر پیکر خودروسازی کشور ناشی از تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: اگر تحریم‌ها هم برداشته شود، چند سالی زمان می‌برد تا از این حالت خارج شویم. تحریم مانند طنابی است که گره‌های فراوانی خورده است و برای باز کردن این گره‌ها باید زمان صرف شود. به همین دلیل صنعتگران باید مراقب باشند و بر مبنای شرایط بحرانی برنامه‌ریزی کنند.

مدنی در ادامه این نشست با تشریح برنامه‌های آینده گروه خودروسازی سایپا و تولید محصولی کاملا ایرانی گفت: در گروه سایپا در سه سال گذشته که صنایع خودروسازی دچار بحران شد، سه امر افزایش تولید، صادرات و توسعه محصول در دستور کار قرار گرفت. سبد محصول را برای چند سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم و مشکلی از جهت تولید محصول نداریم. بزرگ‌ترین پروژه ما در توسعه محصول پروژه تولید SP100 است که پلتفرمی کاملا ایرانی است. با توجه به اختصاص سهم 40 تا 50 درصدی تولید سایپا به این پلتفرم آغازگر تحول خواهیم بود، طراحی نیرو محرکه و بدنه این پلتفرم با هماهنگی سازنده های داخلی انجام شده و قرار است تولید همه قطعات با همکاری قطعه‌سازان داخلی صورت گیرد.

مدنی با اشاره اینکه قطعه‌سازان باید فعالیت بخش موتور خود را گسترش دهند، گفت: اکنون بزرگ‌ترین مشکل ما در حوزه موتور، گیربکس و اکسل است که از قطعه‌سازان داخلی انتظار همکاری بیشتری در این بخش داریم. در توسعه محصول جدید و همکاری با شرکای خارجی نیز هدف را روی 40 تا 50 درصد ساخت داخل در سال نخست گذاشته‌ایم که این امر علاوه بر اینکه مورد توجه وزیر صنعت، معدن و تجارت و ریاست محترم سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است، جزء الزامات دولتی نیز به شمار می‌رود و خوشبختانه در مورد خودروی «سراتو» آغاز شده است.

انتهای پیام/60002/گ/پ3003

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار