امروز : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 25
۰۳:۳۸
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 118790
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۱۲:۳۵
تعداد بازدید: 139
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از تبریز، رضا رحمانی سه‌شنبه شب در  آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تبریز و رونمایی از پنج ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از تبریز، رضا رحمانی سه‌شنبه شب در  آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تبریز و رونمایی از پنج محصول جدید ایران‌خودرو در این نمایشگاه با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی برای ارتقای صنعت خودرو کشور وجود دارد، بر برندسازی در این عرصه تاکید کرد و اظهار کرد: یک‌ششم تجارت جهان در دست خودروسازان بوده، به طوری که ششمین اقتصاد دنیا دست خودروست.

وی با بیان اینکه خودرو لوکوموتیو صنایع و آیینه تمام‌نمایی صنعت کشور است، افزود: یکی از شاخص‌های توسعه صنعت خودرو محسوب می‌شود.

*60 صنعت وابسته به صنعت خودروسازی است

رحمانی با اشاره به اهمیت صنعت خودروسازی در بین صنایع دیگر و بیان اینکه نزدیک به 60 شاخه صنعتی زیرشاخه‌های صنعت خودروسازی هستند، گفت: تقویت و حمایت از صنعت خودروسازی سطح گسترده‌ای از تولید را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه 60 صنعت وابسته به صنعت خودروسازی است، گفت: رکود صنعت خودروسازی صنایع پسین و پیشین خودرو را با مشکل مواجه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل زنجیره‌های عظیم صنعت خودروسازی بستر مناسبی برای اشتغالزایی می‌تواند ایجاد کند و از این منظر صنعت خودروسازی برای مسئولان کشور اهمیت بسزایی دارد.

*20 درصد اشتغال کشور و 20 درصد ارزش افزوده کشور در صنعت خودروسازی است

رحمانی با اشاره به اینکه در کشوری همچون آلمان از هر هفت نفر یک نفر در صنعت خودرو‌سازی فعالیت می‌کند، افزود: در ایران نیز می‌توان با حمایت از این صنعت مادر به اهداف بزرگی همچون توسعه و دستیابی به فناوری‌های روز جهان، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی دست یافت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود رباتیک شدن خط تولید خودرو و الکتریکی‌شدن بیشتر قطعات خودرو و مونتاژ آن، اما میزان اشتغال این صنعت قابل توجه است، گفت: در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر در کشور به صورت مستقیم از صنعت خودروسازی ارتزاق می‌کنند.

وی افزود: 20 درصد اشتغال کشور و 20 درصد ارزش افزوده کشور در صنعت خودروسازی است.

*خودروسازی ایران در اختیار دولت است / ارائه برنامه جامع برای صنعت خودرو

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت خودرو و ارتقای کیفیت محصولات، گفت: مطرح کردن نقاط ضعف خودروهای داخلی با هدف کیفی‌سازی آنها صورت می‌گیرد و نباید خودروسازان از این موضوع ناراحت شوند. چون اگر انتقادی نسبت به کیفیت خودرو می‌کنیم، نشان‌دهنده اعتقاد به این صنعت است.

رحمانی از فعالان صنعت خودروسازی خواست استراتژی صنعت خودرو را تدوین و تعیین کنند و گفت: خودروسازی ما در اختیار دولت است و ملت و مسئولان انتظار دارند برای صنعت خودرو برنامه جامع ارائه شود.

*اگر در صنعت خودروسازی به کیفیت توجه نکنیم با دست خودمان این صنعت را به نابودی می‌بریم

وی خاطرنشان کرد: اگر در صنعت خودروسازی به کیفیت توجه نکنیم با دست خودمان این صنعت را به نابودی می‌بریم.

رحمانی سپس خواستار شناسایی حلقه‌های مفقوده در صنعت خودروی کشور شد و گفت: مسیر پیشرفت تمام کشورهای توسعه‌یافته از صنعت خودرو بوده، ضمن اینکه تمام صنایع به نوعی رشد آنها از این بستر بوده است.

نماینده تبریز با تاکید بر ضرورت تولید خودروهای با کیفیت و به‌روز دنیا در داخل و بیان اینکه خودروسازان باید تجهیزات خود را به روز سازند، اظهار کرد: ایران با 80 میلیون نفر جمعیت و با توجه به کشورهای همسایه، می‌تواند در این زمینه به پایگاه خودروسازی مهمی در منطقه تبدیل شود.

*در واردات خودرو باید منافع ملی کشور مدنظر باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم توجه به کیفیت خودروهای وارداتی به کشور اظهار کرد: در واردات خودرو باید منافع ملی کشور مدنظر قرار گیرد و واردات خودرو زمانی که می‌توان خودرو با کیفیت در داخل تولید کرد، توجیهی ندارد.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتباطات صنعت خودرو با صنایع بالادستی و پایین‌دستی، این صنعت را به واسطه ایجاد اشتغال، گردش مالی بالا، خدمات وسیع و توسعه قطعه‌سازی، دارای اهمیت بالا دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی به روش‌های مختلف از جمله تعرفه واردات و رفع قوانین دست و پاگیر از صنعت خودرو، در راه توسعه صنایع خودروسازی داخل کشور حمایت می‌کند.

*نبود تست جاده در صنعت خودروسازی / ایجاد پایگاه صادراتی برای خودروسازان در آذربایجان‌شرقی

رحمانی با بیان اینکه از سالیان دور تبریز یکی از قطب‌های بزرگ صنعت کشور محسوب شده که این مزیت امکان توسعه صنعت خودروسازی در این منطقه را دوچندان کرده است، گفت: راه‌اندازی و فعالیت نخستین شهرک فناوری خودرو در تبریز، ایجاد خوشه‌ خودروسازی در این شهر و صنایع قدیمی و تاثیرگذار در عرصه قطعه‌سازی، بسترهای مناسب خودروسازی در این منطقه است.

وی نبود تست جاده‌ای در کشور را از عیوب صنعت خودروسازی در کشور اعلام کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز برای ایجاد پایگاه صادراتی برای خودروسازان کشور با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای آماده است.

*تهیه نقشه راه آذربایجان‌شرقی/ آغاز انقلاب صنعتی از تبریز

میرهادی قره‌سیدرومیانی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه نقشه راه استان توسط نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در حال تدوین است، گفت: در این نقشه توجه ویژه‌ای به احیای دریاچه ارومیه، شرکت مس آذربایجان و حوزه صنعت و خودرو شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی و  تبریز جایگاه ویژه‌ای در صنعت کشور به ویژه خودروسازی داشته و دارند، گفت: انقلاب اصلی در حوزه صنعت از تبریز آغاز شده و باید در ادامه نیز از توانمندی‌های آن برای توسعه صنعت خودرو کشور بهره برد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اساسی در صنعت باید مجددا آغاز شود، اظهار کرد: امیدواریم همان‌طور که تبریز شهر اولین‌ها بوده، تجدید بنای صنعت در کشور نیز از این شهر آغاز شود.

برای دیدن گزارش تصویری نمایشگاه بین‌المللی خودروی تبریز اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/60002/گ30/پ3003

 

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار